Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

آیت الله سیدکاظم حسینی حائری از مراجع تقلید عراق، ادامه حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور را حرام شرعی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا این مرجع تقلید در بیانیه ای که روز جمعه در رسانه های عراقی بازتاب یافت، ضمن اعلام فتوای خود تاکید کرد که "به صراحت می گوییم و از منظر مسوولیت شرعی خود، باقیماندن هر گونه نیروی نظامی آمریکا و مانند آن را تحت هر عنوانی همچون آموزش یا مشاوره نظامی یا بهانه مبارزه با تروریسم، حرام اعلام می کنم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که "آمریکا خود مصداق تروریسم و حامی آن است و عراق راه و انتخابی جز مقاومت ندارد".

آیت الله حائری در این بیانیه ضمن محکوم کردن حملات اخیر به چند مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی که گزارش های نیروهای مقاومت حاکی از حملات هوایی اسراییل با پشتوانه آمریکاست، نوشت: سیاستمداران آمریکا شجاعت لازم را برای این که از شکست های خود در افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین درست بگیرند، ندارند.

وی خطاب به نیروهای مسلح عراق گفته است که بر فرزندان غیور عراق لازم است که دفاع شرافتمندانه و مشروع خود از موجودیت اسلام و حرمت و کرامت عراق ادامه دهند و در مقابل هر گونه تعدی به خاک، آسمان و مقر نیروهای مسلح بایستند چرا که تنها انتخاب شما، مقاومت و دفاع و ایستادن در برابر دشمنی است که به وضعیت ذلیل و شکست خورده درآمده است، بگونه ای که ترامپ طاغی نتوانست بصورت علنی به عراق سفر کند.

این مرجع تقلید عراق تاکید کرده است که این پدر پیر شما نیز اگر می توانست سلاح به دست می گرفت و همچون سربازی به صفوف شما نیروهای مسلح عراق می پیوست.

طی یک ماه گذشته چهار انبار سلاح های الحشد الشعبی در معرض انفجار قرار گرفته است که بسیاری از ناظران حوادث معمول چون اتصال برق، گرمای شدید عراق، انبارداری نامناسب و .. را بی تاثیر دانسته و بر عمدی و مشکوک بودن این رویدادها بویژه تکرار آن تاکید می کنند.

برخی ناظران و مسوولان عراقی نیز آمریکا و اسراییل را مسوول این حملات دانسته اند.

معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز چهارشنبه در بیانیه ای آمریکا را مسوول حملات اخیر به پایگاه ها و انبارهای مهمات خود دانست و همچنین از وجود طرحی برای حذف فیزیکی شخصیت های مقاومت عراق خبر داد.

"ابومهدی المهندس" تاکید کرد که اطلاعات دقیقی در اختیار این سازمان است که نشان می دهد حملات اخیر به چند مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی کار آمریکایی ها بوده است.

وی تاکید کرد: هواپیماهای آمریکا اخیرا بجای آن که به تعقیب داعش بپردازند همچنین اقدام به تجسس از مراکز ما کرده اند.

المهندس گفت: دشمنان عراق در حال طراحی برای زدن نیروهای الحشد الشعبی به روش های مختلف هستند.

در پی افزایش فشارهای سیاسی و نیز انفجار در مقرهای الحشد الشعبی عراق، گروهها و شخصیت های مختلف عراقی با انتشار بیانیه های جداگانه از این سازمان بعنوان سازمان بسیج مردمی که نقشی اساسی در شکست گروهک تروریستی تکفیری داعش داشت، اعلام حمایت کرده و از دولت خواسته اند که با اقدامات ضد امنیتی و ملی که الحشد را هدف قرار داده است، مقابله کند.

شورای امنیت ملی عراق نیز امروز جمعه در پایان نشست خود به ریاست عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، طی بیانیه ای تاکید کرد که همه سازمان های نظامی کشور و از جمله الحشد الشعبی نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق و شهرهای عراق از دست تروریست ها داشته اند و دولت خود را مسوول حمایت از آنها می داند.

شورای امنیت ملی عراق همچنین بر ضرورت اجرای تصمیم قبلی خود مبنی بر لغو کلیه مجوزهای پرواز در حریم هوایی عراق (اشاره به پرواز پرنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا) جز با موافقت موردی فرماندهی کل نیروهای مسلح یا نماینده ای که او تعیین می کند، و همچنین انجام اقدامات لازم برای انتقال سلاح و مهمات (از مناطق مسکونی) به مناطق ایمن در بیرون از شهرها تاکید کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آیت الله حائری آمریکا عراق صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که در طی سه روز نیروهای مسلح یمن شش عملیات با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است. - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن امروز سه‌ شنبه همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در طی سه روز نیروهای مسلح یمن 6 عملیات با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است.

وی افزود: نیروی دریایی و موشکی یمن 4 عملیات مشترک علیه 4 کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که  دو کشتی آمریکایی "MAERSK SARATOGA" و "APL DETROIT" در خلیج عدن و دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفته است.

وی افزود: کشتی انگلیسی"HUANG PU" در دریای سرخ و کشتی "PRETTY LADY" که در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی بود نیز هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح همچنین اظهار داشت که نیروی هوایی یمن دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن اهدافی را در «ام الرشراش» در جنوب فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

سخنگوی ارتش یمن بار دیگر تاکید کرد: تا زمانی که تجاوز به غزه متوقف نشود و محاصره آن ادامه داشته باشد، نیروهای مسلح یمن مانع از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با آن رژیم در دریای سرخ، دریای عرب خواهد شد.

ارتش یمن:کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم رهبر انقلاب یمن: برای ضربات بیشتر به دشمن برنامه داریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ها شد
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس