Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:13:11 GMT

افتتاح ۳۷ پروژه گردشگری در گیلان 

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۵۹۴

افتتاح ۳۷ پروژه گردشگری در گیلان 

شهرود امیرانتخابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه بوده و زمینه تحقق این امر و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت، بیان اقدامات و عملکرد دولت به شهروندان است.
وی اظهار داشت : پروژه های گردشگری در هفته دولت با حجم سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال افتتاح و امکان اشتغال تقریبی ۲۰۰ نفر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرانتخابی  ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع سرمایه گذاری برای طرح های مذکور را تامین شده از سوی بانکها دانست و یادآور شد: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده که اتمام طرح سالمسازی ساحل چمخاله و پنج پروژه حوزه میراث فرهنگی با محوریت بازگشایی بخش شرقی قلعه رودخان، ساماندهی مناره صومعه سرا، افتتاح فاز اول سایت موزه اسب ریسه و محوطه سازی حمام مریان را با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصر بفرد را عنصری قابل اتکاء در امر توسعه گردشگری استان خواند و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با میزان سرمایه گذاری دو میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای شش نفر خبر داد. 
امیرانتخابی همچنین به افتتاح ۲۲ واحد هتل و بوم گردی در شهرستان های آستانه اشرفیه ،انزلی، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن،ماسال، رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا و لاهیجان اشاره کرد و افزود: افتتاح سه کارگاه صنایع دستی نیز از پروژه های افتتاحی در هفته دولت است.
امیرانتخابی از هفته دولت به عنوان گفتمان وحدت‌ بخش و آینده‌محور یاد کرد که تبیین موضوعات مختلف را به دنبال داشته است. 
گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تأسیسات گردشگری شامل ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۲۵ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری هفته دولت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهر رودبار، ۳۳ شی تاریخی و فرهنگی را با حکم دادستان رودبار از قاچاقچیان در این شهر کشف و توقیف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: این اشیای عتیقه شامل مُهره ، سنگ تزیینی ، ظرفی سفالی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد ، مُهر و جامُهری ، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت است که در این عملیات کشف شد.

وی گفت: کارشناسان ارزش اشیای عتیقه کشف شده را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی وظیفه همه افراد جامعه است، از مردم خواست کرد در صورت مشاهده و یا اطلاع از قاچاق اشیای تاریخی، موضوع را به اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • تحویل پروژه 274 واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • تحویل پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار