Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@05:22:08 GMT

استقرار 52 موکب البرزی در مسیر پیاده‌روی اربعین

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۹۰۰۷

استقرار 52 موکب البرزی در مسیر پیاده‌روی اربعین

سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به استقرار 52 موکب البرزی در مسیر پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود امسال سه میلیون و 500 هزار نفر از مردم در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مسئولیت کارگروه تغذیه این کاروان عظیم به سازمان عتبات واگذار شده است، افزود: 52 موکب از این استان در پیاده‌روی اربعین حضور دارند که به 47 هزار نفر خدمات‌رسانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری و شوراهای شهر، اضافه کرد: حضور پاکبانان شهرداری‌ها در حواشی این پیاده‌روی بسیار قابل تقدیر است و امیدواریم کمک‌های نقدی این ارگان‌ها نیز مشمول حال موکب‌های استان البرز شود.
شکری با بیان اینکه استان البرز در سه نقطه از عراق خدمات‌رسانی خواهد داشت، گفت: اولین پایگاه مستقر در نجف عمود 188 است که از 20 هزار نفر پذیرایی خواهد کرد. دومین مکان استقرار نیز در مسیر نجف به سمت کربلا است که آمادگی پذیرایی 10 هزار نفر را دارد.
وی با اشاره به اینکه سومین حوزه استقرار موکب‌های البرز در کربلای معلی است که ظرفیت پذیرایی از 10 هزار نفر به صورت متمرکز را دارد، اضافه کرد: با تقویت زیرساخت‌ها می‌توانیم کمبودهای موجود و مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه موکب‌های البرزی از 25 محرم در مسیر مستقر خواهند شد، عنوان کرد: مواکب عراقی چند روز پیش از اربعین فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما موکب‌های ایرانی 20 روز پیش از ماه اربعین ارائه خدمات خود را آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی شکری عتبات عالیات موکب اربعین پیاده روی اربعین کربلا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند

۱۵ اردیبهشت امسال مصادف با شهادت امام صادق (ع) است که در این روز طبق هر سال، طولانی‌ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه کشور به طول ۵۵ کیلومتر از محل جوادیه الهیه فلاح به سمت آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع)  نوق واقع در شمس آباد انجام خواهد شد.

 امروز چهارشنبه در محل دفتر امام جمعه شهرستان جلسه‌ای با حضور فرماندار و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره اوقاف شهرستان و جمعی از مسئولان و هیئت امنای امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) نوق برای هماهنگی برنامه‌های معنوی این روز برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان در این نشست  گفت: اهل بیت (ع) همگی از یک شجره طیبه هستند و تکریم آن‌ها برای ما افتخار است.

وی افزود: امام صادق (ع) در بین ائمه اطهار (ع) از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است؛ زیرا فقه ما فقه جعفری است و نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری در برنامه‌های ما باید قرار گیرد؛ بنابراین برای شهادت این امام همام (ع)  باید برنامه ویژه تدارک دیده شود.
 
اطعام ۱۴ هزار نفر در روز شهادت امام صادق (ع)
 
حسین رضایی، فرماندار رفسنجان هم در این نشست گفت: همه ساله در سالروز شهادت امام صادق (ع) کاروان‌های پیاده روی از روستا‌های مجاور عازم این آستان مقدس می‌شوند که در طول مسیر به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند و بعد از تجمیع کاروان‌ها در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین، مراسم نوحه سرایی و عزاداری این امام همام (ع)  با حضور آحاد مردم ولایت مدار برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این حرکت فرهنگی و معنوی، نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری است.

رضایی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال در این روز بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کنند و تجمع معنوی صورت گیرد در خصوص هماهنگی برنامه‌های ویژه شهادت حضرت امام صادق (ع) و برنامه پیادوری بزرگ صادقیه گفت: زائران امامزاده و افراد شرکت کننده در پایان مراسم از طعام تبرکی متنعم خواهند شد؛ بنابراین برنامه‌های لازم پیگیری می‌شود تا در ایجاد امنیت و پذیرایی به بهترین نحو انجام شود.

در ادامه مراسم احمد تقی‌نژاد، مسئول انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان به معرفی کاروان صادقیه پرداخت و گفت: این کاروان به پیشنهاد ستاد فاطمیه قم و با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) در سال ۱۳۸۷ با هدف تکریم مقام امام صادق (ع) و تجدید میثاق با ولایت در روستا‌های همجوار امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف (ع) نوق تشکیل شده است و بعد از چند سال عشق به ولایت موجب شد تا مریدان آن حضرت در این هوای گرم از فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر جوادیه الهیه با پای پیاده بیایند و ضمن اقامه عزای صادق آل محمد (ع) با منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تجدید بیعت کرده و روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف را گرامی بدارند.

 مجید دهقانی،   معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: بحث امنیت این مراسم را با برگزاری جلساتی با نیروی انتظامی برگزار و تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

سیدحسین رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) نوق رفسنجان یکی از امامزاده‌های شاخص استان کرمان به شمار می‌آید و برنامه‌های معنوی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف در آن انجام می‌شود.

وی افزود: امسال در روز شهاد امام صادق (ع)، طولانی‌ترین مسیر پیاده روی کاروان صادقیه از جوادیه الهیه نوق به طول ۵۵ کیلومتر انجام و این کاروان در روز شهادت این امام همام (ع) به امامزاده سیدجلال الدین (ع)  نوق می‌رسد؛ بنابراین باید برنامه هر چه باشکوهتر برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • استقرار جوی پایدار در البرز/ روند افزایش دما پیش بینی می‌شود
  • بیش از ۹ هزار نیکوکار البرزی به طرح اکرام ایتام و محسنین پیوستند
  • پیوستن بیش از ۹ هزار نیکوکار البرزی به طرح اکرام