Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:41:28 GMT

قطعی شبانه‌روزی آب آشامیدنی 3 روستای رامسر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۱۷۳

قطعی شبانه‌روزی آب آشامیدنی 3 روستای رامسر

سیل مهر ماه ۹۷ سبب شد یک حلقه چاه آب آشامیدنی که در حاشیه رودخانه لیماک بود و مردم روستاهای راجوب، آسیابسر و لیماک از آب آن استفاده میکردند از مدار خارج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، خارج شدن چاه آب آشامیدنی از مدار آبرسانی موجب قطعی آب سه روستای رامسر شد و شورای بخش مرکزی و شوراهای اسلامی این روستاها با مشارکت هم توانستند منبعی را در شب عید برای آب رسانی به این سه روستا که با پمپ آبرسانی می شد دایر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آب این منبع که از چاه های اطراف تزریق می شد بدون مواد افزودنی مانند کلر و ... بود و برای استفاده مردم مناسب نبود و از طرفی در ایام تابستان جوابگوی مردم این سه روستا نیست.

گفتنی است مجوزی حفاری برای اتصال آب سد میجران برای استفاده مردم این سه روستاها هم دریافت شد ولی متاسفانه دعواهای بین امور آبفا روستایی و ابفار شهری برای انجام این پروژه باعث شده مردم این روستاها در تابستان امسال بی آبی را تحمل کرده و منتظرند کی دعوای این دو اداره (آب روستایی و شهری) تمام می شود تا مشکلشان مرتفع شود.

دستور ویژه استاندار مازندران برای حل مشکل آب سه روستای بخش دالخانی

حسین زادگان استاندار مازندران نیز طی چند روز اخیر به دلیل اعتراض مردم این سه روستا ضمن تماس تلفنی با خلعتبری رئیس شورای اسلامی بخش دالخانی پیگیر وضعیت آب سه روستای لیماک ،آسیاب سر و راجوب شد.

وی در این تماس تاکید کرد از عبدللهی مدیرعامل آب شهری-روستایی استان مازندران خواسته تا امروز شنبه دوم شهریور 98 با اعزام اکیپی مشکل آب این سه روستا را حل کند.

استاندار مازندران از رئیس شورای بخش دالخانی خواست ضمن عذر خواهی از مردم این سه روستا بابت مشکلات پیش آمده برای قطعی آب به آنها وعده دهد پیگیر حل مشکلاتشان تا حصول نتیجه می باشد.

ضرورت ایجاد رینگ جدید از تاسیسات شهری به روستایی

احمد علیزاده بخشدار بخش دالخانی رامسر نیز در گفتگویی در تشریح وضعیت رفع مشکل آب تعدادی از روستاهای این بخش گفت: با توجه به افت فشار آب و گاها قطعی آب در روستاهای لیماک، آسیابسر و راجوب که مشکلاتی برای اهالی محترم این روستاها را در پی داشت به قید فوریت جلسه ای با حضور بخشدار دالخانی، رییس اداره آب و فاضلاب شهری، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی، رییس و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای لیماک و رییس شورای اسلامی بخش دالخانی در روز چهارشنبه مورخه ۹۸/۰۵/۳۰ برگزار شد و با توجه به شرایط فنی و هیدرولیکی تاسیسات و موقعیت توپوگرافی این روستاها، ایجاد رینگ جدید از تاسیسات شهری به روستایی مستلزم موافقت و هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب استان مازندران است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت تسریع در حل مشکل، فرماندار شهرستان رامسر طی تماس تلفنی با  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران خواستار حل موضوع شدند که متعاقب آن مقرر شد تا روز شنبه مورخه 2 شهریور کارشناسان معاونت های بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان مازندران به منطقه اعزام تا تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

علیزاده گفت: در طی روزهای گذشته تانکرهای سیار اداره آب و فاضلاب روستایی رامسر جهت کاهش مشکلات اهالی محترم در منطقه حضور داشتند.

بخشدار دالخانی ضمن قدردانی از صبر و تحمل مردم روستاهای آسیابسر، لیماک و راجوب بابت مشکل افت فشار آب و گاها قطعی آب از مردم این روستاها عذرخواهی کرد.

امید می رود مسئولان استانی و شهرستانی ضمن پیگیری جدی و دغدغه مندانه به این موضوع برای رفع مشکل مردم این سه روستا اقدامات لازم را به صورت ضرب العجلی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، هیوا لهونیان ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه‌ی پایداری برق روستاها اجرا می‌شود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی می‌باشد از حالت باز فروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می‌شود.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت باز فروش خارج شده است.

وی یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» کردن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای باز فروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در صورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تأمین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان از خدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت در دستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می‌توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

کد خبر 6085434

دیگر خبرها

  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است
  • ۷۵۰۰ مسکن روستایی در اردبیل امسال مقاوم‌سازی می‌شود
  • رنجیده خاطر شدن اهالی روستای کردان از هدر رفت آب آشامیدنی + فیلم
  • ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است
  • پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام صادر شد
  • صدور پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام