Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از همایش «مدیریت ریسک در ایران و الزامات بورس»، از ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۸ شرکت‌های فعال بورسی و فرا بورسی ملزم به اعمال مدیریت ریسک در مجموعه فعالیت‌های خود هستند اما نه‌تنها بسیاری از این شرکت‌ها که بسیاری از فعالان عرصه بورس هم با این مفهوم و شیوه مدیریتی آشنایی چندانی ندارند و این نقص می‌تواند خلل جدی در اعمال مدیریت ریسک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌منظور برطرف کردن این مشکل قرار است اولین همایش «مدیریت ریسک در ایران و الزامات بورس» در تاریخ ۴ مهرماه در سالن سازمان انتشارات سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان شیخ بهایی تهران برگزار شود.

آرش نحوی دبیر  همایش «مدیریت ریسک در ایران و الزامات بورس» با اعلام این خبر گفت: «از آنجا شرکت‌های بورسی شناخت چندانی نسبت ‌به موضوع مدیریت ریسک ندارند یا هنوز به اهمیت آن پی نبرده‌اند شرکت توسعه مدیریت آتیه ایرانیان (تماکو) تصمیم به برگزاری این همایش گرفته است و مدیران شرکت‌های بورسی برای اطلاع بیشتر از نحوه حضور در این همایش و جزییات بیشتر درباره برگزاری آن می‌توانند به وب‌سایت tomaaco.com مراجعه کنند یا با شماره‌های ۸۸۵۴۴۲۶۱ تماس بگیرند.

به گفته نحوی شرکت «توسعه مدیریت آتیه امید ایرانیان» بانام اختصاری «تماکو» با توجه به سوابق و نیروهای مجربی که در اختیار دارد، آموزش و اجرای مدیریت ریسک به مدیریت شرکت‌ها را به‌عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی خودش تعریف کرده است.

دبیر همایش «مدیریت ریسک در ایران و الزامات بورس» درعین‌حال اعمال مدیریت ریسک را برای شرکت‌های فعال در بازار سرمایه با توجه به بحران‌های اقتصادی یکی دو سال گذشته اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: «شرایط اقتصادی کشور بسیار پر ریسک بوده و خواهد بود و به همین منظور شرکت با استفاده از شناسایی ریسک می‌توانند تهدیدهای فراوانی را که در دستیابی به اهداف آن‌ها وجود دارد، مدیریت کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه شرکت توسعه مدیریت آتیه امید ایرانیان (تماکو) با اعمال مدیریت ریسک در شرکت‌های بورسی و فرا بورسی و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه آن‌ها، میزان خطر پذیری به‌شدت کاهش‌یافته و در برابر هر بحران احتمالی مالی آماده خواهند بود یا به عبارتی آن‌ها در برابر عوامل بازدارنده توسعه‌ای مقاوم خواهند شد.

به گفته نحوی، حسابرسی داخلی یکی از ابزارهای مهم برای مدیریت ریسک بوده و در این زمینه شرکت تماکو موفق شده با اجرای مدل کوزو(coso) در مدیریت ریسک در بعضی از شرکت‌های کشور، به آن‌ها در عبور از بحران‌های مدیریتی کمک کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت توسعه امید ایرانیان به آدرس tomaaco.com مراجعه کنند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4700318

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت ریسک بورس بازار بورس گروه خودروسازی سایپا بانک رفاه کارگران بلیت هواپیما بانک پاسارگاد فروشگاه شهروند صنعت خودروسازی خرید آنلاین سفرهای تابستانی سرقت کودکان تبلیغات فرانسه سایپا اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد