Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد احمدی - رئیس کلانتری عباس‌آباد در حاشیه اجرای طرح دستگیری این متهم گفت: از حدود سه ماه پیش گزارش‌های متعددی به کلانتری عباس آباد ارجاع شده بود که در پی آن فردی که خود را کارمند امداد خودرو معرفی کرده بود، اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان می‌کرد.

وی با بیان این که ماموران کلانتر ی عباس آباد رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با لباس امداد خودرو و موتور سیکلتی که تجهیزات امداد خودرو داشته، اقدام به سرقت از شهروندان کرده است که در همین راستا ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و بررسی تصاویر دوربین‌های سطح شهر موفق به شناسایی چهره این فرد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی درباره شیوه این فرد اظهار کرد: مالباختگان در اظهاراتی مشابه به ماموران پلیس اعلام کردند که هنگام رانندگی با خودروهایشان بودند که ناگهان فرد با موتور و لباس امداد خودرو به آنها مراجعه و اعلام کرده‌اند که خودروهایشان دارای نقض فنی است و باید در محل تعمیر شود. این افراد نیز که عمدتا رانندگان مسن و دارای بیش از 70 سال سن بودند با اعتماد به لباس و تجهیزات این فرد در حاشیه خیابان توقف کرده و خودرو را برای تعمیر در اختیار متهم قرار می‌دادند.

رئیس کلانتری عباس آباد ادامه داد: متهم بعد از دستکاری قطعات خودرو به مالباختگان اعلام می‌کرده که خودرو را تعمیر کرده و باید مبلغ 29 هزار و 500 تومان به حساب شرکت واریز کنند، اما با توجه به این که دریافت پول نقد برایش مقدور نیست، باید از طریق عابر بانک این اقدام انجام شده و پول مستقیما به حساب شرکت واریز شود.

وی با بیان این که این فرد، مالباختگان را به پای عابر بانک کشانده و در آن جا با توجه به کهولت سن و ناآشنایی این افراد با عابر بانک اقدام به چک کردن موجودی حساب‌ آنها کرده بود، گفت: اگر داخل حساب بیش از 3 میلیون تومان اعتبار داشت این فرد که رمز عابر بانک را به دست آورده بود و با تهدید گاز اشک‌آور اقدام به سرقت کارت کرده و متواری می‌شد. اما اگر مبلغ داخل کارت کمتر از سه میلیون بود این فرد موجودی داخل آن را به حساب خود واریز کرده و پس از تحویل کارت به مالباخته از محل متواری می‌شد. به عنوان مثال از یک حساب دو میلیون و 950 هزار تومان به جای 29 هزار و 500 تومان برداشت کرده بود.

به گفته احمدی، این فرد هنگام قرار گرفتن در کنار دستگاه عابر بانک طوری حرکت کرده که امکان ثبت تصاویرش از سوی دوربین وجود نداشته باشد که همین موضوع شک ماموران را بر حرفه‌ای بودن سارق تشدید کرد.

احمدی با بیان این که چهره متهم با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجرمین سابقه‌دار مورد بررسی قرار گرفت، گفت: سرانجام با شناسایی هویت دقیق متهم، اقدامات برای شناسایی مخفیگاهش آغاز شده و این فرد اواخر هفته گذشته در خانه‌ای که در محدوده شهران داشت، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

رئیس کلانتری عباس آباد با بیان این که متهم 32 ساله و دارای دو مورد سابقه کیفری به دلیل سرقت و مواد مخدر است، گفت: این فرد در همان بازجویی‌های اولیه با توجه به وجود ادله و حضور تعدادی از شکات به بزه انتسابی اقرار کرد و مدعی شد که برای تامین مخارج خانواده و هزینه اعتیادش دست به این کار زده است.

احمدی درباره این که آیا این فرد با شرکت‌های خودروسازی ارتباطی داشته یا خیر، گفت: در تحقیقات انجام شده از سوی پلیس مشخص شد متهم هیچ ارتباطی با شرکت‌های خودروسازی نداشته و تنها از آرم و لباس آنها سوء استفاده کرده و با جعل این موارد دست به اقدام مجرمانه زده است.

وی درباره تعداد سرقت‌های انجام شده از این فرد در پوشش امداد خودرو اظهار کرد: 10 شاکی در محدوده کلانتری عباس آباد و 17 شاکی دیگر در دیگر کلانتری ها و پلیس آگاهی تاکنون شناسایی شدند که البته پیش بینی می‌شود تعداد شاکیان این فرد افزایش یابد؛ چراکه با توجه به تعداد عابربانک‌ها و موارد کشف شده از وی احتمالا افراد دیگری نیز قربانی این شیوه از سرقت شده‌اند.

احمدی با بیان این که تاکنون بیش از 110 میلیون تومان از سوی این فرد از شهروندان سرقت شده، گفت: پرونده این فرد همچنان در حال رسیدگی است و اگر شهروندان به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند می‌تواند به کلانتری 104 عباس آباد مراجعه کنند.

متهم: پیرمردها زودتر گول می‌خورند
متهم دستگیر شده همچنین  شیوه سرقت و دلایلش برای این اقدام مجرمانه را شرح داد.

- چند ساله‌ای؟

32 سال.

- ازدواج کردی؟

بله متاهلم.

- اعتیاد داری؟

بله.

- شغلت چیست؟

بیکارم.

- چرا دست به این کار می‌زدی؟

برای تامین هزینه مواد و خرج خانواده. مجبور بودم. بلاخره باید خرجم را درمی‌آوردم.

- از چه افرادی سرقت می‌کردی؟

- از پیرمردها آنها راحت گول می خوردند و خیلی زود هم اعتماد می‌کردند.

- چطور سرقت می‌کردی؟

در خیابان با موتور سیکلت گشت می‌زدم. اگر خودرویی را می‌دیدم که راننده‌اش مسن است کنارش رفته و اعلام می‌کردم که مثلا رادیاتورش سوارخ است یا دلایل این چنین. بعد از توقف خودرو راننده که مرا با لباس امداد خودرو دیده بود، اعتماد کرده و اجازه می‌داد تا مشکل را حل کنم. به محض این که کاپوت را بالا می‌زد من با یک بطری آب که همراه داشتم روی رادیاتور ریخته و به او می‌گفتم رادیاتورش سوراخ شده و آب می‌دهد یا موارد دیگر ماشین دود می‌کند و بهانه‌های دیگر این افراد هم اعتماد می‌کردند.

- بیشتر از چه ماشین‌های سرقت می‌کردی؟

از پرشیا کمتر سرقت نمی‌کردم. چون اینها ضعیف بودند و در حسابشان هم پول زیادی نبود. عمدتا از پرشیا، سمند، ویتارا و ... که مدلشان بالا و تر و تمیز بودند سرقت می‌کردم.

- گاز اشک آور از کجا گرفتی؟

از یک نفر گرفتم اما استفاده نمی‌کردم، مگر این که بخواهند مقاومت کنند یا با من درگیر شوند. اکثرا هم با توجه به سن و سال‌شان راحت در می‌رفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرقت سرقت های سریالی مامور قلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم

سرهنگ منوچهر ترکمندی گفت: پیرو وقوع چندین فقره سرقت طلاجات بانوان کهنسال توسط یک مرد حدودا ۳۵ ساله، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی قم افزود: شگرد این سارق که با خودرو بدون پلاک در ساعات روز، در مناطق پایین شهر پرسه زده و افراد مونث مسن که بصورت تنها در حرکت بودند را شناسایی و با مانور متقلبانه طلاجات افراد کهنسال را گرفته و سریع متواری می‌شد و بعد از رفتن متهم، شاکی متوجه سرقت طلاجات خود می‌گشت.

سرهنگ ترکمندی با اشاره به اینکه کارآگاهان این پلیس با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی اقدام به شناسایی و دستگیری سارق مذکور شدند، گفت: از متهم تعداد سه حلقه انگشتر طلا که در همان روز سرقت کرده بود کشف شد.

جانشین پلیس آگاهی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به عدم ثبت شکایت‌های افراد مونث در سامانه پلیس، مالباختگان عزیز این پرونده جهت شناسایی متهم و اموال مسروقه می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • رمزگشایی ۶۶ فقره سرقت در مشهد
  • رمزگشایی از ۶۶ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری سارق منزل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • شاهزاده قلابی در کرج دستگیر شد