Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:15:10 GMT

پایانه فروشگاهی برای پزشکان: از هجو تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۸۳۰

پایانه فروشگاهی برای پزشکان: از هجو تا واقعیت

در روز‌های اخیر واکنش‌های مختلفی به نامه سازمان نظام پزشکی خطاب به رییس سازمان امور مالیاتی، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن درخواست نظام پزشکی در این نامه مبنی بر فرصت برای آموزش پزشکان دست آویز طنز و نقد رسانه‌ها و حتی صدا و سیما قرار گرفت.

این هیاهوی رسانه‌ای از آنجا شروع شد که رییس سازمان نظام پزشکی در نامه درخواست کرده بود این اقدام تا زمان آموزش اعضای سازمان جهت استفاده از پایانه‌های فروش و نحوه ثبت درخواست شماره شناسه پایانه فروش به تعویق افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    اما اصل ماجرا چیست؟
پایانه فروشگاهی که در این نامه به آن اشاره شده با کارت‌خوان معمولی یا پایانه‌های فروشگاهی مرسومی که ما در مراکز خرید کوچک و بزرگ می‌بینیم کاملا متفاوت است و پزشکان اولین گروه صنفی هستند که مکلف شده‌اند در چارچوب آیین‌نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از این پایانه فروشگاهی اقدام کنند.
براین اساس چندی پیش علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی به رسانه‌ها گفته بود:پزشکان باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود کرده و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند.
برای شروع کار مؤدی ابتدا باید فرآیند ثبت‌نام کد اقتصادی خود را تکمیل نموده باشد و در وضعیت ۴۵ قرارگرفته باشد. مؤدیانی که همه اطلاعاتشان از سمت سازمان تأیید گردیده است می‌توانند از منوی “سایر خدمات” در ثبت‌نام کد اقتصادی گزینه “ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی” را انتخاب و فرآیند ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی را آغاز نمایند.
با درنظر گرفتن حرف‌های آقای مدیرکل مشخص می‌شود که این نوع ثبت نام تفاوتی آشکار با کارتخوان‌های رایج در فروشگاه‌های عمومی دارد، زیرا کارت خوان‌های معمولی توسط شعبات بانک‌ها و با تشریفات ساده در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد ولیکن ثبت نهایی آن در پایانه نظام مالیاتی کشور انجام نمی‌شود.
پزشکان در این پروسه علاوه بر تهیه کارتخوان‌های رایج از بانک‌ها، می‌بایست ضمن ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی، در قسمت “سایر خدمات” با انتخاب گزینه “ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی” مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.
در چند روز گذشته، انجام این پروسه به دلایل مختلف از جمله بروز برخی از مشکلات فنی در وب سایت سازمان امور مالیاتی و ناآشنایی پزشکان با نحوه ثبت و دریافت کد رهگیری با اختلال و کندی مواجه شد و از این روز سازمان نظام پزشکی در قالب نامه مذکور از سازمان امور مالیاتی درخواست تمدید مهلت کرد.
این نامه از آنجایی ابزار طنز و هجو گسترده در فضای مجازی شد که به دلیل تشابه نام و اسامی پایانه‌های فروش و کارت خوان در ادبیات سازمان امور مالیاتی و کارت خوان‌های مرسوم در سطح شهر، بسیاری از کاربران به اشتباه افتادند و منظور نظام پزشکی از عدم آشنایی پزشکان با ثبت و استفاده از کارت خوان‌ها را نوعی بهانه پیش پا افتاده و سرکاری قلمداد کردند.     موضوعی که باعث تعجب بسیاری از کاربران در فضای مجازی شد به طوریکه یک کاربر توییتری پیشنهاد داد: از این به بعد دانشجویان پزشکی باید دو واحد کار با کارتخوان هم پاس کنند!

ماجرا هر چه بود باعث شکل گیری حساسیت ویژه‌ای در فضای مجازی شد تا حدی که بسیاری از کابران در شبکه‌های اجتماعی بر نظارت بیشتر بر این موضوع تاکید کردند، موضوعی که سازمان نظام امور مالیاتی هم بایستی با جدیت آن را پیگیری نماید و بر آموزش کامل‌تر آن برای همه اصناف الزام بیشتری داشته باشد.

گفته می‌شود در حال حاضر تنها صنفی در کشور که ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی بجای کارت خوان معمولی شده اند پزشکان هستند و امید می‌رود این رویه برای همه اصناف و فروشندگان در کشور اجرایی گردد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک پزشکان کارتخوان اردوگاه شهید باهنر شهید رجایی محمد عزیزی هفته دولت شهید باهنر فاطمه عبادی ائتلاف دریایی آمریکا عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی