Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مردم برای سهولت در سوختگیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

در این اطلاعیه آمده است: میزان هربار سوختگیری با کارت سوخت شخصی همان ۶۰ لیتر است و برای صاحبان خودرو که به هر دلیلی کارت سوخت همراه نداشته باشند کارت آزاد در همه جایگاه‌ها موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است.

‌قیمت گازوئیل افزایش می‌یابد/اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت منتفی شد

به گزارش فارس، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قیمت دوم گازوئیل، گفت: به اعتقاد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با افزایش قیمت دوم گازوئیل، اتصال آن به کارت سوخت کامیون دیگر توجیهی ندارد.

فرامرز مداح  در مورد اتصال اتصال نرخ دوم گازوئیل (گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی) به کارت سوخت کامیون‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر ارائه سوخت (گازوئیل) به کامیون‌ها بر اساس پیمایش با دو نرخ لیتری ۳۰۰ تومان و لیتری ۶۰۰ تومانی عرضه می‌شود که قیمت ۶۰۰ تومانی، نرخ آزاد محسوب می‌شود.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: کامیون‌ها بر اساس پیمایش سهمیه گازوئیل ۳۰۰ تومانی خود را دریافت می‌کنند، اما ممکن است کامیونی در این ماه نیازمند تردد بیشتر باشد، که در این صورت سوخت با نرخ ۶۰۰ تومانی از طریق کارت سوخت جایگاه‌دار دریافت می‌کند.

* مقاومت شرکت پخش در برابر اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت کامیون‌ها

وی افزود: در راستای کاهش قاچاق سوخت، ما موضوع اتصال نرخ دوم گازوئیل را به کارت سوخت کامیون‌ها پیشنهاد دادیم که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابتدا این موضوع را پذیرفت، اما در نهایت این موضوع مورد پذیرش آن‌ها واقع نشد.

مداح ادامه داد: دوستان مدعی شده‌اند که ممکن است جایگاه‌مداران از این موضوع سوء استفاده کنند بنابر این شرکت پالایش و پخش در مقابل این موضوع مقاومت می‌کند.

* قیمت گازوئیل افزایش می‌یابد‌

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به دنبال این است که نرخ دوم گازوئیل را (گازوئیل ۶۰۰ تومانی) افزایش دهد؛ بنابراین معتقد است با این حساب دیگر لازم نیست نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت متصل شود.

وی تأکید کرد: موضوع ارائه سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به قوت اجرا می‌شود و هر کامیونی که پیمایش داشته باشد، حتما سوخت با نرخ هر لیتر ۳۰۰ تومان بر اساس میزان پیمایش دریافت می‌کند.

* کاهش قاچاق سوخت با افزایش نرخ گازوئیل

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آمار بالای قاچاق سوخت در کشور به دلیل غیرواقعی بودن نرخ سوخت، اضافه کرد: قطعاً زمانی که نرخ سوخت (گازوئیل) به نرخ آزاد آن نزدیک می‌شود توجیه قاچاق سوخت از بین می‌رود.

مداح ادامه داد: قیمت یک لیتر گازوئیل در بیرون از مرز‌های ما امروز بیش از ۴ هزار تومان است و همین مشوقی برای قاچاق سوخت است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: اصلی‌ترین راهکار کاهش قاچاق سوخت، همین واقعی‌سازی نرخ است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فعلاً نمی‌توان همین گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی را به کارت سوخت وصل کرد، گفت: به نظر ما هم اگر این کار انجام شود، منطقی و مناسب است، اما شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی فعلاً مقاومت می‌کند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سوختگیری کارت سوخت شخصی بنزین کارت آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید