Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانیکه داریوش، پادشاه امپراتوری هخامنشی تصمیم به ساخت «راه شاهی» آن هم بدون امکانات پیشرفته راه سازی، 500 سال قبل از میلاد مسیح گرفت، هرگز تصور نمی کرد که 2019 سال بعد از میلاد مسیح در نقطه ای از ایران، ساخت یک جاده نه چندان طولانی بیش از پنجاه سال به طول بکشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، برگه های تقویم سال 1398 به هفته دولت رسد ، هفته ای که قرار است کارنامه ای برای دولتمردان باشد، هفته ای که قرار است با افتتاح طرح های آن شاهد کاهش محرومیت و ایجاد اشتغال در شهرستان بیجار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با نگاهی به جدول برنامه افتتاح های هفته دولت در شهرستان بیجار جای خالی افتتاح چند طرح بزرگ خودنمایی می کند، طرح های که هر چند وقت یکبار وعده افتتاح آن در هفته دولت به گوش می رسید.

 

یکی از این طرح ها که به پروژه قرن و جوک سال مشهور شده است ، افتتاح جاده افسانه ای بیجار به همدان است ، جاده ای که برگ برنده بیش از 10 کاندید برای رسدن به صندلی سبز بهارستان شد.

 

زمانیکه داریوش، پادشاه امپراتوری هخامنشی تصمیم به ساخت «راه شاهی» آن هم بدون امکانات پیشرفته راه سازی، 500 سال قبل از میلاد مسیح گرفت، هرگز تصور نمی کرد که 2019 سال بعد از میلاد مسیح در نقطه ای از ایران، ساخت یک جاده نه چندان طولانی بیش از پنجاه سال به طول بکشد.

 

دوازده دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آمد و در حال رفتن است ، اما جاده بیجار به همدان به سرانجام نرسید.

 

این محور در حال حاضر مهمترین محور مواصلاتی شهرستان بیجار است که در محدوده استان همدان تمامی اقدامات آن به خوبی انجام شده است ، اما 6.5 کیلومتر آن در محدوده شهرستان بیجار بعد از گذشت 35 سال همچنان گرفتار ضعف مدیریتی است.

 

آنطور که مشخص است جاده بیجارـ همدان، بازیچه دست نمایندگان و مسئولین شهرستانی و استانی و کشوری شده است و با گذشت بیش از نیم قرن، همچنان شاهد وضعیت بسیار اسفناک این جاده هستیم.

 

 

حمدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، در تاریخ 5 خرداد ماه امسال ، اظهار داشت: یکی از اقدامات زیربنایی و مهمی که باید مورد توجه خاص مسئولان در استان کردستان باشد توسعه حمل و نقل جاده ای و ریلی است.

 

 

وی با اشاره شاخص برخورداری حوزه حمل و نقل کشور، افزود: شاخص برخورداری استان کردستان در حوزه حمل و نقل جاده ای پایین تر از میانگین کشوری است.

 

 

کریمی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه محورهای مواصلاتی اصلی و جاده های روستایی  دارای مشکلات فراوانی است ، اعلام کرد: دولت دوزادهم در حوزه راهداری کارنامه موفقی دارد و اگر امروز کاستی هایی وجود دارد مربوط به دوره های قبل است و مصداق بارز آن فعالیت پیمانکاران در محورهای بانه، مریوان و بیجار است.
 

 

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: موفق ترین وزارتخانه در چند سال اخیر در مقیاس کشوری و استانی وزارتخانه راه و شهرسازی است.

 

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه منکر نواقص موجود جاده ای استان کردستان که منجر به افزایش تصادفات جاده ای می شود نیستم ،عنوان کرد: امیدواریم با فعالیت های ادامه دار این وازرتخانه در حوزه راهداری استان کردستان شاهد کاهش تصادفات و ارتقاء شاخص های برخورداری جاده های استان کردستان باشیم.

 

 

کریمی در خصوص جاده بیجار همدان گفت: طبق وعده های استاندار و فعالیت پیمانکاران امیدواریم جاده بیجار همدان در شهریور امسال به بهره برداری کامل برسد.

 

 

 

 

استاندار کردستان؛جاده بیجار همدان هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد

 

یکی از محورهای گفتگوی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ، ورمقانی و استاندار کردستان در دیدار نوروزی امسال که داشتند ، جاده بیجار به همدان بود ، جاده ای که در منجلاب بی توجهی غفلت به پروژه قرن شهرت یافته و باید جز پروژه های مهم میراث فرهنگی ثبت شود ، جاده ای که اگر هر نماینده ای ، فرماندار و استاندار چند کیلومتر از آن را درست می کرد 20 سال قبل به بهره برداری کامل رسیده بود.

 

در این دو مسوول شهرستان بیجار با استاندار مقرر گردید تسریع در اجرای پروژه صورت پذیرد به نحوی که در هفته دولت جاده بیجار همدان بطور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد ، این در حالی است که عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق کردستان، در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که در پنجم مرداد ماه سال 1395 برگزار شد، از بهره برداری جاده بیجار - همدان تا پایان سال مالی 95 خبر داد، اما به نظر می‌رسد بهره برداری از این محور همچنان در دست انداز اعتبارات گیر افتاده است و با پایان یافتن سال مالی 97 هم این وعده محقق نشد.

 

استاندار کردستان همچنین در جلسه مورخه 5 مرداد سال 95 در سالن نور سازمان تبلیغات اسلامی بیجار با بیان اینکه مشکل اساسی استان کردستان مشکل زیرساخت‌ها است گفت: با رفع این مشکل بخش عمده‌ای از مشکلات سطح شهرستان مرتفع خواهد شد.

 

وی به جاده بیجار و همدان و کار در این حوزه از گذشته اشاره کرد و گفت: ۶.۵  کیلومتر از این جاده مانده است که تا پایان سال مالی ۹۵ ( پایان تیرماه ۹۶) انجام خواهد شد و این پروژه افتتاح می شود.

 

حال با مروری بر این وعده ها آنچه به دست می آید اینکه مسوولان ما از دسترسی به تقویم محروم هستند یا اینکه کارهای روزمره موجب فراموشی وعده های که داده اند شده است و در این میان تنها کسی که ضرر می کند مردم محروم و رنج دیده شهرستان بیجار است که توسعه شهرستانشان در لا به لای وعده های دروغین متوقف شده است.

 

مسوولان از استاندار که بومی شهرستان بیجار است تا نماینده و فرماندار باید پاسخگوی باشند مردم مظلوم دیار گروس چه زمانی شاهد افتتاح طرح های بزرگ که موجب اشتغالزایی و توسعه شهرستان می شوند؟!!

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد

سرپرست راهداری استان کرمان، گفت: در دو سال گذشته در دولت سیزدهم حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شد که معادل ۲۰ سال گذشته آن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی عبدالهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کرمان دارای یکی از بزرگترین شبکه‌های راه در سطح کشور است، اظهار داشت: استان کرمان، استان وسیعی است و دومین شبکه بزرگ بزرگراهی و یکی از بزرگترین شبکه‌های شریانی کشور را داراست.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه راه‌های اصلی، روستایی و آزادراهی و بزرگراهی باید به شکل ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: اقدامات گسترده‌ای در راه‌های استان در حال انجام است و طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم حدود 300 کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است که معادل 20 سال گذشته آن است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه در حوزه نگهداری راه‌ها نیز تلاش‌های زیادی شده تا بزرگترین پروژه‌های نگهداری راه‌های کشور را در استان کرمان تعریف کنیم، افزود: با تلاش‌های انجام شده پروژه‌هایی که سال‌ها در استان کرمان در حوزه راه‌ها معطل مانده بود در حال بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه پروژه شهداد_نهبندان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و کریدور کشور در دستور کار است، گفت: اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد ، انار، سیرجان، به سمت بندرعباس نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان کرمان است.

عبدالهی با بیان اینکه سال گذشته علاوه بر مجتمع‌های خدمات رفاهی، سه باب مسجد و نماز به جاده‌های استان کرمان اضافه شد، گفت: در سال جاری نیز در نقاطی که وجود مجتمع‌های خدمات رفاهی به صورت کمرنگ‌تر است احداث مسجد و نمازخانه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیش از 20 باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان کرمان در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه جاده‌های استان کرمان، جاده‌های طولانی هستند نیاز است راننده در طول مسیر به دلیل رانندگی‌های طولانی مدت، استراحت‌هایی داشته باشد، از این رو احداث و بهره‌برداری از این مجتمع‌ها ضرورت دارد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه نگهداری تمام محورهای ما در استان کرمان به صورت مرتب در حال انجام است، گفت: باید تلاش کنیم که شبکه گسترده راه‌های استان که شبکه بسیار ارزشمندی است حفظ شود؛ این شبکه برای بحث اقتصاد استان بسیار مفید است.

وی با اشاره با اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های تعریف شده در سطح شبکه راه‌های استان کرمان، کلیدوری است که از بندرعباس به سیرجان و پس از آن به شهربابک و انار و یزد می‌رسد، بیان کرد: در برنامه است که به زودی عملیات بهسازی و روکش آسفالت آن انجام شود.

عبدالهی با بیان اینکه به صورت مرتب عملیات‌های مختلف روکش، درزگیری و غیره در محورهای استان کرمان در حال انجام است، افزود: تلاش می‌کنیم تا با امکاناتی که در اختیار داریم بهترین شرایط سفر را برای هموطنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از راه‌ها را در استان کرمان داریم که قبلاً با عملکرد راه روستایی ساخته شدند، گفت: به دلیل وجود برخی مراکز معدنی و صنعتی و تردد تعداد زیاد و قابل توجه ماشین‌آلات سنگین در حال حاضر عملکرد این محورها تغییر کرده است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه قطعاً عملکرد این راه‌ها در حال حاضر راه روستایی نیست، افزود: نیاز است که بخش معادن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم این راه‌ها را ارتقا دهیم تا تحمل بار ترافیکی جدیدی که به آنها وارد شده است را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه معادنی که از این محورها استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند برای بهسازی، تعریض و ارتقای این راه‌ها کمک کنند، ادامه داد: البته معادن استان در اکثر موارد پای کار هستند تا بتوانیم جاده‌های این مناطق ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • ◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد