Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@07:22:59 GMT

«قصه‌گویی» بخشی از هنر زندگی است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۴۶۰

«قصه‌گویی» بخشی از هنر زندگی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری استان، علی بینش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان‌شرقی امروز، دوم شهریورماه با تشریح اهداف و برنامه‌های بیست‌و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، فعالیت قصه گویی را بخشی از هنر زندگی عنوان کرد و گفت: قصه گویی نقش اثر گذاری در انتقال مفاهیم تربیتی و ایجاد همدلی و صمیمیت در بین اعضای خانواده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انتقال تجربه‌ها، تقویت مهارت خلاقیت، مثبت اندیشی، امید به آینده و احترام به همنوع از جمله مفاهیم و دستاوردهایی هستند که از طریق فعالیت قصه‌گویی قابل تحقق است.
مدیر کل کانون آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های کانون در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال گذشته با اجرای طرح‌های جدید و ابتکاری تلاش کرده تا اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها را ترغیب به حضور در جشنواره قصه‌گویی کنند.
وی بیان کرد: مراحل استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از پایان تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۷ شهریور علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند به سایت این جشنواره به آدرس kanoonfest.ir مراجعه و پس از ثبت نام، قصه‌های خود را بارگذاری کنند.
بینش، با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره، که در بخش‌ها و موضوعات مختلف منتشر شده‌است، افزود: همزمان با اعیاد قربان و غدیر خم و دهه امامت و ولایت و به منظور ترغیب خانواده‌ها به حضور در این رقابت، جشن قصه‌گویی در برخی از مراکز کانون در تبریز و شهرستان‌ها برگزار شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی مهرماه سال جاری در تبریز برگزار و برگزیدگان آن به مرحله‌ای که آبان‌ماه در ارومیه اجرا می‌شود، معرفی خواهند شد.
وی افزود: برای حضور در این جشنواره، ثبت‌نام و بارگذاری قصه‌ها در سایت جشنواره ضروری است.
گفتنی‌ است، مرحله پایانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آذرماه سال جاری همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تمامی همکاران فرهنگی و همچنین فعالان تعلیم و تربیت استان برای ثبت نام و مشارکت در دومین رویداد ملی الف‌تا دعوت کرد.

فرشید قاسمی امروز، ۲۷ فروردین در نشست هفتگی برخط با رؤسا و اعضای شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان با بیان اهداف رویداد ملی الف‌تا افزود: الف‌تا ساز و کاری است که با زمینه‌سازی خلق روایت‌های تربیتی، قله‌سازی از قهرمانان تربیتی و ایجاد بستر تعامل و هم‌افزایی معلمان، مدیران و فعالان تربیتی سراسر کشور به‌دنبال زمینه‌سازی برای حرکت و کنش جمعی معلمان در سطح مدرسه است.

وی گفت: قبلا جشنواره‌های مختلفی از قبیل جشنواره‌های یاددهی _ یادگیری معاونت ابتدایی، الگوها و روش‌های تدریس معاونت متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و تجارب برتر تربیتی معاونت پرورشی برگزار می‌شد که از سال جاری همه این جشنواره‌ها تجمیع و تحت عنوان الف‌تا برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مراجعه در وبگاه alefta.ir، تجربه خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت، در محور مدنظر خود ثبت کنند.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی به این رویداد ملی در دو سطح استانی و ملی ارزیابی و انتخاب خواهند شد که آثار برگزیده ملی در نمایشگاهی در تهران به نمایش عموم قرار داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: قرار است در استان و کشور نیز از آثار و تجارب برتر نیز فیلم مستند تهیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره مسکو
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
  • هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری ناشنوایان به میزبانی سبزوار
  • هیجان‌بخشی به زندگی مشترک با قانون ۲-۲-۲