Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محبی، صبح امروز 2 شهریور در نشست «نقش مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی» که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: یکی از کارکردهای مهم مساجد در دوران دفاع مقدس آگاه‌سازی و توجیه جوانان برای دفاع از خاک این کشور بود و علاوه بر آن محل ساماندهی و اعزام رزمندگان به جبهه‌ها نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مساجد سراسر کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس همواره جبهه‌های جنگ را از لحاظ تأمین نیرو و تدارکات، پشتیبانی می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که قدم‌های اساسی تربیت جوانان انقلابی در مساجد برداشته می‌شود، افزود: بالندگی و شکوفایی مساجد مرهون زحمات و هدایت‌های خالصانه روحانیت است.

حجت‌الاسلام محبی بیان کرد: امروز بی‌شک هیئت‌های مذهبی با محوریت مساجد بهترین سنگر و مستحکم‌ترین دژ در مقابل تهاجم فرهنگی هستند؛ دشمنان شبانه‌روز برای به انحراف کشیدن جوانان تلاش می‌کنند و مساجد امروز مکانی امن برای این نسل است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن دانشگاه آزاد حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه