Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا دهقانی‌نیا در برنامه رادیویی روی خط بازار (رادیو اقتصاد) با اشاره به جزئیات «طرح شناسایی هویت حساب‌های بانکی» اظهار داشت: این طرح از مجموعه اقداماتی است که با هدف افزایش شفافیت در نظام بانکی اجرا می‌شود به طوری که در طی اجرای آن تمام شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که دارای حساب‌بانکی هستند باید احراز هویت شده و وضعیت آن‌ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه متاسفانه سودجویان با جعل هویت دیگران اقدام به افتتاح حساب‌ بانکی می‌کنند، افزود: وقتی از احراز هویت صحبت می‌شود عده‌ای گمان می‌کنند که هدف از آن سرکشی به موجودی و اطلاعات شخصی افراد است اما هدف اولیه این طرح، ساماندهی حساب‌های بانکی از طریق شناسایی هویت صاحبان آنها بوده چرا که افراد نباید از طریق جعل هویت دیگران و یا با استفاده از مدارک هویت افراد متوفی از حساب‌بانکی دیگران سوءاستفاده کنند.

دهقانی‌نیا «نهاب» را یکی از سامانه‌های مکمل برای سامانه‌های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و گفت: گام اول در این سامانه به وسیله استعلام اطلاعات افراد از سازمان ثبت احوال و سازمان اسناد و املاک کشور برداشته خواهد شد و در نتیجه نظام بانکی می‌تواند وضعیت صاحبان حساب بانکی را به صورت برخط پیگیری کند.

این مقام مسئول سامانه نهاب را یکی از زیرساخت‌های مهم برای بانک مرکزی و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: وقتی نظام هویت سنجی صاحبان حساب‌های بانکی، اطلاعات لازم را فراهم کند، در آن صورت است که سازمان‌های نظارتی می‌توانند، فعالیت‌های بانکی را به سهولت رصد کرده و فرصت سوء استفاده را از متخلفین سلب کنند.

دهقانی‌نیا ضمن اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم راه‌اندازی سامانه نهاب مقابله با پولشویی و فرار مالیاتی است، گفت: بر اساس «بند ه‍ تبصره ۱۶» قانون بودجه امسال، بررسی حساب‌های بانکی به جهت مقابله با تخلفات اقتصادی مجاز شمرده شده است، در همین راستا به منظور افزایش شفافیت در تراکنش‌های بانکی سامانه نهاب راه‌اندازی شده و می‌تواند در مسیر مبارزه با پولشویی و دیگر جرایم حوزه پولی بانکی به تمامی نهادهای نظارتی کمک کند.

وی مسدود کردن حساب‌های بانکی بی‌هویت را اولویت سامانه نهاب اعلام کرد و افزود: در گام اول این طرح، حساب‌ افراد متوفی، شرکت‌های غیرفعال و بدون مجوز مسدود خواهند شد و در گام دوم اعتبار سنجی صاحبان حساب‌های بانکی آغاز می‌شود که در طی آن حساب‌های بانکی با تراکنش‌های مشکوک و یا گردش‌های مالی بالاتر از سقف مجاز، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 4700561 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حساب بانکی اجاره ای مسدود شدن حساب بانکی پولشویی سامانه نهاب قیمت دلار بازار سهام بورس تولید نفت قیمت نفت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی دلار جنگ تجاری قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو سازمان بنادر و دریانوردی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

به گزارش تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت نماید. این آستانه پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین گردیده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود می‌باشند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است؛ بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

همچنین سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

tags # بانک مرکزی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی