Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، 2 شهریورماه، در جلسه هماهنگی اهداف و برنامه‌های پیش‌رو تئاتر بچه‌های مسجد اظهار کرد: تئاتر بچه‌های مسجد باید با تولید محتوای مناسب و غنی، نسبت به تولید آثار نمایشی ارزشی منطبق با نیازها، اولویت‌ها و ضرورت‌های جامعه بپردازد.
این مسئول افزود: آثار نمایشی بچه‌های مسجد آمیخته با تفکر مسجدی می‌تواند محلی برای تجلی و بروز استعدادهای نوپا در عرصه‌ هنرهای نمایشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در تئاتر بچه‌های مسجد ضمن تربیت نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر در استان به دنبال تولید آثاری منطبق با ارزش‌ها و رفتارها و اخلاقیات استانی هستیم که با زبان هنر و نمایش در جامعه اثرگذار باشد.
رئیس حوزه هنری استان زنجان به ایده‌پردازی و ارائه راهکارها در تولید محتوا تأکید کرد و گفت: برای این کار می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های بومی و نگاه به ارزش‌های تاریخی، آثاری متناسب با عصر جدید تولید کرد.
گفتنی است، هم اکنون بیش از 10 گروه تئاتر بچه‌های مسجد در حال راه‌اندازی و شکل‌گیری است که جلسات و کارگروه‌های مقدماتی آن برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ارزش های دینی در تولید محصولات فرهنگی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: عفت دلاکه، مشاور، روانشناس و فعال فضای مجازی در یادداشتی که در اختیار مهر قرار داده است درباره نقش دستگاه‌های فرهنگی در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نوشت:

«بر اساس قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای سیاستگذاری، اداره و نظارت بر محتوا و اجرای مجموعه‌های فرهنگی و هنری و تبلیغاتی، کتب و انتشارات، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امور سینمایی و سمعی و بصری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در داخل و خارج کشور، بنیانگذاری شده است تا طبق مفاد ماده ۱، در جهت رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی، استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب، رواج فرهنگ و هنر اسلامی و حتی آگاهی جهانیان نسبت به مبانی و مظاهر و اهداف انقلاب اسلامی، تلاش کند.

بنا بر این تخصصی‌ترین نهاد کشور در امور فرهنگی جامعه را باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست، لذا به همین میزان انتظار می‌رود تا بر اساس وظایفی که طبق قانون بر عهده دارد و به وسیله ابزار قوی و فراوانی که در حیطه قدرت و مسؤولیت او است، به تقویت و ترویج یکی از واجبات الهی و شعائر دینی که از مظاهر جامعه اسلامی به حساب می‌آید، یعنی حجاب و عفاف نیز بپردازد.

پرداختن به این موضوع به طور جدی قطعاً سهم زیادی در رشد فضائل اخلاقی و استقلال فرهنگی جامعه ما خواهد داشت.

از باب نمونه نظارت بر رسانه‌های جمعی امر بسیار مهم و خطیری است. رسانه‌ها در ساختار فرهنگ اجتماعی مردم نقش مهمی دارند و می‌توانند با نوع برنامه‌های خود، آنان را به فساد یا صلاح بکشانند.

کمترین تسامح در اعطای امتیاز کار فرهنگی جهت راه اندازی مؤسسه‌های هنری، نمایش تئاتر و فیلم و انتشار روزنامه، مجله و کتاب، به نفوذ فرهنگ بیگانه و ابتذال اخلاقی می‌انجامد.

کوتاهی در این امر مهم، به طور حتم لطمات سنگین و جدی‌ای بر پیکره جامعه اسلامی وارد خواهد کرد، کما اینکه در دهه اخیر بیشتر شاهد این ناهنجاری هستیم.

اگر در انجام وظایف در این زمینه کوتاهی رخ دهد، لطمه‌های سنگین و بعضاً جبران ناپذیری بر فرهنگ این مرز و بوم بر جای خواهد گذارد.

همچنین گاه در مواردی آثار بی حجابی و بی توجهی به ارزش‌های دینی را برخی آثار سینمایی می‌بینیم و شرح حال فضای مجازی و اینترنتی نیز بر همگان کاملاً روشن و هویداست.

آیا این امور در سقوط و نزول وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه ما بی‌تأثیر است؟

راهی که امروزه برخی در پیش گرفته‌اند، راهی است که جوامع غربی مدت هاست دنبال می‌کنند و نتیجه آن سقوط ارزش‌های اخلاقی و سست شدن بنیان خانواده شده است.

خوب است مسؤولین و مردم کشورمان، همه با هم بنگریم که نتیجه و محصول فرهنگ غرب امروزه چیست؟»

کد خبر 6081671

دیگر خبرها

  • توجه به ارزش های دینی در تولید محصولات فرهنگی
  • «پس از» و درگیری روانی بخشی از جامعه/ تاثیر مستقیم دلار بر تئاتر
  • مصرف نان کامل، ضامن ارتقای سطح سلامت جامعه
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد