Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:07:59 GMT

۲۱ سازمان مردم نهاد در خلخال فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۹۰۲۷

۲۱ سازمان مردم نهاد در خلخال فعالیت دارند

به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز شنبه  در نشست هم اندیشی با مسئولان تشکل‌های مردمی خلخال افزود: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی مردم نهاد با هدف استفاده از ظرفیت و توان این تشکل‌ها برای دستیابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی، کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی و کمک به نیازمندان جامعه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش حضور سمن‌ها در فعالیت‌های مختلف اجتماعی از جمله مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، کمک به بیماران نیازمند و سایر فعالیت‌های عام المنفعه  در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون  مبلغ ۵ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال تنها از سوی یک موسسه خیریه و درمانی این شهرستان برای معالجه و درمان بیماران هزینه شده و این درحالی است که سایر تشکل‌ها نیز فعالیت مشابه این فعالیت داشته‌اند.

او با بیان اینکه در راستای حمایت از فعالیت تشکل‌های مردمی در سال جاری ۶۰۰ میلیون ریال از طریق فرمانداری خلخال به سمن‌های تحت پوشش کمک مالی شده است، گفت: سمن‌ها بخشی از سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که برای تقویت و توانمندسازی آنها باید از هرگونه حمایت لازم و راهکار قانونی استفاده شود.

فرماندار خلخال  با توصیه به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش همکاری با سازمان‌های مردم نهاد افزود: هر مسئولی که همکاری بیشتری با سمن‌ها داشته باشد موفق تر از دیگران در مسائل اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

او با اعلام آمادگی برای حمایت تشکل‌های مردم نهاد غیردولتی گفت: انتظار از این سمن‌ها حرکت در چارچوب اساسنامه تشکیلات و مقررات اعلام شده در پروانه فعالیت آنهاست.

بابایی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های مردمی گفت: با توجه به گسترش مناطق شهرستان در تلاش برای افزایش تعداد سمنهای از ۲۱ تشکل  به ۳۰  تشکل در آینده هستیم.

وی همچنین از تلاش برای تشکیل مجمع خیرین این شهرستان با هدف تجمیع تشکل‌ها و مجامع خیری شهرستان در یک محل برای بکارگیری از توان و ظرفیت کامل آنها جهت  حل مشکلات مردم خبر داد و گفت: در حال حاضر به لحاظ نبود این تشکیلات بسیاری از سمن‌ها از نحوه و نوع فعالیت همدیگر اطلاعی نداشته  واین امر منجر به استفاده چندین باره یک فرد از کمک‌های مالی چند موسسه خیریه می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۴ حامی جدید به طرح اکرام ایتام میناب پیوستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد هرمزگان، کاظم صالحی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، تعداد ۳۸۴ نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کردند.

صالحی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی حامیان نیکوکار در راستای رفع مشکلات معیشتی، تحصیلی، درمانی و مسکن خانواده‌های ایتام و محسنین شهرستان میناب، اظهار داشت: سال گذشته حامیان طرح اکرام ایتام بالغ بر هشت میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد کمک نمودند که هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن نقدی و مابقی به صورت کالا بوده است.

رئیس کمیته امداد کمیته امداد شهرستان میناب یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد در شهرستان میناب هستند که از حمایت‌های مادی و معنوی حامیان و کمک‌های مردم سخاوتمند و نوع دوست بهره مند می‌شوند.

کد خبر 6078701

دیگر خبرها

  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • ۳۸۴ حامی جدید به طرح اکرام ایتام میناب پیوستند
  • پیش‌بینی اجرای ۳۵ طرح آماری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آذربایجان شرقی
  • خوشحالی مردم خلخال از تنبیه موشکی اسرائیل
  • رهاورد ملاقات ۲/۵ ساعته
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • همه فعالیت‌ها در خوی باید پیوست فرهنگی رسانه‌ای داشته باشد
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟