Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین از دو ماه پیش به شهروندانش توصیه کرده از سفر به ایران پرهیز کنند، درحالی‌که ایران چند روز پس از انتشار آن هشدار، روادیدش را برای اتباع چینی یک‌طرفه لغو کرد. با وجود نوع روابط سیاسی دو کشور در شرایط تحریم، اما آن توصیه امنیتی هنوز برقرار و ممکن است در تصمیم چینی‌ها برای سفر به ایران تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، سفیر چین در ایران اطمینان داده که «قصد دولت چین از انتشار آن توصیه‌نامه، منع شهروندان و گردشگرات چینی از سفر به ایران نبوده است.»

چانگ هووآ، سفیر جمهوری خلق چین که از دو ماه پیش در ایران آغاز به کار کرده و در اظهاراتی خود را سفیر گردشگری ایران در چین معرفی کرده است، درباره هشداری که سفارت این کشور برای سفر اتباع چینی به ایران منتشر کرده و در پاسخ به این پرسش که با توجه به اقدام ایران برای لغو روادید آیا این هشدار برقرار خواهد ماند، اظهار کرد: همان‌طور که گفتید من خود را سفیر گردشگری ایران در چین می‌دانم و همیشه دوست داشتم فرهنگ و جاذبه گردشگری ایران را به دوستانم معرفی کنم و مردم چین را تشویق کنم بیشتر و بیشتر به ایران سفر کنند.

او گفت: ‌قبلا به مقامات وزارت خارجه ایران و برخی دوستان ایرانی گفته‌ام که آن یادآوری (توصیه) سفارت، هیچ ربطی به گردشگری ندارد. تاکید می‌کنم این متن فقط یک یادآوری است. وظیفه سفارت است در مناطقی که با اتفاقاتی مواجه می‌شود چنین توصیه‌نامه‌ای را برای شهروندان خود صادر کند و این به معنی جلوگیری از سفر گردشگران نیست.

سفیر چین در ایران اضافه کرد: همان روزی که سفارت این توصیه را منتشر کرده بود، به دلیل سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران، از سوی ترامپ تهدیدهایی مطرح شد و گفته بودند که آمریکا اقدامات متقابل انجام می‌دهد و حتی ۱۵۰ سرباز ایرانی را می‌کشد، به همین دلیل ما این یادآوری و توصیه را منتشر کردیم زیرا بسیاری از شهروندان چینی که در پروژه‌های مربوط به ایران مشارکت دارند، در جنوب ایران زندگی می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: در واقع اگر شما با دقت متن اصلی توصیه را  بخوانید، متوجه می‌شوید که فقط به شهروندان چینی یادآوری می‌کند به امنیت خود بیش‌تر توجه کنند و در دو ماه گذشته چنین توصیه‌هایی در مورد بیش‌ از ۲۰ کشور صادر شده است.

چانگ هووآ تاکید کرد: همواره در تلاش هستم شهروندان زیادی از چین را برای سفر به ایران تشویق کنم زیرا ایران آثار تاریخی و دیدنی بسیار جالبی برای چینی‌ها دارد.

ایران از یک ماه پیش مقررات روادید را برای اتباع چین، یکطرفه لغو کرده است و در حال حاضر اتباع چینی به مدت ۲۱ روز می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند.

این مقررات شامل حال سفرهای ترانزیتی چینی‌ها نیز می‌شود. در سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار چینی از ایران ترانزیت شدند. رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از این تسهیلات ایران از هدف‌گذاری برای جذب دو میلیون چینی خبر داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت هونگچی H۵‌، سدان لوکس و وارداتی گروه بهمن، توسط این مجموعه در فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت. بهای این خودرو اکنون به بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. البته برای خرید این سدان لوکس از بازار آزاد، به بیش از پنج میلیارد تومان بودجه نیاز دارید!

جدول تغییرات قیمت هونگچی H۵‌، فروردین ۱۴۰۳:
خودرو قیمت قبل قیمت جدید میزان افزایش
هونگچی H۵‌ ۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲,۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

انتظار داریم افزایش ۱۴۲ میلیون تومانی قیمت هونگچی H۵‌، موجب افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد شود. میزان عرضه گروه بهمن همواره از تقاضای آن کمتر است و همین مسئله باعث می‌شود تا قیمت خودروهای گروه بهمن در بازار آزاد، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ رسمی کارخانه داشته باشند. هونگچی H۵‌ درحال‌حاضر یکی از گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران است و حتی می‌توان آن را گران‌ترین خودرو چینی بازار نیز لقب داد.

نگاهی به هونگچی اچ ۵

هونگچی H۵‌ محصولی میان‌رده در سبد محصولات برند چینی به شمار می‌رود. نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا به‌عنوان سدان کوچک‌تری از هونگچی H۷ شناخته شود. نسل دوم هونگچی H۵‌ نیز در سال ۲۰۲۲ معرفی شد که مدل‌های وارداتی بازار ایران متعلق به همین نسل هستند. هونگچی H۵ براساس پلتفرم مزدا ۶ توسعه یافته است. این خودرو از نظر ساختار فنی با خودروهایی همچون بستیون B۷۰ و هونگچی HS۵ اشتراکاتی دارد.

هونگچی H۵‌ به‌عنوان یک سدان لوکس و وارداتی، با پیشرانه دولیتری توربوشارژر به بازار ایران آمده است. این پیشرانه حداکثر ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده خواهد داشت. شتاب صفر تا صد هونگچی H۵‌ به‌صورت رسمی ۷.۸ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۳۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

آپشن‌های استاندارد این خودرو عبارتند از: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، پنل ابزار دیجیتال، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز کمکی، سانروف، سنسور نور و سنسور باران.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895953

دیگر خبرها

  • عنایتی: اگر سرمربی‌ها به کنفرانس نیایند من هم نمی‌آیم!
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • سفیر ایران: اگر خطا کنید، زلزله متوقف نخواهد شد
  • طبخ ۵ کله پاچه بره و ۲۰ پاچه توسط آشپز مشهور چینی (فیلم)
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • پخت یک غذای خلاقانه با گوشت، سیرابی و جگر توسط آشپز روستایی چینی (فیلم)
  • احضار سفیر ایران در پرتغال
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • این پهپاد ایرانی دل چینی ها را برد! + فیلم