Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: در مورد زمان خروج آمریکا از افغانستان به توافق رسیده‌ایم.

شاهین در گفتگو با روزنامه پاکستانی داون بیان داشت: ما در مورد کلیات زمان خروج نظامیان از آمریکا از افغانستان به توافق رسیده‌ایم و در حال حاضر در مورد مکانیسم اجرای آن در حال رایزنی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، آمریکا و طالبان نهمین دور مذاکرات خود را در قطر آغاز کرده و به احتمال زیاد در پایان این دور در مورد چگونگی پایان جنگ در افغانستان به توافق خواهند رسید. 

اعلام جدول خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین‌دادن مبنی بر استفاده‌نشدن از خاک افغانستان علیه آمریکا، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، موارد عمده توافقنامه صلح است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج همه هواپیماهای جنگنده‌ اسراییل از غزه بدلیل ترس از ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، در حال حاضر هیچ هواپیما و جنگنده اسرائیلی بر فراز نوار غزه وجود ندارد.

گفته شده تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسرائیلی به دلیل تهدید ایران و آغاز حملات پهپادی از ایران صورت گرفته است.

آمریکا هم به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و دراین ارتباط کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، با وزیران دفاع و امور خارجه، رئیس سیا و مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و معاون امنیت ملی، «جو بایدن» را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار خواهند داد.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از مقامات آمریکایی گفته است که ایران احتمالاً تلاش می‌کند تا حمله پهپادی را با موشک‌های که بعداً پرتاب خواهد شد، هماهنگ کند.

یک مقام آمریکایی نیز در گفتگو با الجزیره گفته است که ما تأیید می‌کنیم که ایران از طریق پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

همچنین در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شده است.

همزمان منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.

از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند.

به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپادهای ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

دقایقی پیش حملات پهپادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس در واکنش به تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق سوریه و در پاسخ به شهادت نظامیان ایرانی در سوریه آغاز شد. منابع عبری نیز آغاز این حملات را تائید کردند.

کد خبر 6077108

دیگر خبرها

  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح
  • خروج همه هواپیما‌های جنگنده اسراییل از غزه بدلیل ترس از ایران
  • خروج همه هواپیماهای جنگنده‌ اسراییل از غزه بدلیل ترس از ایران
  • سعودی‌ها به دنبال خرید اینتر؛ مذاکرات با استیون ژانگ آغاز شد
  • «نمی‌دانم» و «به یاد نمی‌آورم»؛ پاسخ‌های مشاور بلینکن به مسئله خروج آمریکا از افغانستان
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید علیه مسکو
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو