Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: با راه اندازی خط کشتی رانی بوشهر – قطر شرایط صادرات به کشور قطر تسهیل شده است که نخستین محموله کالا به این کشور در هفته جاری (هفته دولت) به کشور قطر ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خورشید گزدرازی در مصاحبه‌ای در اتاق بازرگانی شیراز، اظهار داشت: در پی سفر استاندار و هیات همراه استان بوشهر به کشور قطر و نیازسنجی‌های انجام شده، از سال ۹۶ پیگیری برای ایجاد خط کشتی رانی از این استان به بندر حمد کشور قطر در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس نیازسنجی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بندر بوشهر می‌تواند هاب صادرات به کشور قطر باشد که برای تحقق این مهم کشتی گرندفری با امکان حمل کالا و مسافر در این بندر مستقر شده است.

گزدرازی با بیان اینکه بندر بوشهر می‌تواند هاب صادرات به کشور قطر و کشور‌های حاشیه خلیج فارس باشد، گفت: این کشتی قابلیت‌هایی از جمله حمل حدود ۷۰۰ خودرو سواری و سنگین، بیش از ۴۰ کانتینر و دارای ۵۰۰ تخت است که استفاده تجار ما از این کشتی می‌تواند در کیفیت و کمیت کالای ارسالی آن‌ها به بازار مقصد نیز بسیار موثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اضافه کرد: همچنین حمل و نقل با این کشتی در دو زمینه زمان و هزینه تمام شده که از مهمترین مسایل برای تجار ماست، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گزدرازی ادامه داد: همچنین در شهریورماه جاری بخش مسافری این خط کشتی رانی نیز در مسیر بوشهر – قطر راه اندازی می‌شود که در این صورت می‌توان به طور همزمان علاوه بر حمل بار، در بخش مسافر به ویژه توریست نیز ورود و خروج داشته باشیم.

او با اشاره به ویژه گی‌های قابل توجه این کشتی برای حمل و نقل دریایی کالا‌ها عنوان داشت: این کشتی امکان حرکت در شرایط بد آب و هوایی و حرکت دو الی سه روزه در هفته را دارد و تلاش ما بر ارائه خدمت در این بندر به صادرکنندگان و تجار کشور است که امیدواریم استان‌های همجوار ما نیز تجار خود را برای صادرات از طریق این بندر ترغیب کنند.

گزدرازی تصریح کرد: که برای راه اندازی این خط کشتی رانی مشکلاتی وجود داشت که رفع و یا به حداقل رسیدن این مشکلات اولویت ما در استان بوشهر است.

او تصریح کرد: با راه اندازی این خط کشتی رانی سمت و سوی تجارت ما به سمت نوین حرکت خواهد کرد به طوری که این کشتی تجارت ما را صاحب سبک می‌کند که امیدواریم چند کشتی دیگر نیز به این خط افزوده شود.

حمل و نقل دریایی منظم فرصتی برای تجار

سرپرست بخش عملیات کشتی گرندفری در استان بوشهر نیز گفت: با راه اندازی این خط کشتی رانی شرایط حمل و نقل منظم برای حمل کالا به کشور قطر فراهم شده است که این یک فرصت ویژه برای تجار جنوب کشور است.

علی اکبر ثقفی بیان کرد: کشتی "گرند فری" از نوع RO-RO Paasenger ویا Ro-Pax وساخت فرانسه می‌باشد که قابلیت حمل ترکیبی بار و مسافر دارد که این کشتی می‌تواند خدمات ویژه‌ای را به مسافران مسیر بوشهر و کشور قطر ارائه دهد.

او اظهارداشت: این کشتی ظرفیت حمل خودرو سواری و کامیون را دارد و همچنین می‌تواند ٤٢ دستگاه کانتینر چهل فوت و ٨٤ دستگاه کانتینر بیست فوت خشک یا یخچالی با موتور برقی و یا گازوئیلی مهار شده بر روی کامیون با خود حمل کند.

ثقفی اضافه کرد: همچنین این کشتی علاوه بر کانتینر، توانایی بارگیری پالت و یا بار‌های فله بر اساس نوع بسته بندی را نیز دارد که تمرکز ما بر ارائه خدمت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

او ادامه داد: این کشتی تا تکمیل شدن زیر ساخت‌های اختصاصی پایانه مسافری وگردشگری بین المللی بوشهر، همانند سایر کشتی‌ها از پهلو به اسکله مهار می‌شود و در زمان بارگیری، به منظور فراهم ساختن امکان تردد کامیون‌های حامل کانتینر، با استفاده از دو لنگر در سینه وحد اقل چهار رشته طناب در پاشنه، به صورت "مهار مدیترانه ای"عمود بر اسکله بسته می‌شود.

ثقفی افزود: فعالیت این کشتی در مسیر بوشهر و کشور قطر (بندر حمد) راه اندازی شده است که خط کشتیرانی منظم در این مسیر، می‌تواند علاوه بر رونق تجارت وگردشگری دریایی بین این دوکشور، زمینه‌ای برای فعال شدن کوتاه‌ترین وامن‌ترین کریدور جنوب شمال و شمال غرب شود.

او با بیان اینکه به زودی خط مسافربری کشتی گرندفری نیز در مسیر بوشهر به بندر حمد کشور قطر فعالیت خود را آغاز می‌کند عنوان داشت: کرایه حمل مناسب، سرعت عمل، امنیت و ایمینی و تردد منظم و مستمر در طول هر هفته از ویژگی‌های بازر این کشتی می‌باشد.

تقفی تصریح کرد: بندر بوشهر مدت‌ها از امکانات بهره مندی از کشتی‌های بزرگ حمل کانتینر و کشتی‌های پیشرفته مسافربری بی نصیب بوده که راه اندازی این خط کشتی رانی فرصت منحصر به فردی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان فراهم کرده است.

او با توجه به موقعیت استراتژیک بندر بوشهر افزود: راه اندازی این خط کشتیرانی شرایط رونق تجارت و صادرات و گردشگری را برای جنوب کشور ایجاد می‌کند.

ثقفی بیان کرد: بخش خصوصی استان‌های همجوار از این استعداد و پتانسیل بالایی در زمینه صادرات انواع کالا به ویژه مواد معدنی، میوه و تره بار و صیفی جات برخوردار است، از این فرصت نهایت بهره را برده و در صدور کالا‌ها و محصولات خود را از این فرصت استفاده کنند.
انتهای پیام/م

تسهیل حمل و نقل کالا‌های تجاری به قطر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی کشتی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی جمالی‌نژاد در اولین نشست تخصصی معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که به میزبانی استانداری بوشهر برگزار شد، افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌هاست که اجرای آن در استان‌های مختلف کشور سرعت گرفته و در بیشتر استان‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین شماری از طرح‌های زیرساختی که از مصوبات سفر رئیس جمهور و نیمه تمام هستند را به پایان می‌رسانیم و به تازگی پیشرفت این طرح‌ها که بناست تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد را از طریق سامانه منتاک یا سامانه مدیریت و نظارت برتوسعه استان‌های کشور رصد می‌کنیم که این طرح‌ها ملی، استانی، محلی، شهری و روستایی هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: امکان به پایان رساندن همه ۷۰ هزار طرح نیمه تمام تا پایان دولت مقدور نیست پس طرح‌ها را اولویت‌بندی کرده‌ایم که اخیرا هم طرحی به نام ایران یار شروع شده که نیاز سنجی مردم را به عنوان پشتوانه خود دارد و اولویت اول مردم هم اتمام طرح‌های نیمه تمام است که اعتبار آنها هم با توجه به شرایط اقتصادی کشور بسیار زیاد است، اما شماری که در هر شهری اولویت‌بندی دارد تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در دولت سیزدهم موضوع مولدسازی با جدید دنبال و در در همین راستا برخی املاک دولت به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار می‌شود.

جمالی‌نژاد بیان کرد: یکی از موارد مهم این است که توجهی که به شهر‌های بزرگ می‌شود به شهر‌های کوچک و میانی نمی‌شود که این موضوع موجب مهاجرت از سمت شهر‌های میانی به سمت کلان شهر‌ها خواهد شد که باید با توجه به ظرفیت شهر‌های کوچک آن را به تعادل رساند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم است یکی از موارد تاثیرگذار اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، زیرا وقتی مسکن توسعه یابد مشاغل بیشتری را با خود به همراه دارد که در این حوزه نهاد‌هایی عمومی و غیردولتی، چون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌خوبی عمل کرده‌اند.

معاون وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات در بسیاری از حوزه‌های عمرانی کمرنگ بودن بخش خصوصی در اجرای طرح‌های در این حوزه است که با توجه به این‌که ظرفیت بازرگانی آنها از سازمان‌های دولتی بیشتر است، حضور و فعالیت آنها به اتمام هر چه سریع‌تر طرح‌ها کمک می‌کند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه و اعتبار خود را محقق کردند، اما در طرح‌های عمرانی که دولتی هستند تخصیص‌ها گاهی کمتر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این نشست گفت: تا سال ۱۴۲۰ باید الگوی سرزمینی ساحلی در ایران و خلیج فارس از بوشهر طراحی شده و به آن دست پیدا کنیم.

استاندار بوشهر هم گفت: در استان بوشهر طرح‌های متنوع عمرانی در سطوح ملی و استانی داریم که اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و در ۲.۵ سال گذشته هم این‌طور عمل کردیم به‌ویژه طرح‌های عمرانی، چون آب، راه، مسکن و درمان که مردم از مزایای آن استفاده می‌کنند و نیمه تمام دسته‌بندی شده، امسال هم برنامه‌ریزی شده بخش قابل توجهی از آنها را به اتمام برسانیم.

احمدمحمدی زاده افزود: منابع مهمی را برای تکمیل طرح‌ها برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از آن منابع تملک دارایی استانی، بخشی مسئولیت‌های اجتماعی نفت و بخشی از منابع دستگاه‌های اجرایی بزرگی، چون سازمان بنادر و دریانوردی و بخش دیگر از منابع ملی است.

وی با اشاره به این‌که استان بوشهر پیشینه تاریخی غنی دارد، گفت: نمای ساختمان‌ها و ترکیب داخلی واحد‌های مسکونی از جغرافیا و اقلیم استان بهره می‌گیرد و مردم نیز خود به این جمع بندی رسیده‌اند که به این سمت و سو بروند؛ البته شهرداری‌ها هم بر این موارد نظارت دارند تا حتی ساختمان‌های اداری با نمای بومی منطقه منطبق باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان