Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@07:05:32 GMT

اشتغال ۱۳۰ نفر از روستائیان به واسطه آموزش صنایع سفال

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۸۸۵

اشتغال ۱۳۰ نفر از روستائیان به واسطه آموزش صنایع سفال

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بهار از پرداخت تسهیلات 350 میلیون تومانی به روستاییان بهادربیگ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر پاشایی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: یکی از برنامه های میراث فرهنگی در بخش آموزش و ترویج صنایع دستی است و با توجه به پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد از افراد ماهر و استادکار استفاده کرده ایم و تعدادی از روستاها را در زمینه ترویج صنایع دستی آموزش داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این راستا در سال 97 و 98آموزش سفالگری و نقاشی روی سفال در روستای بهادربیگ صورت گرفته که همین آموزش ها باعث اشتغال تعداد 130 نفر در این روستا شده است و همچنین 350 میلیون تومان در قالب تسهیلات کارگاهی و مشاغل خانگی به اهالی روستا پرداخت شده است.

پاشایی ادامه داد: در این زمینه چند روستای شاخص داریم که از آن جمله می توان به روستای پرلوک و بهادربیگ اشاره کرد و روستاییان با یادگیری صنایع دستی و گرفتن وام می توانند مواد اولیه خود را تهیه کرده و به تولید بپردازند و محصولات تولیدی خود را روانه بازار کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی