Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@11:45:49 GMT

روسیه موشک بالستیک آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۹۰۹

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، این موشک های بالستیک جدید با نام های Bulava و Sineva از دو زیردریایی روسی به نام های Tula و Yuriy شلیک شده اند. 

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به آزمایش موشکی هفته گذشته آمریکا دستور مقابله به مثل و واکنش متقارن را صادر کرد. 

روز گذشته پوتین به نیروهای مسلح روسیه دستور داد تا ضمن بررسی دقیق این قدام آمریکا برای نشان دادن واکنش متقارن آماه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پوتین در صحبت هایی گفته است که آزمایش اخیر موشکی آمریکا نشان می دهد این کشور از مدت ها قبل در اندیشه تخطی از پیمان INF (پیمان منع تولید موشک های هسته ای میان برد) بوده است.  

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که یک موشک کروز زمین پایه میان بُرد را آزمایش کرده است. این نخستین آزمایش موشک میان بُرد آمریکا از زمان خروج یکجانبه این کشور از پیمان منع موشکهای هسته ای میان برد (INF) بشمار می رود.

در همین ارتباط، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در دیدار با همتای فنلاندی خود در سخنانی اعلام کرد: «از تلاش آمریکا برای گسترش سیستم موشکی این کشور که ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد (INF) است، متأسفیم».

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: «از آنچه در این خصوص دیدیم، ناراحت شدیم. آزمایش موشک زمین پایه میان بُرد توسط آمریکا ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد است».

پوتین ادامه داد: «این اقدام آمریکا اوضاع امنیتی را در کل و امنیت اروپا را بطور خاص وخیم تر کرد. اگر آمریکا به اقدامات خود در این مسیر ادامه دهد، مسکو اقدام متقابل و مناسبی را به انجام می رساند».

وزارت خارجه چین نیز روز سه شنبه در واکنش به آزمایش موشک کروز توسط واشنگتن اعلام کرد: «اقدام آمریکا به رقابت تسلیحانی منتهی شده و مخاطراتی را برای جهان در  پی خواهد داشت».

وزارت خارجه چین در این بیانیه تأکید کرد: «آنچه آمریکا انجام داد، به تشدید تنش ها منجر شده و تأثیر منفی بر امنیت بین المللی و منطقه ای برجای می گذارد».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت

چین دوره جدیدی را از آزمایش‌های موتور سوخت مایع برای موشک قابل استفاده مجدد خود تکمیل کرد.

به گزارش ایسنا، چین گام دیگری را به سوی پیشبرد موشک قابل استفاده مجدد خود برداشته است.

به نقل از چاینا دیلی، چین در سال‌های اخیر به طور فعال در حال توسعه فناوری نیروی محرکه فضایی بوده و جدیدترین دستاورد آن، آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اشتعال زمینی یک موتور سوخت اکسیژن مایع و نفت سفید به وزن ۱۳۰ تن است که به موشک‌های حامل قابل استفاده مجدد این کشور نیرو می‌دهد.

این موتور قابل استفاده مجدد که توسط یک مؤسسه زیر نظر «شرکت علوم و فناوری هوافضای چین»(CASC) ساخته شده است، روز جمعه دو بار در یک محل آزمایش واقع در شمال غربی استان شنشی روشن شد.

این موتور تاکنون در مجموع ۱۵ آزمایش تکراری را با ۳۰ احتراق انجام داده است که زمان کلی آزمایش آن به بیش از ۳۹۰۰ ثانیه می‌رسد. مؤسسه توسعه‌دهنده این موتور روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد آزمایش‌های تکرارشده روی موتور، از رکورد پیشین آزمایش موتور اصلی موشک سوخت مایع چین فراتر رفته است.

این مدل موتور که به عنوان سیستم پیش‌ران اصلی موشک‌های قابل استفاده مجدد چین عمل می‌کند، از قابلیت اطمینان جامع و برجسته‌ای برخوردار است.

مؤسسه سازنده موتور، به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند تولید هوشمند نیز اشاره کرد و گفت که گروه پژوهش و توسعه، یک سیستم فناوری اصلی را برای تولید موتورهای قابل استفاده مجدد ابداع کرده است. این امر به طور قابل توجهی پیشرفت و پایداری فناوری ساخت موتور را افزایش می‌دهد و کیفیت و قابلیت اطمینان محصول را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق»، پیمان صلح قرن را در افق محال قرار داد
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه
  • چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت
  • نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • عکس| موشک‌های بالستیک شلیک شده به اسرائیل دارای کلاهک بارانی بودند
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • روزنامه هم میهن : نظام ، تنش های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • نظام،تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • عصبانیت شدید جان بولتون از ناکامی سیستم پدافندی آمریکا و اسرائیل در برابر حملات ایران! + فیلم