Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این دور از گفت‌وگوها با سفر هیأت عالی‌رتبه از اندیشمندان و اساتید آیین هندو به جمهوری اسلامی ایران از تاریخ دوم تا پنجم شهریورماه سال جاری انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: موضوع اصلی دور دوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم، «صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم» است که اندیشمندان و اساتید هندی و ایرانی به ارایه مقالات و پژوهش‌های علمی خود در این زمینه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به همکاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای تحقیقات فلسفه هند در برگزاری این دور از گفت‌وگوها گفت: هیأت هفت نفره اساتید هندوئیزم در طول اقامت خود در جمهوری اسلامی ایران و در حاشیه برنامه اصلی از چندین مرکز علمی فرهنگی کشورمان بازدید و با تنی چند از اساتید کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

وی بر ضرورت تداوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم تأکید کرد وادامه داد: عنوان کنفرانس و گفت‌وگوی دینی بین اسلام و هندوئیزم موجب گسترش بیشتر پیام صلح و همدلی جهانی می‌شود و به طور قطع زمینه همکاری مشترک میان اندیشمندان مسلمان و هندو را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشریح برگزاری نخستین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم گفت: دور نخست گفت‌وگو اسلام و هندوئیزم در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ با موضوع «معنویت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم» با سفر هیأت عالی‌رتبه ایران به دهلی‌نو به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد و انعکاس بسیار مثبتی در جامعه میزبان داشت.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کشور هند و جمهوری اسلامی ایران روابط دیرینه و پیوند مستحکمی را در طول تاریخ به نمایش گذاشته‌اند، بدین منظور شایسته است که چنین گفت‌وگوی دینی به طور مداوم تدارک دیده ‌شود.

کد خبر 4700402

منبع: مهر

کلیدواژه: گفتگوهای دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عید غدیر خم کنفرانس بین المللی امام علی ع ابن سینا قرآن آیت الله جوادی آملی قانون اساسی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات گام دوم انقلاب فلسفه نهج البلاغه رادیو گفتگو غدیر خم برنامه زاویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان ضوی گفت: پیوست فرهنگی در خدمات شهری به معنای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است و نبود آن مهم ترین علت نارضایتی در خدمات شهری به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و مورد توجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است.

 علم الهدی اضافه کرد: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت نرسند، ازدواج نمی‌کنند.

به گفته وی، اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت امام رضا(ع) را در دل دارند و به این شهر می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی