Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، پس از افتتاح واحد تولیدی پوشاک در مجتمع کارگاهی سفیدرود رشت، از بهره برداری از ۲۱ طرح صنعتی در استان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت:برای بهره برداری از این طرح ها، در مجموع افزون بر ۵۸۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: واحدی که امروز با آغاز هفته دولت افتتاح شد 200 نفر اشتغالزایی نموده است این واحد تولیدی انواع پوشاک نظامی، امدادی و کاور بهداشتی و چادر کمپینگ و انواع خوراک آماده دام و طیور را از نخستین طرح های صنعتی استان برای  بهره برداری همزمان با نخستین روز از هفته دولت  می باشد.

این مسئول ادامه داد: مابقی طرح های هفته دولت در بخش صنعت، در صنایع مختلف تولیدی از جمله سیم و مفتول سیمی ، پایدار کننده های پلیمری ، انواع خوراک دام و طیور، پالت های چوبی ، سبد میوه ، ماشین آلات صنایع غذایی، انواع پوشاک، فراوری چای، تولید فرش و محصولات ، آسفالت بوده و با بهره برداری از آنها، که در مجموع برای ۶۲۴ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

دکتر دلق پوش خاطرنشان کرد: با رشد سرمایه گذاری و صنعتی در استان می توانیم با تکیه بر توان داخلی و دانش تولید کنندگان و فراهم کردن اشتغال جوانان ، فارغ التحصیلان از تحریم های خصمانه دشمنان گذر کنیم.

در حال حاضر دو هزار 948 واحد صنعتی و  ۳۶ شهرک صنعتی در گیلان فعال است.


منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رشد سرمایه گذاری صنایع غذایی فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، امنیت شغلی را در گرو پایداری اشتغال و تداوم چرخ تولید کارخانجات و واحدهای تولیدی دانست و یادآور شد: اشتغال فارغ التحصیلان برای ارتقای ظرفیت بازار کار در دستور کار دولت سیزدهم است.

سیاوش آقاجانی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به مناسبت هفته کارگر، با بیان اینکه دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از کارگران برنامه های ویژه ای دارند، اظهار کرد: نگاه نظام و دولت به موضوع کار و کارگر یک نگاه ارزش مدار است.

وی صیانت از نیروی کار هم در بخش حق و حقوق و هم در بخش ایمنی و سلامتی را جزو اولویت های دولت دانست و افزود: در این راستا از ظرفیت های آموزشی در حوزه مهارتی و ایمنی و نظارت و بازرسی و در صورت لزوم، برخورد با تخلفات استفاده می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دو وزارتخانه دادگستری و کار را متولی اجرای قانون کار دانست و تصریح کرد: به دنبال احیای جایگاه دولت برای حق و حقوق کارگران هستیم که در این راستا تشکیل شوراهای اسلامی کار و طرح طبقه بندی و اعمال حقوق قانونی و رعایت موارد ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار و... را در دستور کار داریم.

آقاجانی با بیان اینکه در راستای صیانت از حقوق کارگران، با کارفرمایان متخلف برخورد می کنیم، گفت: این برخورد به گونه ای است که به تولید و اشتغال خدشه وارد نشود و عملا تلاش می‌کنیم با مداخله صحیح و بجا از تقابل کارگر و کارفرما جلوگیری کنیم.

وی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: ۱۴۸ مورد حادثه کارگاهی در سال ۱۴۰۱ داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۱ مورد رسید.؛ این در حالی است که رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیشگیرانه بوده و برخورد با کارگاه های ناایمن و کارفرمایان متخلف، بدون لطمه زدن به کار و کارگر انجام می شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان، با اشاره به اهمیت امنیت شغلی برای کارگران، خاطرنشان کرد: اگرچه سود اشتغال مستقیما به جویندگان کار می رسد، اما به کارگر هم کمک می کند، زیرا نشان دهنده فضای مناسب کسب و کار است، یعنی نه کارگر از روی ناچاری در یک کارگاه مشغول می شود و نه کارفرما می تواند بر کارگر موارد غیرقانونی را تحمیل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور و گیلان به ترتیب حدود دو و سه درصد کاهش یافته است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی گیلان بالاتر از سایر استان هاست. دیگر مولفه های حوزه اشتغال از جمله سامانه رصد و بازدیدهای میدانی و آمارهای رسمی مرکز آمار و... نیز موید بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره فرهنگ کار و پایداری اشتغال، عنوان کرد: برخی از صنایع در گذشته با حجم بالایی از تقاضای کار مواجه بودند، اما در حال حاضر باید برای حفظ نیروی کار فعلی خودشان نیز امتیازاتی فراتر از قانون بدهند که این فرصت، مرهون بهبود شاخص های فضای کسب و کار بوده و به امنیت شغلی کارگران کمک کرده است.

آقاجانی امنیت شغلی را در گرو پایداری اشتغال و تداوم چرخ تولید کارخانجات و واحدهای تولیدی دانست و یادآور شد: جامعه کارگری عمدتا امنیت شغلی را در قرارداد دائم می دانند، اما مولفه اصلی امنیت شغلی، رشد و ثبات اقتصادی است، ضمن اینکه بهبود فضای کسب و کار از طریق ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی و اصلاح مدرک گرایی میسرتر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وازت کار در گیلان، اشتغال فارغ التحصیلان برای ارتقای ظرفیت بازار کار را در دستور کار دولت سیزدهم دانست و گفت: حمایت های دولت در بخش کارگری و قشر محروم ادامه دارد که از جمله آن می توان به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بر پایه شبکه ملی اعتبار و سامانه جامع رفاه ایرانیان اشاره کرد. در واقع شاهد هدفمندتر شدن یارانه ها و ارائه خدمات به دهک های خاص هستیم.

وی به استقبال حدود ۹۰ درصدی و ۸۰ درصدی از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی به ترتیب در کشور و گیلان اشاره کرد و ادامه داد: قرارگاه مسکن کارگری در شورای هماهنگی تعاون تشکیل شده تا بتوانیم جامعه ۱۴ میلیون نفری کارگران را تحت پوشش قرار دهیم.

بزرگداشت هفته کارگر در گیلان با ۳۱ برنامه

سرهنگ عباس اسکندری، رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات گیلان نیز، ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرمودند که نشان دهنده نقش مهم جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج کارگری و کارخانجات خود را خادم جامعه کارگر و کارفرما می داند، افزود: با تمام ظرفیت برای تحقق شعار سال تلاش می کنیم، زیرا در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و قطعا با مشارکت مردم پیروز میدان خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج کارگری گیلان از اجرای بالغ بر ۳۱ عنوان برنامه در هفته کارگر استان خبر داد و متذکر شد: هفته کارگر پنجم لغایت دوازدهم اردیبهشت ماه بوده و فلسفه نامگذاری آن، تقارن با سالروز شهادت شهید برونسی است.

وی برنامه های هفته کارگر را کارخانجات محور دانست و ادامه داد: این برنامه ها با سه رویکرد تبیینی، امیدآفرینی و خدمت رسانی برگزار می شود.

اسکندری، شهید شاخص سال بسیج کارگری را شهید مدافع حرم جاویدالاثر، اسدالله ابراهیمی دانست و یادآور شد: بسیج کارگری همواره در کنار مجموعه کار و تولید بوده و از کارگران پشتیبانی می کند.

وی دیدار ۵۰ نفر از کارگران گیلانی با رهبر انقلاب، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با ائمه جمعه در سطح شهرستان ها، برپایی میز خدمت تخصصی با محوریت رسیدگی به امورات کارگران و رفع موانع تولید، برگزاری یادواره شهدای کارگر استان، برگزاری همایش تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه، ویزیت رایگان کارگران در شهرک های صنعتی و کارخانجات و توزیع بسته های کمک مومنانه را از جمله برنامه های این هفته دانست و عنوان کرد: اردوی دانش آموزی راهیان پیشرفت در واحدهای تولیدی برگزار می شود تا دانش آموزان با فرهنگ کار و تولید و حمایت از کالای ایرانی آشنا شوند.

رئیس سازمان بسیج کارگری گیلان همچنین از رزمایش شیفت ایثار با حضور گروه های جهادی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کارخانجات و شهرک های صنعتی خبر داد و بیان کرد: برگزاری اردوهای راویان پیشرفت نیز با حضور اصحاب رسانه در واحدهای تولیدی برگزار می شود؛ برپایی نشست های تبیینی و اندیشه ورزی با رویکرد امیدآفرینی و بازخوانی نقش کارگران در آینده تولید و اقتصاد از دیگر برنامه هاست.

وی در پایان از اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به کارگران و کارفرمایان برتر خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور متولیان کار و تولید استان در واحدهای تولیدی و دیدار و گفت و گو با کارگران و کارفرمایان و سرکشی از کارگران آسیب دیده و متوفی و تکریم خانواده های کارگران و رفع مشکلاتشان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است