Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@21:26:22 GMT

نامه کارمندان شورای حل اختلاف کشور به رئیسی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۰۹۳

صراط:

در نامه کارمندان شورای حل اختلاف کشور به رئیسی رئیس قوه قضائیه آمده که تعداد بسیار بالایی از کارکنان شورا های حل اختلاف کشور را جوانانی تشکیل می‌دهند که با چندین سال سابقه اکثر آنها ماهانه بین ۲۶ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

به گزارش فارس در نامه جمعی از کارکنان شورای حل اختلاف کشور به رییس دستگاه قضا تأکید شده است: «در اندیشه بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب و نظام اسلامی ، قوه قضائیه مأمن مظلومین و ستم دیدگان است و ماموریت دارد دامان سفید نظام را از بی عدالتی ها پاک کرده و پیش قدم اقامه عدل و قسط در محدوده حکومت اسلام ناب باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یقینا حضرتعالی مطلع هستید اگر دستگاهی نتواند عدالت را در داخل خود پیاده کند، از اقامه صحیح و کامل آن در جامعه اسلامی نیز ناتوان خواهد بود.
هزاران نفر از کارکنان شورای حل اختلاف کشور جوانانی هستند که سال ها قبل و در عنفوان جوانی با چندین امید و آرزو وارد ساختار شورای حل اختلاف کشور در شهرهای مختلف شدند».

همچنین آمده است: «اکنون اکثریت آنها با اینکه تقریبا مانند یک نیروی عادی قوه قضائیه یا گاها بیشتر از آن کار می کنند ، ماهانه بین 26 الی 600 هزار تومان دریافتی دارند . این در حالی است که ماده 31 قانون آزمایشی شورای حل اختلاف کشور تصریح کرده کسانی که بصورت تمام وقت در شورای حل اختلاف مشغول هستند ، باید مطابق قانون کار حقوق دریافت نمایند.

اکثریت کارکنان جوان شورای حل اختلاف یا سرپرست خانوار هستند یا کمک خرج خانواده ولی بدبختانه شاهد مشکلات معیشتی زیادی در بسیاری از این عزیزان هستیم . تا حدی که یک زوج دارای معلولیت جسمی صاحب فرزند که هر دو در تمام زمان کاری شورای حل اختلاف شهر خود در آن فعالیت می کنند ، مجموعا از حقوق قید شده یک کارگر ساده در قانون کار کمتر دریافتی داشته و از تامین اولیات مورد نیاز حیات خود ناتوانند».

در این نامه آمده: «ریاست محترم قوه قضائیه ! حضرتعالی در سال های گذشته منادی اقامه قسط و گفتمان حمایت از مستضعفین در جامعه بوده اید ، هرچند مشکلات کنونی شورای حل اختلاف در دوران مدیریت قبلی متولد شده اند ، امید داریم نسبت به مظلومیت کارکنان شورا بی تفاوت نبوده و در راستای حل مشکلات آنان مجاهدت فرمایید . لذا درخواست هایمان را به شرح ذیل خدمتتان اعلام می‌کنیم:
1 . اصلاح پرداختی به کارکنان شورای حل اختلاف در حد تامین حداقل معیشت و احقاق حقوق ضایع شده آنها در سنوات گذشته .
2 . در نظر گرفتن وضعیت معیشتی و مظلومیت کارکنان شورا در هرگونه تغییر ساختاری قوه قضائیه یا اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف کشور».

در نامه کارکنان شوراهای حل اختلاف همچنین آمده محمد حسن رضائی یکی از فعالین دانشجویی عدالتخواه کشور را که ارتباط گسترده ای با ما برقرار نموده و به بسیاری از مشکلات همکاران تسلط دارند ، بعنوان نماینده بی طرف خود جهت پیگیری حقوقمان منطبق بر عدالت اسلامی و بدون در نظر گرفتن منفعت شخص یا گروه خاصی محضرتان معرفی می‌کنیم.

در این نامه تأکید شده: «امید است با حسن نظر و همکاری و مجاهدت حضرتعالی شاهد رفع مظلومیت کارکنان شورا و سربلندی قوه محترم قضائیه در برقراری عدالت اسلامی باشیم».

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی

آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی، عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه و رئیس دفتر دولت دوازدهم در واکنش به ادعای مشاور وزیر کشور مبنی بر اینکه اگر روحانی رئیس جمهور بود و در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت، معلوم نبود چه بلایی سرمان می‌آمد، گفت: به نظر بنده در همین شرایطی که ایران شجاعانه اقدام بسیار خوبی انجام داد، این وظیفه حاکمیت، مردم، اقشار مختلف، نیرو‌های مسلح و همه است که وحدت و انسجام ملی را حفظ کنند و به آن توجه کنند.

وی افزود: وقتی در چنین شرایطی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم به همبستگی و وحدت ملی توجه شود، متأسفانه مسائلی که مطرح می‌کنند منجر به تفرقه و دوری می‌شود و من فکر می‌کنم افرادی که وارد این مباحث می‌شوند به منافع و امنیت ملی کشور توجه نمی‌کنند.

واعظی در ادامه تصریح کرد: یا توجه به اینکه مشاور وزیر کشور از روحانی اسم آورده باید به این نکته اشاره کرد که روز بعد از حمله سپاه به اسرائیل یعنی روز یکشنبه حدود ساعت ۱۰ صبح روحانی از جمله مقاماتی بود که با حمایت از این حمله و محکوم کردن اسرائیل موضع‌گیری کرد، بر همین اساس این قبیل صحبت‌ها بر خلاف منافع و وحدت ملی محسوب می‌شود و هم به نوعی فرافکنی است؛ بنابراین توصیه می‌کنم افرادی که مسئولیت امنیتی برعهده دارند، بیشتر از افراد سیاسی، گروه‌ها و جریان‌ها به این مسائل توجه کنند.

مسئول دفتر رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه در نهایت شورای عالی امنیت ملی طبق فرمان رهبری تصمیم‌گیری می‌کند، اظهار کرد: همیشه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد و در گذشته هم روند معمول این نبوده که در مورد مسائل مهم و امنیتی کشور یک نفر که خودش هم عضو شورای عالی امنیت ملی نیست، این گونه علنی در مورد آن صحبت کند، در گذشته چنین موردی نبوده است چراکه یاد گرفتیم در مورد مسائل مربوط به امنیت کشور همه جریان‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها و افراد با دیدگاه‌های مختلف در این زمینه متفق هستند و هم نظر و حمایتی عمل می‌کنند.

واعظی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب از ظریف به عنوان دیپلمات امین نام برده‌اند، یادآور شد: فکر می‌کنم دولت به دلیل ضعف و مشکلات خود در حوزه سیاست خارجی و مواردی که قرار بود زودتر حل کند و نتوانست به قول‌هایی که به مردم داده، عمل کند، هر دفعه سوژه‌ای پیدا می‌کند و می‌خواهد افکار عمومی را از آن مسائلی که مطرح است به موضوعات جانبی منحرف کند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱