Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوهای جهادی دانشجویان اقدامی موثر از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که در سال‌های اخیر رونق چشمگیری داشته و سبب تقویت خودسازی جوانان انقلابی در کنار محرومیت‌زدایی روستاهای استان شده است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، اردوهای جهادی هدیه ای از سوی مقام معظم رهبری بوده که در نهاد مقدس بسیج و درخت تناور بسیج دانشجویی رشد و نمو کرده و بسیاری از ناممکن‌ها را در شرایط بد بودجه ای با همت جهادی و جوانی، ممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوهای جهادی که در انواع مختلف خود به صورت تجمیعی و در قالب‌های تخصصی در حوزه‌های پزشکی، ساختمانی، فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف استان رشد و نمو کرده اکنون دارای بلوغ فکری و بالندگی در حوزه سازندگی مناطق شده است.

بر این اساس 120 نفر از دانشجویان شهرستان ساری با هدف خودسازی و محرومیت‌زدایی برای سومین سال متوالی از طرف قرارگاه جهادی شهید بلباسی زیر نظر بسیج دانشجویی شهرستان ساری به روستاهای محروم بخش هزارجریب بهشهر و گلوگاه اعزام شدند.

قرارگاه جهادی شهید بلباسی نخستین قرارگاه در سطح استان بوده که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف یک شهرستان را بصورت تجمیعی و باتوجه به نوع تخصص و میزان مهارتشان به اردوجهادی اعزام می‌کند. این بازه از اردوجهادی در قالب شش کارگروه فرهنگی، تعلیم و تربیت، مشاوره، عمرانی، بهداشت و درمان و اشتغالزایی برگزار شد.

اردوی جهادی دانشجویان پزشکی در مناطق سیل‎‌زده گلستاناردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در «رغیوه» هفتکل برگزار شددانشجویان پزشکی استان سمنان در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم اعزام شدند

فعالیت‌های کارگروه فرهنگی به دو بخش درون گروهی و برون گروهی تقسیم می‌شود. برنامه‌های درون گروهی با هدف افزایش روحیه معنویت و نشاط جهادگران و برنامه‌های برون گروهی به منظور رتباط‌گیری و کار فرهنگی و تربیتی ویژه اهالی روستا مخصوصا جوانان و نوجوانان انجام شد.

 برگزاری کلاس‌های خیاطی، گلدوزی و مهارت آموزی، ارتباط‌گیری و دیدار خانه به خانه با اهالی، برگزاری دعای عرفه، قربانی یک راس گوسفند و توزیع آن بین نیازمندان روستا، برگزاری جشنواره غذا و پخت آش، برگزاری اردوی تفریحی هدفمند برای نوجوانان روستا و نشان دادن الگوی تفریح سالم به آن‌ها، گلریزان و جمع آوری کمک جهت اعزام یک خانواده نیازمند و آرزومند به کربلا بخشی از اقدامات فرهنگی این گروه جهادی بوده است.

دانشجویان متخصص این گروه جهادی در حوزه تعلیم و تربیت با برگزاری کلاس‌های تقویتی و رفع اشکال کتب درسی سعی دارند ضعف‌های تحصیلی دانش آموزان را رفع و همچنین از طریق بازی آموزی و برگزاری کارگاه‌های مهارتی در تلاش هستند تا مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموزش دهند.

دانشجویان رشته مشاوره و روانشناسی پس از آسیب شناسی مشکلات اجتماعی در سطح روستا با استفاده از تجارب متخصصان برجسته روان‌شناسی استان با برگزاری کارگاه آموزش خانواده و فرزندپروری ویژه مادران روستا و برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی ویژه جوانان و نوجوانان سعی دارند تا در کاهش مشکلات اجتماعی و خانوادگی اهالی روستا موثر باشند.

پروژه عمرانی که قرارگاه جهادی شهید بلباسی در این اردو برعهده داشت، رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه روستای پجیم بهشهر بود که دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی شهرستان ساری این پروژه را به نحو شایسته به اتمام رساندند.

کارگروه پزشکی و سلامت که متشکل از دانشجویان رشته ی پزشکی، پرستاری و  مامایی دانشگاه‌های شهرستان ساری است با حضور در روستا و پایش سلامت و معاینه اهالی به‌صورت خانه به خانه بیماران نیازمند درمان را شناسایی کرده و با دعوت از هفت پزشک متخصص برنامه ویزیت رایگان را برگزار کردند.

انتهای پیام/ش

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار

محمد یوسفی مسئول قرارگاه جهادی حیدریون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تشکیل این گروه جهادی گفت: گروه جهادی حیدریون کارش را با راه اندازی هیئت عزاداری شروع کرد و با حضور فعال جوانان و نوجوانان تبدیل به یک موکب شد.

یوسفی افزود: این موکب در مناسبت‌های مختلف مانند ایام محرم و صفر ۶۰ شب ، ایام فاطمه ۳۰ شب ، ماه رمضان نیز ۳۰ شب و ولادت و مناسبت‌های ملی و مذهبی و  شهادت‌ها اقدام به پذیرایی و حتی خدمات چند منظوره از قبیل خدمات رسانی پزشکی ، جهیزیه ، ازدواج ، پخت و پز غذا و محروم زدایی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مسئول قرارگاه جهادی حیدریون گفت: این قرارگاه چند مجموعه دارد  به طوری که ما از  خیریه ها، گروه‌های جهادی، ثمن‌ها و مراکز نیکوکاری  هم پشتیانی و حمایت می کنیم. 

یوسفی افزود: این قرارگاه از سال ۸۶ فعالیت خود را شروع کرد بطوری که بیشتر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته یوسفی قرار است تا یک ماه آینده برای جوانان ازدواج آسان را راه اندازی کنیم در باغ تالاری برای خانواده‌ها با ظرفیت ۲۰۰ نفر که به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم