Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، برای هفتمین بار طی دو ماه اخیر تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا کاهش یافت و این پایین‌ترین رقم از ژانویه 2019 تاکنون است. تعداد کل چاه های نفت فعال آمریکا با کاهش ۱۶ حلقه ای به ۷۵۴ رسیده است. این درحالیست که تعداد دکل های حفاری آمریکا در مدت مشابع سال گذشته بالغ بر 860 حلقه بود.

همچنین در ابتدای سال جاری میلادی نیز تعداد حلقه چاه های فعال امریکا برابر با 858 حلقه بود اما با نزولی شدن بلندمدت قیمت نفت، تعداد این حلقه چاه ها نیز سر به کاهش گذاشت که البته شیب این کاهش از دو ماه گذشته تندتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا تعداد دکل های نفتی امریکا برای تحلیلگران بازار نفت اهمیت دارد؟ از آنجاکه شمار دکل‌های فعال حفاری نفت در آمریکا به عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده لحاظ می شود، می توان با رصد این شاخص، میزان امیدواری سرمایه‌گذاران نفتی  در امریکا به افزایش قیمت را برآورد کرد.

در همین راستا با ورود بیش از حد نفت شیل به بازارهای جهانی، قیمت طلای سیاه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و امید چندانی به رشد قیمت ها مشاهده نمی شود.

از سوی دیگر با بروز نشانه هایی از شدت پیداکردن ضعف تقاضا در میان کشورهای اصلی مصرف کننده نفت همچون چین بر اثر جنگ تجاری، عقب نشینی رشد اقتصادی در دنیا نیز بر افت قیمت نفت افزوده است.

در نتیجه با قیمت های فعلی تقریبا می توان گفت نفت شیل آمریکا از توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری خارج شده است. بازی با عرضه نفت از سوی ترامپ که از ابتدای سال میلادی جاری آغاز شده و هدف آن خارج کردن ایران و برخی کشورهای تولیدکننده نفت از گود رقابت است، به شمشیر دو لبه ای تبدیل شده که بازار نفت آمریکا را نیز نشانه رفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت دکل های حفاری رشد چین جنگ عقب نشینی قیمت نفت سرمایه گذاری بازی ایران رقابت نفت نفت آمریکا دکل حفاری نفت سرمایه گذاری در نفت بازار نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد