Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «روسی» ساخته امیرحسین ثقفی ۲ روز نخست اکران خود را با فروش ۲۶ میلیونی آغاز کرد.

اخبار چهره ها _ امیرحسین ثقفی تاکنون چهار فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و روسی پنجمین تجربه وی در این مقام است. وی دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را از جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، جایزه ویژه انجمن منتقدان سینما و تندیس و دیپلم افتخار ویژه هیات داوران بخش هنر و تجربه را از جشنواره سی و سوم فیلم فجر دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین تاکنون شش فیلمنامه سینمایی نوشته که پنج فیلم را خودش کارگردانی کرده و یک فیلم به نام "بیوگرافی" را فاطمه ثقفی ساخته است، از جمله مهمترین آثار امیرحسین ثقفی را می‌توان فیلم متفاوت "مردی که اسب شد" نامید، اثری که شاید برای سینمای گیشه ساخته نشده اما توانست نقدهای بسیار مثبتی را از آن خود نماید.

از جمله هنرمندان بنامی که در فیلم روسی با ثقفی همکاری داشته "کارن همایونفر" آهنگساز برجسته کشور است که در کارنامه خود جوایز مختلفی از جمله چندین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را می بیند. این فیلم نخستین بار قصد اکران در جشنواره فجر سی و هفتم را داشت اما نتوانست به این جشنواره راه پیدا کند.

«روسی» اثری پر بازیگر و پر لوکیشن است و عوامل سازنده این فیلم در لوکیشن هایی واقع در لاهیجان، تهران، ساوه، قم، شهر ری، دیلمان، گرمسار، فومن، بندر کیاشهر، ورامین و جاجرود طی دو ماه فیلمبرداری آن را به پایان رساندند.

فیلمنامه «روسی» نوشته امیر حسین ثقفی و در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، کامران تفتی، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی مرام با حضور سپیده گلچین بازیگران اصلی «روسی» هستند. کی مرام در این فیلم سینمایی با گریمی متفاوت به گفته سازندگان آن نقشی تازه در سینما ایفا کرده است.

پری دریایی، لینا، گواهی امضا از جمله آثار سینمایی هستند که امیر آقایی در صف اکران می بیند. همچنین صابر ابر دیگر بازیگر این پروژه که هم اکنون مشغول بازی در فیلم قورباغه است علاوه بر روسی فیلم موفق مسخره باز را آماده اکران دارد.

از دیگر عوامل این پروژه می توان به نویسنده و کارگردان: امیر حسین ثقفی، شراره سروش: طراح صحنه و لباس، محسن دارسنج: طراح گریم، هادی اکبر خواه: مدیر تولید، هادی افشار، امین جعفری: مدیر فیلمبرداری، کاوه قاسم زاده: برنامه ریز، فاطمه ثقفی: دستیار اول کارگردان و منشی صحنه، مجری طرح و تهیه کننده: علی اکبر ثقفی اشاره کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صابر ابر میلاد کی مرام طناز طباطبایی فیلم روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • استقبال متفاوت میلاد عرفان‌پور از غزل رهبر انقلاب
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • ده‌روسی: آزمون با دیگر مهاجمان ما متفاوت است
  • میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی دیده شدن سینمای قهرمان محور را گرفت
  • جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید
  • برگزاری دومین اکران مردمی «آسمان غرب»/ میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی سینمای قهرمان محور را گرفت