Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرق مازندران دارای چهار شهرستان میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه بوده که در سال‌های پس از انقلاب توجه ویژه ای به محرومیت‌زدایی این مناطق در حوزه روستایی شده است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، شهرهای شرقی مازندران قدیمی ترین مناطق استان مازندران با قرارگیری در مسیر مشهد الرضا (ع) در سال‌های رژیم ستمشاهی مورد غضب و بی توجهی مسئولان آن دوران بوده به گونه ای که سرانه برخورداری از آب شرب، آسفالت راه روستایی و سایر زیرساخت‌های جاده ای در آن مناطق زیرصفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه هنوز بسیاری از مناطق روستایی و شهری شهرستان‌های شرقی استان در برخی حوزه‌های زیرساختی دچار مشکل هستند ولی آهنگ سازندگی سبب شده تا روستاییانی که چند صباحی برای گذران زندگی به شهرها آمدند با تزریق منابع اعتباری برای ایجاد مشاغل خانگی روستایی، تقویت بوم‌گردی و مشاغلی نظیر دامداری و مرتعداری به روستاهای خود بازگشتند.

اکنون در مناطق بالادست هزار جریب نکا و بهشهر، کشت گیاهان دارویی رونق گرفته و جشنواره‌های متعدد فرهنگی هنری نظیر انجیر، تمشک و میوه‌های گرمسیری و سردسیری در این مناطق برگزار شده است.

با توجه به اینکه آمار بیکاری در برخی شهرهای شرقی استان از میانگین استانی بالاتر بوده ولی به واسطه ایجاد و توسعه بندر امیرآباد، روند اشتغال در شهرهای بهشهر و نکا افزایشی و میزان بیکاری در این مناطق کاهشی بوده است.

107 پروژه جهاد کشاورزی استان سمنان در هفته دولت افتتاح می‌شودآغاز افتتاح 900 پروژه همزمان با هفته دولت در مازندران / تجدید میثاق مدیران با شهدا + تصاویر همدان| هفته دولت فرصت مناسبی برای آسیب شناسی اقدامات گذشته است

توسعه شهرک‌های صنعتی، وجود بندر امیرآباد، نیروگاه نکا، اسکله ایران صدرا، پایانه نفتی خزر و دهها زیرساخت صنعتی موجود در این منطقه، شرق مازندران را به نگین انگشتری توسعه صنعتی در استان تبدیل کرده است.

از سویی وجود دریای آرام گلوگاه و اقدامات سازمان‌های مسئول در این امر و تقویت گردشگری در مناطق کوهستانی گلوگاه نظیر توسکا چشمه سبب شده تا این منطقه به عنوان در زمینه توسعه گردشگری موثر واقع شود. حضور و گذر زائران علی بن موسی الرضا (ع) در این شهرستان‌ها نیز بر فضای معنوی این شهرها نیز افزوده است.

مسئولان شهرهای شرق مازندران برای برپایی مراسمات گرامی‌داشت هفته دولت، تلاش‌هایی صورت داده تا بتوانند گوشه ای از خدمات دولتمردان را برای مردم مناطق خود به نمایش بگذراند و در راستای محرومیت‌زدایی و افزایش اشتغال مولد تلاش کنند.

علی‌محمد شاعری، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از آنان به عنوان الگوهای جاودان خدمت و تلاش صادقانه و بزرگداشت رشادت‌ها و ایثار تمامی شهدای دولت و 106 شهید ترور استان یاد کرد و از کلنگ‌زنی و افتتاح 126 پروژه‌ عمرانی شرق مازندران در هفته دولت امسال خبر داد. 

وی با اعلام اینکه هفته دولت 126 پروژه در شهرستان‌های بهشهر، نکاو گلوگاه کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد و شهروندان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: 190 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شد. 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 113 پروژه با اعتبار 175 میلیارد و 400 میلیون تومان در این ایام افتتاح خواهد شد، ادامه داد: 13 پروژه با اعتبار 15 میلیارد و 200 میلیون تومان هفته دولت در شرق مازندران کلنگ‌زنی می‌شود. 

شاعری یادآور شد: 42 پروژه در شهرستان نکا، 40 پروژه در بهشهر و 44 پروژه در گلوگاه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. 

وی آبرسانی به مناطق شهری و روستایی، طرح‌های کشاورزی شامل تجهیز و نوسازی اراضی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات، کارخانه شالیکوبی، طرح هادی، طرح‌های مرتبط با صنایع کوچک و بزرگ، طرح‌های بهداشتی و درمانی، گازرسانی و اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و بنیاد برکت را از جمله طرح‌های مورد افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت در منطقه شرق مازندران برشمرد.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید همه تلاش مناطق آموزش و پرورش در جهت ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش معطوف شود و در این راستا تقویت بنیه علمی دانش آموزان و برگزاری همایش‌های تخصصی و جمع‌بندی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم را در پیش داریم در این راستا برنامه‌های هفته معلم امسال در استان خوزستان با کمک استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باشکوه و متفاوت برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر آن امتحانات نهایی در پیشرو قرار دارند و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: باید همه تلاش مناطق آموزش و پرورش در جهت ارتقا شاخص‌های آموزش و پرورش معطوف شود و در این راستا تقویت بنیه علمی دانش آموزان و برگزاری همایش‌های تخصصی و جمع‌بندی بسیار حائز اهمیت است.

حبیبی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های غیرمجاز مانع از اجرای عدالت آموزشی هستند، توضیح داد: فرهنگ اجتماعی باید به سوی اهمیت آموزش در جامعه پیش رود و در این راستا آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش در جامعه باید مد نظر باشد.

کد خبر 747020

دیگر خبرها

  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان