Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، جایگاه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، در روند رسیدگی قضایی را حساس و حیاتی برشمرد و خواستار توجه مستمر به مبانی اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظر علمی در ارائه نظرات کارشناسی شد. تاریخ انتشار: 13:19 - 02 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۹۰۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی مهران زاده رئیس هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان و اعضای هیأت مدیره این مرکز با علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این دیدار، رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس کل دادگستری استان و ارائه گزارش عملکرد این مرکز، پیرامون مسائل مبتلا به نکاتی را مطرح کرد.

وی ضمن بیان دغدغه‌های کارشناسان رسمی دادگستری، اظهار امیدواری کرد که همکاری کارشناسان رسمی دادگستری و دستگاه قضایی استان با هدف ادای تکلیف قانونی و ارتقای کیفیت آراء، اثربخش‌تر از گذشته تداوم یابد و مرکز کارشناسان به عنوان نمونۀ موفقی از استقلال رأی جامعه کارشناسی پایدار بماند.

در ادامه این دیدار، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر اهمیت پای‌بندی به قانون، لزوم تقارب در نظرات کارشناسی، ارتقای نظارت بر عملکرد و نظریات کارشناسان، لزوم برخورداری از سیستم‌های هوشمند، اصلاح نظام ارجاع کار به کارشناسان و تنوع بخشیدن در ارجاع پرونده به کارشناسان نه فقط به چند کارشناس محدود، تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، ضمن آرزوی توفیق برای رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، نقش و جایگاه اعضای این کانون را در روند رسیدگی قضایی به پرونده‌ها بسیار حساس و حیاتی برشمرد و خواستار توجه مستمر به پاکدستی و اظهار نظر علمی در عملکرد و ارائه نظرات از سوی کارشناسان شد.

وی در ادامه، حفظ بی طرفی و رعایت موازین علمی و اخلاقی را به منظور ارائه نظرات مؤثر و با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون کارگشا عنوان کرد و افزود: اظهارنظر علمی و مبتنی بر دلایل مستدل موجب اتقان، استحکام و سلامت بیشتر احکام صادره از مراجع قضایی است و تعالی روحی، اقناع وجدانی و حسن عاقبت کارشناسان را به عنوان امین دستگاه قضایی و طرفین پرونده سبب خواهد شد.

علی صالحی با بیان این مطلب که بخشی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی ناشی از عدم ارائه به موقع و در مهلت قانونی نظرات کارشناسی است، خواستار همکاری مجدانه اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در رفع نواقص موجود گردید.

این مقام قضایی همچنین کارشناسان رسمی دادگستری را معتمدین دستگاه قضایی به منظور کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم برشمرد و خاطر نشان ساخت:جایگاه و مسئولیت شرعی، قانونی و اجتماعی کارشناسان؛ پایبندی مستمر به مبانی اخلاقی را از سوی اعضای این کانون می‌طلبد.

گفتنی است، در این نشست هریک از اعضای هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان، نقطه نظرات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در هرمزگان/ ۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار کمک خیرین


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

سید احمد موالی زاده گفت: گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با حضور ادارات و دستگاه های عضو کارگروه گندم، آرد و نان با هدف ارتقای کیفیت نان و رضایتمندی شهروندان به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهواز با اشاره به برخورد بدون مماشات با واحدهای پخت نان متخلف افزود: تعدادی از واحدهای پخت نان که اقدام به کم فروشی، گرانفروشی، برخورد نامناسب با مشتری کردند و یا مشکل بهداشتی داشتند برخورد قانونی و جریمه شدند. 

موالی زاده با بیان اینکه کیفیت نان نسبت به گذشته بهتر شده است، ادامه داد: کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان در اهواز نیز توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی با هدف بهبود کیفیت نان افتتاح شد و تلاش بر این است تا نان با کیفیت بالا برای مردم تولید شود.

وی گفت: جلسات کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهواز جهت بررسی وضعیت، کیفیت، کمیت، سهمیه و مجوز فعالیت واحدهای پخت نان نیز به صورت مستمر در فرمانداری اهواز در حال برگزاری است.

موالی زاده در پایان افزود: سال گذشته برای کیفیت و کمیت نان اقدامات خوبی از جمله صدور ۱۰۰ مجوز نانوایی جدید در کلانشهر اهواز، آموزش متصدیان و افراد شاغل در واحدهای پخت نان، برگزاری جشنواره نان خوزستان(نان های سنتی، صنعتی و فرآورده های گندم) به منظور شناسایی ظرفیت های نان  و ترویج سنت پخت نان و انتقال آن به نسل های آینده در محل سیلوی تاریخی اهواز و همچنین برگزاری میز خدمت کارگروه گندم، آرد و نان اهواز جهت پیگیری و رسیدگی به مشکلات شهروندان در حوزه نان در فرمانداری، با همکاری ادارات و دستگاه های عضو کارگروه گندم،آرد و نان شهرستان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان