Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:10:26 GMT

چرا پزشک فوق تخصص همدانی مطبش را تعطیل کرد؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۲۳۳۶

چرا پزشک فوق تخصص همدانی مطبش را تعطیل کرد؟

پزشک فوق تخصص خون و سرطان شناسی برای اینکه بیماران بی‌بضاعت هم بتوانند برای ویزیت نزد فوق تخصص بروند، تصمیم گرفت به صورت تمام وقت در بخش دولتی فعالیت کند بنابراین مطب خصوصی‌اش را تعطیل کرد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، روز پزشک بهانه‌ای شد تا به سراغ یکی از پرکارترین پزشکان همدان در حوزه درمان بیماری‌های خون و سرطان که روزانه بیش از 100 بیمار را ویزیت می‌کند برویم و گپ و گفتی را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای دکتر خودتان را به طور کامل معرفی کنید

محمد عباسی و ساکن روستای شاندیز شهر مشهد هستم. در سال 1364 وارد دانشکده پزشکی اهواز شدم و در سال 1370 دوره تخصصی داخلی را انتخاب کردم. در سال 75 با توجه به قوانینی که برای دانشجویان برتر وجود داشت وارد دوره فوق تخصص خون و سرطان شده و در سال 78 نیز از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شدم و به عنوان هیئت علمی سرباز وارد دانشگاه علوم پزشکی همدان شدم.

روایت تسنیم از پزشکی که مدافع حرم شد/‌پزشکی که شرافت حرفه برایش ارجحیت داردارائه خدمات رایگان پزشکان متخصص در فرهنگسرای هنگام183 پزشک جهادگر در مناطق محروم استان کرمانشاه خدمت‎رسانی می‌کنند

چه شد که مطب خود را تعطیل کرده و وارد بخش دولتی شدید؟

از سال 90 دیگر در بخش خصوصی و مطب شخصی هیچ گونه فعالیتی ندارم و به عنوان نیروی تمام وقت در اختیار بخش دولتی و دانشگاه علوم پزشکی هستم. احساس می‌کردم در بخش خصوصی رابطه بین من و بیمار خدشه‌دار می‌شود و بیمارانی که توانایی پرداخت حق ویزیت فوق تخصص را ندارند نمی‌توانند به مطبم مراجعه کنند بنابراین تصمیم گرفتم به بخش دولتی بروم تا بیماران بی بضاعت را با کمترین پرداختی از جیب بیمار ویزیت کنم.

برخورد روزانه با بیماران سرطانی و سخت درمان روح شما را خسته نمی‌کند؟

خسته که نه، در اوایل دوره طبابتم احساساتم درگیر می‌شد اما با گذشت زمان این امر برایم عادی و تحملش آسان‌تر شد. سعی می‌کنم به عنوان یک درمانگر در کنار بیماران باشم و به آن‌ها روحیه دهم.

قبول دارید که بیشتر بیماران از مراجعه به شما ترس و واهمه دارند؟

بله، متاسفانه بیشتر بیماران بخاطر ترس از تشخیص سرطان و بیماری در آنها از مراجعه به متخصص سرطان واهمه دارند و خیال می‌کنند تشخیص سرطان در آن ها برابر با پایان زندگی است، در حالی که این تصور اشتباه است و تشخیص بیشتر سرطان‌ها در مراحل اولیه منجر به درمان به موقع و طول عمر بیمار می‌شود. البته تنها 20 درصد از بیمارانی که به من مراجعه می‌کنند مبتلا به بیماری سرطان هستند و 80 درصد آن‌ها مربوط به دیگر مشکلات است.

نظرتان در خصوص شفاف سازی درآمد پزشکان چیست؟

پزشکانی همچون من که در بخش دولتی فعالیت می‌کنند میزان درآمدشان شفاف و مشخص است. وزارتخانه برای اعضای هیئت علمی دانشگاه و پزشکان تمام وقت مبلغی را تعیین کرده که فراتر از آن نمی‌‍رود.

از درآمدتان راضی هستید؟

واقعیت این است که مبلغ دریافتی ما در سال گذشته بیشتر از امسال بود. امسال ضریب مالیات ماهیانه ما بالا رفته و به 35 درصد رسیده که این افزایش رقم مالیات سبب سقوط درآمد پزشکان شده است. اما کاهش درآمد در بخش دولتی هرگز انگیزه مرا برای رفتن به بخش خصوصی تقویت نکرد چراکه از زمانیکه به بخش دولتی آمدم احساس رضایت نیز با من همراه شده است.

روزانه چند بیمار را ویزیت می‌کنید؟

به طور میانگین روزانه 100 بیمار را ویزیت می‌کنم و گاهی از این تعداد هم فراتر می رود. مثلا در بسیاری از اوقات پیش آمده که در حال خروج از مطب هستم و با بیمارانی که از شهرستان آمده و در راهروی انتظار نشسته‌اند مواجه می‌شوم، وقتی می‌بینم این بیماران با حال جسمی و روحی نامناسب آمده‌اند وجدانم قبول نمی‌کند که بی توجه از کنارشان عبور کنم و آن‌ها را ویزیت می‌کنم.

در طول دوره طبابتتان بیمارانی داشتید که شفا گرفته باشند؟

بله، چندین مورد بوده است که یکی از آن مربوط به بیماری بود که بر اساس پیشرفت بیماری و آزمایشات انجام شده جوابش کردیم این بیمار به حرم امام رضا(ع) رفت و شفایش را از آن حضرت گرفت. پس از 3 سال نزد من آمد. گفت همان بیماری هستم که جوابش کردید. وقتی مدارک و نتیجه آزمایش و تصویربرداری‌هایش را دیدم بر اساس علم پزشکی نباید بیش از 2 یا 3 ماه زنده می‌ماند اما به لطف و معجزه خداوند سلامتی‌اش را به دست آورد. و موردی دیگر مربوط به بیماری است که مبتلا به سرطان معده بود و ریه‌هایش نیز درگیر این بیماری شده بود، این بیمار نیز بر خلاف تمام قوانین پزشکی توانسته با گذشت بیش از 9 سال از ابتلا به این بیماری به زندگی خود ادامه دهد.

فرزندانتان در چه حرفه ای مشغول به کار هستند؟

دو فرزند دارم که یکی از آن ها فوق لیسانس رشته مهندسی عمران است ودیگری نیز در رشته موسیقی کلاسیک تحصیل و فعالیت می‌کند. هرگز در شغل مورد علاقه فرزندانم دخالت نکردم و اصراری بر پزشک شدنشان نداشتم. اعتقادم بر این است که هر کسی برای کاری ساخته شده و باید اجازه دهیم فرزندانمان در زمینه استعداد و علاقمندی‌هایشان رشد کنند.

کلام آخر...

مردم از مراجعه به پزشک نترسند، علائم بیماری‎ها را جدی بگیرند و با مشاهده آن حتما به پزشک مراجعه کنند. بسیاری از بیماری‌های پیشرفته بر اثر عدم تشخیص به موقع و مراجعه دیر هنگام به پزشک رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟