Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@04:13:14 GMT

برگزاری کارگاه آموزشی گام دوم انقلاب در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۶۹۱

برگزاری کارگاه آموزشی گام دوم انقلاب در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام موسوی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز شنبه، ۲ شهریورماه در جمع کارشناسان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، گفت: بیانیه گام دوم، روایت انقلاب اسلامی به‌مثابه پدیده‌ای زنده، بااراده، بالنده، منعطف و استوار است؛ آنچه از آن تحت تعبیر «نظریه نظام انقلابی» یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شجره مبارک تا زمانی که ریشه در معارف قرآن و سنت مأثور دارد، زنده و بالنده است؛ چراکه طلب کننده روشنایی از نور قرآن و اهل‌ بیت(ع) و نیاز به عزم انسان‌های مؤمنی است که اراده‌های مانند آهنشان در کوره ایمان به الله تبارک‌وتعالی تفتیده و به فولاد تبدیل‌ شده است. اینان جز ولایتِ «الله» نمی‌خواهند و جز در ولایت حکومت اولیاءالله آرام نمی‌گیرند؛ حتی اگر إرباً إرباً شوند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بیانیه گام دوم، همان‌طور که راوی صادق گذشته نهضت و انقلاب در دوره حاضر است، روایتگر چشم‌انداز آینده انقلاب و ایران نیز هست؛ البته در جاذبه واقعیت‌ها و آرمان‌ها هر دو. بیانیه گام دوم، بسان هر روایتی گرچه فی‌نفسه یکتاست لکن در جاذبه واقعیت عینی قرار دارد و از ظرفیت‌های عمومیت‌یافته مفهومی، معنایی، استدلالی، نظری، ارزشی و هنجاری محیط خود بهره‌مند است؛ ازاین‌رو، متکی به درک بین‌الاذهانی آحاد مردم و مورد هم‌دلی و همراهی توده ملت انقلابی است؛ گویی زبان ایشان است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: امروز سپهر معنایی بیانیه گام دوم زبان و بیان ملت ماست. عوامل معرفتی و غیرمعرفتی متعددی در ایجاد قدرت مفاهمه، هم‌دلی و همراهی با یک روایت تأثیرگذارند. از زبان، منطق، استدلال، نظریه، الگو‌های محقق ارزشی و هنجاری گرفته تا قومیت، نژاد، فرهنگ عمومی، تاریخ، جغرافیا، ساختار‌های اجتماعی، نهاد‌های حقوقی و بسیاری عوامل دیگر؛ حتی عوامل خاص نظیر یک نزاع یا جنگ.

وی بیان کرد: بیانیه گام دوم به همه این ابعاد توجه دارد؛ عقلانیت، تفکر و علم، معنویت و اخلاق، اقتصاد و معیشت، عدالت، ظلم‌ستیزی و مبارزه با نابرابری و فساد، نفی استبداد، استکبار، وابستگی و طاغوت و طاغوتیان، استقلال و آزادی و حفظ عزت و کرامت آحاد ملت و جامعه اسلامی به‌وسیله جهاد و مقاومت و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، حفظ سبک زندگی اسلامی و تعالی روحی مؤمنان در چارچوب زندگی ایمانی و نفی سبک زندگی بی‌معنا و دنیاپرستانِ غربی.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: بیان حقیقت، یکی از دغدغه‌های بیانیه گام دوم است؛ تا دروغ به‌جای حقیقت ننشیند و آینده به‌وسیله تحریف و دروغ‌پردازی‌ها در باب گذشته و حتی زمان حال، مورد تهدید قرار نگیرد. ازاین‌رو، این بیانیه، روایت معیار است. آنچه یک روایت را به روایت معیار تبدیل می‌کند، استاندارد‌ها و شاخص‌هایی است که در راوی و روایت وجود دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حجت الاسلام موسوی شجره گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق» و مفهوم آیه ۴۱ سوره عنکبوت به همت قرارگاه نوجوانان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

این پویش ویژه کودکان و نوجوانان ۹ الی ۱۶ سال استان است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۱ اردیبهشت ماه در کانال ایتا @nehzat_eslami_gilan ارسال کنند.

گفتنی است، آثار منتخبان در کانال نهضت اسلامی گیلان انتشار می‌یابد و به کسانی که در نظر سنجی مردمی برگزیده شوند جوایزی ارزشمند اهدا می‌شود.

کد خبر 6085728

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز