Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@14:29:38 GMT

رمز موفقیت برای داشتن زندگی خوب حرکت بر مدار عقل است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۹۶۰۰

رمز موفقیت برای داشتن زندگی خوب حرکت بر مدار عقل است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی جعفری‌ دولابی، استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی اول شهریورماه در‌ جمع نمازگزاران مسجد الحسین(ع) تهران با اشاره به حدیثی از موسی بن جعفر(ع) گفت: امام کاظم(ع) در توصیه‌ای به هشام بن‌حکم که از شاگردان به‌نام ایشان به حساب می‌آید، فرمود «ای هشام بدان که روزی دنیا به شکل زنی زیبا مجسم شد و به خدمت حضرت مسیح(ع) آمد، حضرت مسیح از او پرسید ای زن تا به حال چقدر شوهر کردی جواب داد بسیار، حضرت مجدد پرسید آیا همه آن‌ها طلاقت داده‌اند گفت همه آن‌ها را به قتل رساند‌م»!
وی ادامه داد: حضرت مسیح(ع) در این هنگام فرمود «وای به حال شوهران جدیدی که می‌خواهند تو را به عقد خود در بیاورند چراکه آن‌ها عبرت‌ نگرفته‌اند و به سوی تو می‌آیند با اینکه تو احدی را زنده نگه‌ نداشته‌ای!» سپس امام کاظم(ع) ادامه داد: «ای هشام تنها یک نفر در این عالم دنیا را سه طلاقه کرد و آن جد ما امیرالمؤمنین(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  ای هشام مثل دنیا مثال آب دریاست که تشنه هر چه از آن می‌خورد، بیشتر تشنه می‌شود تا اینکه در اثر زیاده‌روی خود به هلاکت می‌رسد، بدانکه از گروه ما نیست و با ما اهل بیت(ع) ارتباط حقیقی و معنوی ندارد آن کسی که هر روز محاسبه‌گر اعمال و رفتار خودش نباشد تا اینکه اگر کار خوبی و مورد رضایت خداوند انجام داده شکر آن را به‌جا آورد و در برابر گناهانی که از او سر زده از خدا طلب مغفرت کند».
شاگرد آیت‌الله وحید خراسانی در پایان رمز موفقیت برای داشتن زندگی خوب را حرکت کردن بر مسیر عقل دانست و گفت: امام کاظم(ع) با بیان چنین توصیه‌هایی به شاگرد خود می‌خواهد به مردم آگاهی دهد که در زندگی هر انسانی باید عقل در درجه اول حاکم بر زندگی او باشد چراکه قرآن کریم می‌فرماید «و اکثرهم لایعلمون» یعنی بیشتر مردم آگاهی لازم را ندارند، باید توجه داشت که اگر عقل‌مداری در انسان‌ها وجود داشته باشد، دیگر هوی و هوس بر‌ او مسلط نخواهد شد و به همین وسیله جلوی انحطاط و نابودی خود را می‌گیرد.

محمد ایمانی‌مهر

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: رمز موفقیت زندگی عقل انسان امام موسی کاظم ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به همت بنیاد ملاصدرا در بوسنی و هرزگوین کتاب پیامبر رحمت شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام از ولادت تا بعثت و دوران زندگی آن حضرت در مکه و مدینه تا پایه گذاری تمدن اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب سارایوو با شعار کلام من رونمایی شد.
مطالب این کتاب بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری با رویکرد شرایط و مقتضیات روز و برای آشنایی غیر مسلمانان به ویژه مردم قاره‌های اروپا و آمریکا و نیز بر اساس سیر تکوینی و تاریخی زندگی پیامبر بزرگوار اسلام را در بر می‌گیرد. همچنین متن دو نامه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان در غرب و آمریکا و دولت مردان در پایان کتاب ذکر شده است.
در آیین رونمایی از این کتاب در بخش جنبی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب سارایوو آیت الله حسن رمضانی با اشاره به دوران زندگی معنوی پیامبر اسلام گفت: وجود مبارک و مقدس پیامبر تجسم عینی قرآن است و بدین جهت است که خداوند او را الگوی بشریت معرفی کرده و به انسان‌ها خصوصا انسان‌های مومن دستور می‌دهد که او را الگو و سر مشق خود قرار دهند.
وی افزود: کتاب پیامبر رحمت برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و سعی دارد این شخصیت الهی را از ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و الهی مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و آن بزرگوار را به جهانیان معرفی نماید.
سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو با حضور ۱۵۰ ناشر داخلی و بین المللی از ۲۰ کشور جهان به عنوان معتبر‌ترین رویداد فرهنگی در مجموعه فرهنگی و ورزشی اسکندریه در حال برگزاری می‌باشد. این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • اگر سپاه نبود
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو