Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@21:24:43 GMT

مشکل شدن تعویض باتری آیفون در مراکز شخص ثالث

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۶۱۶

مشکل شدن تعویض باتری آیفون در مراکز شخص ثالث

ایتنا- شرکت اپل اعلام کرد که تصمیم دارد تعویض باتری گوشی‌های آیفون در مراکز تعمیر شخص ثالث را دشوارتر کند. این کار باعث می‌شود که کاربران برای تعویض باتری به مراکز رسمی شرکت اپل مراجعه کنند. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شرکت اپل هیچ علاقه‌ای به مراکز تعمیر شخص ثالث گوشی آیفون ندارد و تصمیم دارد که اختیار را از دست این فروشگاه‌ها بگیرد و کاربران را روانه مراکز رسمی اپل نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت اپل برای این کار خود دلایل زیادی مطرح می‌کند. یکی از دلایل اصلی محدود کردن مراکز تعمیراتی این است که احتمالاً این مراکز از دستورالعمل‌های شرکت اپل پیروی نکنند و این کار آنها باعث ورود آسیب بیشتر به گوشی آیفون شود.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اوبرگیزمو، یکی از دلایل دیگر شرکت اپل برای این تصمیم آن است که شاید مراکز تعمیراتی شخص ثالث از قطعات اصلی و مخصوص آیفون برای تعمیر و تعویض باتری استفاده نکنند و همین موضوع به ضرر کاربر تمام شود.
وقتی چیزی به ضرر کاربر ختم می‌شود، اولین آسیب به برند (اپل) و گوشی آیفون وارد می‌شود.
 
برخی از متخصصان و تحلیلگران بر این باور هستند که این موضوع از طمع اپل سرچشمه می‌گیرد. آنها می‌گویند که اپل همه چیز را فقط برای خودش می‌خواهد و حتی تمایل ندارد که باتری آیفون توسط مراکز شخص ثالث تعویض شود.
شرکت اپل چندی پیش اعلام کرد که تغییر باتری آیفون در مراکز غیررسمی و شخص ثالث را دشوارتر خواهد کرد.  
در پی اعلام این موضوع، یکی از کاربران به یک مرکز تعمیر آیفون شخص ثالث مراجعه کرد تا باتری خود را تعویض کند. کاربر وقتی وارد بخش “Battery Health” در تنظیمات آیفون خود شد، به جای نمایش درصد سلامتی باتری، واژه “Service” نمایش داده می‌شد.
این پیام وقتی نمایش داده می‌شود که باتری خراب شده است و نیاز به تعویض دارد..
 
این در حالی است که باتری که مرکز شخص ثالث روی آیفون کاربر قرار داده بود، کاملاً سالم و بی‌عیب بود.
این موضوع نشان می‌دهد که شرکت اپل از کاربران می‌خواهد که به مراکز رسمی مراجعه کنند تا تکنسین بتواند به صورت کاملاً مجاز باتری گوشی آنها را عوض کند یا تعمیرات لازم را انجام دهد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل آیفون باتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت