Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:24:41 GMT

همایش تبلیغی محرم در قم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۸۱۴

همایش تبلیغی محرم در قم برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: حجج اسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، مهدی ماندگاری مدیر موسسه روایت سیره شهدا و سید حسین مومنی از استادان حوزه علمیه سخنرانان این همایش هستند.  

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه و چند مرکز حوزوی  ترتیب می یابد،‌ گفت: مهمترین مناسبت در ایام تبلیغی در پیش روی حوزه ها، ماه محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شعار این همایش را «یاوران مردم» عنوان و اظهار کرد: امسال بیش از هر سالی، لازم است مبلغان در میان مردم و شنونده مسائل و مشکلات آنها باشند و تلاش خواهیم کرد که با برگزار این همایش بازخورد این نوع حضور را نیز در ایام تبلیغ به دست آوریم.

وافی درباره رویکرد همایش مذکور گفت: نخستین رویکرد، توجه به مردم و مشکلات آنها و همراهی با مردم است، چراکه مساله تحریم‌ها و فشار زیاد ناشی از آن بر دوش مردم قرار دارد و حضور مبلغان و طلاب می‌تواند روحیه امید، نشاط، مقاومت و مجاهدت را تقویت کند.

وی افزود: همچنین وضعیت خود حوزه به عنوان مدافعان ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام، مساله مهمی است و حوزه نمی‌تواند خودش را از دایره پاسخگویی بیرون ببرد، از این رو نوع و میزان پاسخگویی و نحوه آن مهم است.

وی اظهارکرد: در ماجرای سیل امسال، حضور طلبه ها در مناطق سیل‌زده و کمک به مردم و همراهی و همدلی با آسیب‌دیدگان؛ رویکردها و نگاه ها را به واسطه ورود طلاب به خدمات اجتماعی تغییر و ارتقا داد که باید این ها ثبت شود.

وافی همچنین بر اهمیت و تاثیرگذاری نقش رسانه ها در ترویج و تبیین معارف اسلامی به ویژه فرهنگ غنی شیعه در جامعه تاکید کرد.

قائم مقام بنیاد تعاون بین الملل اسلام در بخش دیگر سخنان خود، در معرفی این بنیاد گفت: این نهاد با هدف معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و ترویج مکتب نورانی اهل بیت(ع) در منطقه راهبردی آمریکای شمالی از متن حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد غیردولتی در سال ۱۳۷۳ پایه گذاری شد. 

وی با بیان اینکه از بیش از ۱۰۰ ملیت جهان در حال حاضر در قم ساکن و مشغول تحصیل هستند، گفت: این طلاب به دنبال بررسی و پژوهش درباره انقلاب اسلامی و نگرش اسلام به سیاست و حکومت هستند و دغدغه دارند این روش به عنوان یک تمدن و مدیریت در جهان مطرح شود.

وی به نقش موسسه های خصوصی و مستقل در عرصه بین الملل نیز اشاره و اظهار کرد: باید برخی از فعالیت ها و عملکردها را در حوزه فرهنگ و انتقال مفاهیم اسلام و انقلاب به این موسسه های حوزوی، فرهنگی و آموزشی مستقل سپرد.

وافی با اشاره به فعالیت این بنیاد در آمریکای شمالی و اروپا خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های این بنیاد ارتباط و ارائه خدمات به مسلمانان و شیعیان بومی این مناطق با کمک افراد نیکوکار است.  

وی ارائه آموزش های دینی و معارف اسلامی به مسلمانان این مناطق را از طریق فضای مجازی و تارنمای بنیاد تعاون بین الملل اسلام به نشانی اینترنتی http://www.islamifc.org  را یکی دیگر از فعالیت های این نهاد برشمرد.

وی با اشاره به چاپ و نشر کتاب هایی در حوزه معارف اسلامی و فرهنگ شیعه به زبان انگلیسی توسط این بنیاد گفت: در مساله ترجمه معارف اسلامی؛ به محتوای متناسب با فرهنگ کشورهای مخاطب و نیز به ترجمه خوب و مناسب در این زمینه نیازمند هستیم.   

وافی با بیان اینکه تمرکز ما در این بنیاد در ترجمه متون به زبان انگلیسی و لاتین است، به مساله آسیب شناسی در امر ترجمه اشاره و تاکید کرد: باید دانش ترجمه به مترجمان منتقل شود و کسانی در حوزه ترجمه آموزش های لازم را ببینند تا ترجمه های خوبی از معارف اسلامی از جمله شیعه به زبان انگلیسی و سایر زبان ها داشته باشیم.

این همایش با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، مرکز فن رسا و خطابه، پژوهشکده امام حسین(ع) و مناسک آیینی و موسسه فرهنگی - آموزشی خانه خورشید برگزار می شود.  

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اسلام و انقلاب جامعه شیعیان قم محرم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت

وزیر فرهنگ گفت: تشکیل بنیاد پویانمایی به صورت مختصر خواهد بود؛ بنیاد رودکی و تالار وحدت به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص داده می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حضور پیدا کرد. او در جمع خبرنگاران صحبت‌های مهم انجام داد.

اسماعیلی که صبح چهارشنبه 29 فروردین در حاشیه جلسه هییت دولت از راه‌اندازی بنیاد پویانمایی خبر داده بود، درباره جزییات این سازمان و گستردگی آن توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارهای جدید هستیم و به همین دلیل تشکیل این سازمان به صورت مختصر خواهد بود. در حقیقت یک حوزه تنظیم‌گر، نظارتی و حامی را ایجاد می‌کنیم.

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود

وی ادامه داد: آن چیزی که در برنامه هفتم توسعه برای وزارت فرهنگ تعیین شده، نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع‌یافته است که بتواند این ماموریت را به خوبی انجام بدهد. تاکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و برای پذیرفتن اقتضاعات حکمرانی فرهنگی باید چنین ساختاری را ایجاد بکنیم. می‌بینید که پویانمایی‌های ما موفق به کسب عناوین بالایی می‌شوند و دیدید که در اقتصاد فرهنگ و هنر نیز درخشیدند. بنابراین ظرفیت بالایی وجود دارد و این بنیاد کمک خواهد کرد تا این ظرفیت‌ها افزایش پیدا بکند.

اسماعیلی با اشاره به آموزش در مناطق محروم گفت: آموزش در مناطق محروم تبدیل به یک رویه جدی شده و بیش از ده‌ها هزار نفر آموزش دیدند. نهضت بزرگی در این زمینه اتفاق افتاده و نتایج آن را می‌بینیم. انشاءالله به زودی در قالب یک برنامه از برگزیدگان این دوره‌های آموزشی تجلیل خواهد شد.

وزیر فرهنگ که در اظهارنظری اعلام کرده بود قیمت بلیط کنسرت‌ها را به زیر یک میلیون تومان کاهش خواهد داد، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قرار است برای قشر آسیب‌پذیر جامعه سوبسید دیگری در نظر گرفته شود یا خیر، توضیح داد: امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم و آنهم این است که این بنیاد از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت بکند. در این برنامه قرار است از برخی از خوانندگان کشور که مورد استقبال مردم هستند، دعوت به حضور کنیم. ما می‌خواهیم بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص بدهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم
  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه