Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@07:41:22 GMT

آمریکا کنسولگری خود در گرینلند را بازگشایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۵۵۹

آمریکا کنسولگری خود در گرینلند را بازگشایی می‌کند

کنسولگری آمریکا در گرینلند در سال ۱۹۴۰ و پس از اشغال دانمارک توسط نازی‌ها گشایش یافت، اما در سال ۱۹۵۳ تعطیل شد. این کنسولگری جدید سال آتی میلادی در "نوک"، پایتخت گرینلند باز می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره نوشت که گشایش مجدد این کنسولگری در پایتخت گرینلند بخشی از برنامه گسترده آمریکا برای افزایش حضور این کشور در شمالگان است؛ در ادامه این نامه آمده است: ایالات متحده یک مصلحت استراتژیک در افزایش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری در سراسر منطقه شمالگان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور دیپلماتیک آمریکا در منطقه به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا از منافع حساس خود در گرینلند حفاظت کند و در عین حال روابط خود را با مقام‌ها و جامعه این منطقه عمیق کند.

در این نامه همچنین آمده است: این کنسولگری یک مولفه مهم برای اقدامات ما در افزایش حضور آمریکا در شمالگان است و یک پلتفورم موثر برای پیشبرد و ارتقای منافع ایالات متحده در گرینلند محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از پیشنهاد خرید گرینلند از دانمارک باعث تنش دیپلماتیک بین دو کشور شده است.

نخست وزیر دانمارک این گفتگو بین دو کشور را "نامعقول" خواند، اما ترامپ گفت، با نخست وزیر دانمارک گفتگو داشته و وی را "یک زن جالب و شگفت انگیز" توصیف کرد.

کنگره آمریکا احتمالا این ایده را بررسی می‌کند، اما پس از آنکه اقدامات ترامپ را درباره این پیشنهاد مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا گرینلند سفارت کنسولگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند