Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاونت منابع انسانی قوه قضاییه متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که متقاضی ثبت نام و شرکت در جذب تصدی منصب قضاء در سال ۱۳۹۸ می‌باشند، می‌رساند که فرایند ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء ویژه مناطق محروم استان‌های جنوب شرق کشور آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت دادگستری استان کرمان به نشانی dadgostari-kr.ir از روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ آغاز و در روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه داوطلبانی که متقاضی خدمت در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان می‌باشند، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی جذب و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
الف- شرایط عمومی:
۱. تابعیت اصلی ایران.
۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
۴. طهارت مولد
۵. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
۶. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذراندن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
۷. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
۸. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.  
۹. عدم اعتیاد به دخانیات، موادمخدر و روان‌گردان.
۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت نام.

ب- شرایط اختصاصی:
۱. داوطلبان بایستی بومی و متولد یکی از استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان باشند و در حال حاضر در یکی از این استان‌ها سکونت داشته و حداقل دو مقطع تحصیلی از مقاطع تحصیلی (دوره متوسطه دوم) را در یکی از استان‌های یادشده طی کرده باشند.
۲. مدارک تحصیلی قابل قبول:
۱-۲- کارشناسی حقوق و حقوق با گرایش‌های مختلف و یا فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
۲-۲-کارشناسی ارشد در رشته‌های معارف اسلامی و حقوق (در هر یک از گرایش ها)  
۳-۲- کارشناسی ارشد در رشته‌های الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
۴-۲- سطح دو حوزوی یا بالاتر
پ- اولویت‌های پذیرش:
۱. داوطلبان دارای مدرک دانشگاهی:
۱-۱-دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در گرایش‌های رشته حقوق، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق
۲-۱- دانش آموختگان مقطع کارشناسی حقوق با معدل ۱۶ و بالاتر
۳-۱- سایر دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی حقوق یا رشته‌های مرتبط
۴-۱- سایر دانش آموختگان کارشناسی حقوق یا رشته‌های مرتبط

۲. داوطلبان دارای مدرک حوزوی:
۱-۲-دارندگان مدرک سطح ۳ یا ۴،
۲-۲-دارندگان مدرک سطح ۲ با معدل ۱۷ و بالاتر
۳-۲-دارندگان مدرک سطح ۲ با معدل پایینتر از ۱۷،
۳. سایر اولویت ها:
۱-۳-اولویت پذیرش داوطلبان بومی شهرستان‌های بافت، ارزوئیه، شهربابک، رابر و سیرجان استان کرمان، استان هرمزگان می‌باشد.
۲-۳-اولویت پذیرش داوطلبان بومی شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.
۳-۳-اولویت پذیرش داوطلبان بومی استان سیستان و بلوچستان، خود استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.
۴-۳-اولویت پذیرش داوطلبان بومی استان هرمزگان، خود استان هرمزگان می‌باشد.
ج- مدارک مورد نیاز:
۱. تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۲- عکس ۴ × ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
۲-۲- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۲- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ ×۲۰۰ باشد.
۴-۲-تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۲-حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۲-حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۲-حتی الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.
تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می‌کنند رخ داده است، تأکید می‌گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت‌ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلّقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

د- زمان ثبت نام:
۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در جذب تصدّی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف. و ب. این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (ج) اقدام و از تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ لغایت ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ با مراجعه به سایت دادگستری استان کرمان به نشانی dadgostari-kr.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند.
ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیرقابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به ادامه مراحل بعدی نمی‌باشند.

ملاحظات:
۱- ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسوولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است؛ بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در جذب را ندارند، باید از ثبت نام خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
۲- با توجه به عدم برگزاری جذب مناطق محروم ویژه ایثارگران استان‌های جنوب شرقی کشور به صورت جداگانه در سال جاری، داوطلبان ایثارگر استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز در صورت دارا بودن شرایط می‌بایست در این جذب شرکت نمایند.
۳-داوطلبانی که تا بهمن ماه سالجاری در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیل می‌شوند نیز می‌توانند ثبت نام و در جذب شرکت نمایند.»  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قوه قضاییه آزمون قضاوت ثبت نام مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳

طبق گفته مسئولان، مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و تعرفه ترجیحی برای نخستین بار مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ مصوب شد و حدود ۱۵ سال به طول انجامید تا بعد از همه‌گیری کرونا، با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این خصوص، در دولت سیزدهم این قانون اجرایی شد.

طبق اظهارات مسئولان مربوطه، این تعرفه‌ها مانند سایر تعرفه‌های حوزه پزشکی وارد سرانه سلامت شده است و با توجه به لزوم در نظر گرفتن تدابیری به منظور ماندگاری پرستاران در مناطق محروم، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم نیز مد نظر قرار گرفت.

محمدتقی جهان‌پور، رئیس کل سازمان نظام پرستاری‌، درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد، البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود، بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت، همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چراکه این مؤلفه را حائز اهمیت می‌دانند، تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند، هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

وی درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد، بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند و پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز پیش از این با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سال جاری برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

عبادی با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی ادامه داد: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمام پرستاران برسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری اضافه کرد: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یک ساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

کد خبر 746589

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳