Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: آزادسازی 10 کیلومتر از محور راه آهن نقاب-اسفراین که مانع پیشرفت این پروژه شده در تعامل با وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران درباره معطل ماندن اجرای فاز دوم راه آهن نقاب-اسفراین به طول کیلومتر به علت وجود معارض اظهار کرد: به طور کلی درباره اجرای این پروژه همچنین اجرای پروژه تعریض و آسفالت باقیمانده از محور جاده بجنورد-گلستان در هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی جلسه داشتیم و طی 10 روز آینده نیز برای پیشرفت کار جلسه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی تصریح کرد: مسئولان استان در ارتباط با وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری برای رفع موانع پیش روی 10 کیلومتر از راه آهن نقاب-اسفراین هستند.

وی همچنین اعلام کرد: از محل دور دوم سفر رییس جمهور به استان نیز اختصاص 130 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده که تلاش ها بر این است تا این دو پروژه تا سال آینده تکمیل شوند.

وی درباره عملیاتی شدن تفاهم نامه های سرمایه گذاری منعقد شده برای استان در دور دوم از سفر رییس جمهور به استان نیز عنوان کرد:هنوز انجام آنها عملیاتی نشده و هنر مسئولان استان با اقدامات به موقع اشان، جذب این اعتبارات و عملیاتی کردن این تفاهم نامه ها است.

شجاعی افزود: پیگیری ها جهت تحقق مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به استان را دنبال می کنیم.

وی همچنین درباره کشف و استخراج مواد معدنی از معدن آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین که از مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به استان نیز اعلام کرد: با سازمان محیط زیست کشور، وزارتخانه های ذی ربط و معاون اول رییس جمهور گفت و گو کرده ایم که در صورت امکان یک شرکت سهامی که مردم نیز سهامدار این شرکت باشند، تشکیل شود.

وی افزود: هنوز این پیشنهاد تایید و مصوب نشده است.

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که شنیده شده چند مسئول پیشین در استان بخاطر جابجایی اعتبارات در بودجه سالانه تحت پیگیرد قرار گرفته اند، حال قانون نسبت به این جابجایی ها چه تعریفی دارد نیز عنوان کرد: جابجایی اعتبارات به لحاظ درصد میزان بین فصول همچنین به لحاظ زمان، کاملا قانونی است و بنده اجازه اقدام خارج از این تعریف قانونی را نمی دهم.

وی اعلام کرد: مدیری که در این زمینه تخلف کرده و روند پرونده اش قضایی شده است برای او حتی یک تماس هم نخواهم گرفت و درصورتیکه خطای او غیر عمد بوده باشد توصیه خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تبعات عملکرد مدیران کم کار نیز عنوان کرد: مردم بیش از من تاوان کم کاری این مدیران را می دهند که بنده ملاحظه این مدیران را نخواهخم کرد.

شجاعی افزود: با این وجود، مردم تصور نکنند که بهتر از اینها را نیز در دم دست داریم.

وی همچنین گفت: عده ای از مدیران در استان در هوا 15 سال قبل خود به سر می برند و از لاک خود خارج نشده اند که این عده سم مهلکی برای توسعه استان هستند و نگاه آنها مانع تصمیم گیری های جمعی می شوند.

وی با تصریح بر این مطلب که معتقد هستم کارها را باید درست انجام داد، تاکید کرد: پاکسازی استان از وجود این موانع پیش روی مسیر توسعه استاان را انجام خواهم داد چون مردم تاوان وجود این عده را می پردازند.

استاندار خراسان شمالی گفت: نهایت سخت گیری را نسبت به آنها خواهم داشت و اگر بساط آنها جمع نشوند نمی توان به سوی مسیر توسعه استان گام برداشت.

شجاعی خاطر نشان کرد: رسانه ها نیز در حذف این گروه های ضد توسعه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین در راستای جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت آب رهاسازی‌ شده در این کانال لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده امروز -چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در جلسه مدیریت آب رهاسازی‌شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین اظهار کرد: در راستای کمک به رفع مشکلات ناشی از کمبود آب شبکه و کاهش میزان مشکلات کشاورزان از سال گذشته تاکنون جهت راه‌اندازی چاه‌های تلفیقی از محل اعتبارات جاری این شرکت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه قطعات اساسی مورد نیاز جهت بهره‌برداری این چاه خریداری و نصب شده است، افزود: ۶۰ کیلومتر لایروبی کانال آبیاری دشت قزوین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت آب رهاسازی شده در کانال آبیاری دشت قزوین است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با رایزنی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت‌های وزیر نیرو و معاون آب و آبفا ۹۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین منتقل شد که با مدیریت مناسب و همکاری و همراهی کشاورزان به خصوص تشکل آب‌بران این میزان برای کشت‌های پاییزه، بهاره و تابستانه مصرف شد.

ستوده اضافه کرد: در سال زراعی جاری با پیگیری‌های به عمل آمده از ۱۵ فروردین‌ماه آب در کانال آبیاری دشت قزوین جاری شده و در حال حاضر نیز دبی آن ۱۰ مترمکعب در ثانیه است و امیدواریم همچون سال گذشته با همراهی و همکاری کشاورزان و تشکل آب‌بران بتوانیم این آب را به صورت مدیریت‌شده توزیع کنیم.

محمدتقی امان‌پور، رئیس کمیته احیا و پایدارسازی دشت قزوین نیز در این جلسه با اشاره به موضوع مدیریت آب رها سازی شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین عنوان کرد: لایروبی کانال‌های شبکه آبیاری دشت قزوین و اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب تهران با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش میزان بهره‌وری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تأمین منابع مالی این موضوعات می‌توان از مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده کرد، گفت: باید برای حل مشکلات ناشی از کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی طرح و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه به عنوان یک اقدام کوتاه‌مدت باید خسارت ناشی از خشکسالی و کمبود آب برآورد شود، افزود: این خسارت از طریق صندوق بیمه برای کشاورزان جبران شود که پیگیری این موضوع بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

امان‌پور ادامه داد: پیگیری جهت افزایش سهمیه آب کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان برای سال زراعی جاری هم باید توسط شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری شود. در ضمن مطالعه و اجرای طرح آبخیزداری جامع حوضه آبریز دریای خزر هم به عنوان برنامه‌ای بلندمدت و مطالبه مهم استان که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان منطقه را حل کند، باید از سطوح بالا پیگیری شود.

کد خبر 747473

دیگر خبرها

  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه