Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:46:51 GMT

ثبت نام طرح ملی مسکن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۵۵۴

ثبت نام طرح ملی مسکن آغاز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چند روز قبل معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این‌که دولت ساخت هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن اقشار ضعیف را در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ساخت ­100 هزار واحد آن بر عهده بنیاد مسکن است، گفته بود:‌ از تجربه مسکن مهر در این طرح استفاده کردیم و قبل از ساخت واحد‌های مسکونی اقدام به شناسایی مکان‌های دارای تقاضا کردیم به طوریکه تقاضا شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که اوایل شهریور ثبت نام  آزمایشی از شهر کرمان آغاز و بعد از 10 روز استان‌های دیگر به آن اضافه می‌شود، یادآور شد: با توجه به توافقاتی که با بانک مسکن صورت گرفته ­متوسط تسهیلات تا 75 میلیون تومان با سود 18 درصد است این تسهیلات نیاز به سپرده گذاری ندارد و تا سقف 100میلیون تومان نیز می‌رس.

وی با یادآوری این‌که در کنار این تسهیلات، وام جعاله نیز از سوی بانک مسکن پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: متقاضیان باید در زمان اولیه هزینه جزیی پرداخت کنند و بعد از تایید نهایی وضعیت متقاضیان باید 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده گذاری کنند ­و دو دهک اول ­مانند ­اقشار کم درآمد که شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند نیازی به آورده اولیه ندارند.

پیگیر‌ها از بنیاد مسکن انقلاب حاکی از آن است که طبق وعده داده شده معاون مسکن این نهاد، ثبت نام در شهر کرمان به صورت پایلوت آغاز شده است. از سوی دیگر قرار است طی روزهای اخیر با دستور رئیس‌جمهوری ساخت 100 هزار مسکن در قالب طرح ملی تولید و عرضه آغاز شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معاون انقلاب دولت مسکن مسکن مهر درآمد کمیته امداد بهزیستی مسکن کرمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح ملی مسکن طرح ملی تولید و عرضه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

شمس‌الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه سهمیه ابلاغی استان در ساخت مسکن روستایی را ۷ هزار واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۲۰ واحد (۶۳ درصد) از این تعداد به بانک عامل معرفی شده است، گفت: برای ۲ هزار و ۱۴۹ مورد انعقاد قرارداد هم صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه اشاره‌ای به درصد قرارداد معرفی شده تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اعتبار ۱۴۰۲ شهرستان‌های استان داشت و گفت: شهرستان‌های هرسین و گیلانغرب به ترتیب کمترین و بیشترین انعقاد قرارداد را داشته است.

خدادادی با اشاره به رتبه ۱۲ استان در راستای عملکرد انعقاد قرارداد، خاطرنشان کرد: بیشترین علت ریزش‌ها در بحث تضامین است که پذیرفتن ضامن زنجیره خیلی کمک‌کننده است.

وی وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان از ۱۴ شهرستان تابع استان کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و بیان کرد: بجر شهرستان کرمانشاه وضعیت مقاوم‌سازی دیگر شهرستان‌ها مطلوب است.

خدادادی طرح نهضت ملی مسکن شهری را در ۲ فاز بنیاد ساخت و گروه ساخت عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۵۲۰ واحد توسط بنیاد در قالب مجموعه‌های آپارتمانی احداث می‌شود که برای ۲ هزار و ۸۱۷ واحد انعقاد قرارداد با سیستم بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۳ هزار و ۳۷۷ واحد از ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، تصریح کرد: پی‌کنی ۳ هزار ۱۴ واحد، اجرای فنداسیون یک‌هزار و ۷۰۰ و اجرای اسکلت سقف ۶۵۰ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در اشاره به پروژه‌های بنیاد ساخت از فاز یک سراج در قالب ۱۵ بلوک ۲۴ واحدی و یک‌هزار و ۱۲۰ واحد فاز ۲ سراج در قالب ۱۶ بلوک سخن گفت و افزود: پروژه‌هایی بنیاد ساخت در شهر‌های روانسر، صحنه، سنقر و گیلانغرب در دست اجرا داریم.

وی پروژه‌های گروه ساخت را در قالب ۶ هزار ۲۷۲ واحد در سطح استان عنوان کرد و افزود: اقدام آماده‌سازی بالای ۹۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

خدادادی با اشاره به بحث نهضت ملی روستایی مسکن، تصریح کرد: ۱۰ هزار قطعه مسکن روستایی در سامانه بارگذاری شده و در حال ارسال پیامک هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان