Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@05:55:48 GMT

چاپگرهای سه بعدی که شنا می کنند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۲۹۴

چاپگرهای سه بعدی که شنا می کنند

یک شرکت انگلیسی قصد دارد چاپگرهای سه‌بعدی را به توانایی راه رفتن، شنا و پرواز کردن مجهز کند.

شرکت انگلیسی "بریک د گرید" (Break the Grid) در نظر دارد برنامه‌ای را برای کمک به محیط زیست و ترمیم آسیب‌های وارد شده به آن آغاز کند. این شرکت قصد دارد چاپگرهای سه‌بعدی را به توانایی مسیریابی خودکار مجهز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌هایی که در این شرکت با یکدیگر همکاری می‌کنند، سعی دارند تا چاپگرهای سه‌بعدی را به ربات‌هایی تبدیل کنند که توانایی خزیدن، شنا کردن و حتی پرواز کردن دارند. آنها سه نوع ربات طراحی کرده‌اند که هرکدام با یک هدف خاص ارائه می‌شوند.

چاپگر سه‌بعدی خزنده می‌تواند به سرعت در سراسر جاده‌ها حرکت کند و شکاف‌های جاده را بپوشاند.

 

چاپگر شناگر، چسب را با ماسه کف اقیانوس ترکیب می‌کند تا برای محافظت از ساحل، صخره‌های مصنوعی بسازد.

چاپگر پرنده نیز می‌تواند برای گذاشتن عایق‌های حرارتی به کار رود.

اگرچه این چاپگرهای رباتیک هنوز فقط در حد طراحی هستند، اما "کاسپر جنسن" (Kasper Jensen)، بنیان‌گذار شرکت طراح این پروژه باور دارد که چاپگرهای رباتیک، حتی قابلیت بیرون رفتن از این سیاره را نیز خواهند داشت.

وی در این باره گفت: ورود چاپگرهای سه‌بعدی به چالش‌هایی از این دست، می‌تواند تحول چشمگیری در ساخت آنها ایجاد کند. ما می‌توانیم با مجهز کردن چاپگرهای سه‌بعدی به توانایی‌های خزیدن، شنا و پرواز کردن، امکان مقابله با تهدیدات مربوط به محیط زیست را با کمترین هزینه فراهم کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرلشکر سلامی: عملیات وعدهٔ صادق با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین، سرلشکر حسین سلامی در گفتگویی روز یکشنبه درباره جزییات عملیات وعده صادق گفت: اهداف خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود انجام دادیم، در حد و اندازه شرارت هایی که رژیم صهیونیستی انجام داده بود.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی محدود بود

وی گفت: این عملیات می توانست عملیات گسترده ای باشد اما ما دامنه عملیات را محدود به آن بخش توانایی‌هایی کردیم که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان از آن استفاده کرده بود.

عملیات وعده صادق با موفقیتی بیش از حد انتظار اجرا شد

سردار سلامی با تاکید بر این که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما انجام شد، اظهار داشت: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت ها کامل نیست اما آن بخش از اصابت هایی که گزارش های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان دهنده آن است که که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است. مردم ساکن در سرزمین های اشغالی، مقامات صهیونیست و ارتش تروریستی و اشغالگران رژیم صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داده اند و متوجه شده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد اگر رژیم صهیونیستی هر واکنشی نشان دهد مطمئنا واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی های آنها بدست آورده ایم، بسیار سخت تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • توانایی تشخیص خیر و شر ذاتی انسان تا چه حد است؟ (فیلم)
  • مجید واشقانی: اسرائیل توانایی موشک‌های ایران را دید
  • هوش کلامی عنصر اصلی در مهارت‌های ارتباطی
  • این جلبک توانایی ویژه‌ای دارد
  • فرمانده سپاه: عملیات بیش از انتظار موفق بود | توصیه سرلشکر سلامی به اسرائیل
  • ببینید | سرلشکر سلامی: عملیات وعدهٔ صادق با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد
  • این صدای اقتدار ایران است ...
  • ببینید | ویژگی موشک‌های خیبر از زبان فرمانده هوا و فضای سپاه؛ توانایی هدف قرار دادن چند هدف؟
  • اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل