Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سه روز بعد از آنکه رسانه‌ها خبر دادند مدیر «استنا بالک» مالک نفتکش انگلیسی توقیف شده «استنا ایمپرو» با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در سفرش به سوئد دیدار کرد، مالک این نفتکش روز شنبه از نامه‌نگاری خود با رئیس‌جمهور روسیه درباره این نفتکش خبر داد.

 اریک هانل مدیر عامل شرکت استنا بالک در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داپنس اینداستری» (Dagens industry)  ضمن خبر دادن  درباره ارسال نامه به رئیس‌جمهور روسیه برای آزاد شدن نفتکش استنا ایمپرو از برخی گزارش‌ها درباره احتمال آزادی آن سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانل در این مصاحبه درباره برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه ظرف چند روز آینده استنا ایمپرو آزاد می‌شود، «به صورت محتاطانه ابراز خوشبینی» کرده اما گفته که با شرکت متبوعش مستقیما در جریان هیچ خبری در این باره قرار نگرفته است.

 

مالک نفتکش توقیف شده استنا ایمپرو همچنین در این مصاحبه از نامه نگاری خودش به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند درباره این نفتکش خبر داده است.

به گفته مدیر استنا بالک، رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر هند جوابی به این نامه‌نگاری‌ها نداده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که شرکت او چهارشنبه ۳۰ مردادماه بیانیه‌ای درباره دیدار اریک هانل در استکهلم با محمد جواد ظریف نوشته که در این دیدار درباره آزادی نفتکش استنا ایمپرو و خدمه رایزنی شده است.

طبق اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بعد از توقیف این نفتکش انگلیسی، روند قضایی پیگیری تخلفات و نقض قوانین بین‌المللی دریایی استنا ایمپرو در ایران آغاز شده و این پرونده در حال پیگیری است.

از مجموع ۲۳ خدمه نفتکش استنا ایمپرو، ۱۸ نفر از آنها هندی، سه نفر روس، یک تن لتونیایی و یک تن دیگر فیلیپینی هستند.

پیش از این، سفارت مسکو در تهران از دیدار دیپلمات‌های روس با خدمه روس این نفتکش خبر داد و وزیر خارجه هند بر «تماس دائمی» دهلی نو  با تهران درباره خدمه هندی آن خبر داده بودند

 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند

 
به گزارش تابناک به نقل از تابناک، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، ۶ عملیات توسط پهپاد و موشک طی سه روز گذشته انجام دادیم.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • الحوثی: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ها شد
  • تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • ورود وزیر خارجه اوکراین به دهلی‌نو
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند