Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@00:20:07 GMT

صدور بخش نامه‌های تکراری را کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۲۴۹۰

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در این بخشنامه کاهش صدور بخشنامه‌های مکرر و حرکت به سمت ایجاد ثبات در فضای حوزه صنعت معدن و تجارت را سیاست کاری خود معرفی کرده است.

او تصریح کرده است که در هنگام بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب و کار، تدوین و اصلاح مقررات، آیین‌نامه‌ها‌، بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی، ضمن دریافت نظرات اتاق و شورای گفتگو و تشکل‌های مرتبط، در ابتدا هماهنگی لازم را با معاونت طرح و برنامه به عنوان مسئول بهبود مستمر محیط کسب و کار وزارتخانه به عمل آورده تا پس از تائید، اقدامات بعدی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که این بخشنامه پیرو نامه معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور، منضم به نامه رییس‌ دفتر معاون اول رییس‌جمهور و نامه دفتر مقام معظم‌رهبری، با موضوع "مطالبات بخش خصوصی و راهکارهای اجرایی در جهت تسهیل امر اقتصادی نظام" و همچنین بند (3) مصوبات هشتاد و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص مواد (2) و (3) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت قانون کسب و کار معاون وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره مدیریت نادرست منابع آب در سالیان اخیر، گفت: سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی سلاجقه امروز در حاشیه همایش ملی دانش سنتی محیط‌ زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس نشست‌های منطقه‌ای و تکلیف سازمان ملل، قرار بر این است که سازمان منطقه‌ای محیط‌ زیست در کشور جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود که در زمان حاضر دبیرخانه آن مستقر شده است.

وی مطرح کرد: در نشست آخر در سازمان ملل، قطع‌نامه پیشنهادی دولت جمهوری اسلامی ایران جزو 22 قطع‌نامه‌ای بود که به اتفاق آرا تصویب رسید و الزام‌آور و تعهدآور شد که براساس این قطعنامه برای کشورهایی که در منشاء، مسیر و محل تأثیر هستند تکالیفی دیده شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست بیان داشت: مهمترین رویکرد جمهوری اسلامی در شرق کشور، تفکیک حقابه محیط‌زیست از عهدنامه‌های موجود است که افغانستان نیز رویکرد مناسبی در این خصوص دارد که رهاسازی آب در یک بازه زمانی کوتاه انجام شد.

وی تصریح کرد: بین ایران و ترکیه رویکرد نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و بر این اساس قرار است هیئت‌های کارشناسی بین دو کشور رد و بدل شوند. مدیریت این بخش از سوی جمهوری اسلامی به وزارت نیرو سپرده شده و در این ارتباط تبادل هیئت‌های کارشناسی به صورت جامع انجام می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌ زیست گفت: در مساله گاپ، رایزنی‌های لازم با سه کشور ترکیه، عراق و سوریه ادامه دارد. شایان ذکر است، پس از 18 سال توانستیم با ارمنستان ارتباط برقرار کنیم و در نخستین نشست معاونان همتای دو طرف در ایروان توافق‌نامه خوبی به امضاء رسید.

سلاجقه خاطرنشان کرد: نتیجه این توافق‌نامه برگزاری نشستی (یک ماه قبل از عید امسال) در نقطه مرزی در جمهوری اسلامی ایران بود که دولت ارمنستان طبق تفاهم‌نامه مسائل را مطرح نکرد. جمهوری اسلامی در تلاش است مسائل از طریق رایزنی وزارت امور خارجه با ارمنستان حل شود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود موضوع آلودگی ارس به نحو مطلوبی حل شود، افزود: جمهوری اسلامی مساله آلایندگی ارس را قابل حل می‌داند و حتما از ظرفیت‌های علمی و دستگاه اجرایی به خصوص وزارت صمت ایران برای حل این مسئله، استفاده می‌کند. در کشور از سال‌ها قبل نسبت به مدیریت منابع آب دقت لازم نبوده است، به طور تقریبی میانگین سالانه 10 میلیارد مترمکعب آب از کشور خارج و به همین میزان نیز آب وارد کشور می‌شود.

وی گفت: موضوع آب را دستاویزی قرار می‌دهند برای اینکه اختلافاتی بین کشورها ایجاد شود؛ با این وجود جمهوری اسلامی با تدبیر و با استفاده از ظرفیت قانونی تلاش می‌کند این مسائل را تعدیل و حقابه‌ها را دریافت کند.

سلاجقه در خصوص انتقال بین حوضه‌ای آب در کشور گفت: در جاهایی که آب شرب اولویت اول است با توجه به مجوزهای داده شده کار انتقال انجام می‌شود اما اگر قرار باشد درخواستی برای انتقال آب صورت بگیرد باید مبتنی بر مبدأ، انتقال و مقصد و در قالب یک برنامه و بسته کامل باید انجام شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • توضیحات رییس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • توضیحات خزعلی درباره منتفی شدن صدور کارت ملی با نام مادران
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود