Web Analytics Made Easy - Statcounter

معمولا کودکان حدود دو سالگی در زمان بازی یکدیگر را هل میدهند، گاز میگیرند و یا کتک میزنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معمولا کودکان حدود دو سالگی در زمان بازی یکدیگر را هل میدهند، گاز میگیرند و یا کتک میزنند.
آن‌ها به شدت از رفتار همسالان خود خشمگین میشوند زیرا هنوز رابطه برابر را نیاموخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتک زدن در سن ٣ سالگی یا بعد از آن طبیعی نیست و نیاز به بررسی دارد.
آیا والدین باید دخالت کنند؟این وظیفه کودکان در این محدوده سنی نیست که از خود مراقبت کنند.
آن‌ها نیاز دارند شخص بزرگسالی کنار آن‌ها باشد تا اگر کودکی اقدام به زدن یا هل دادن دیگری کرد، فرد بزرگسال بدون داد زدن یا دعوا کردن او را متوقف کنند.
"اگر زد تو هم بزن"
این جمله، آسیب فراوانی به کودک ما خواهد زد.تمام آموخته‌های فرزندتان را زیر سوال خواهد رفت و این سوال پیش می‌آید پس اگر کسی کار بدی کرد من هم میتوانم آنرا تکرار کنم؟ کودکی که می‌زند درونش لبریز از حس بد به خود و دیگران است.
در حقیقت کودکی که کتک می‌زند از کودکی که کتک می‌خورد بیشتر آسیب می‌خورد و احساسات منفی بیشتری را درون خود احساس می‌کند.
به علاوه او را در خطر آسیب فیزیکی بعضا جبران ناپذیر قرار می‌دهید و به کودکان خشم، مجازات و کینه ورزی را آموزش خواهد داد.
پس چه رفتاری داشته باشیم؟
باید بدانید زمانی که کار به برخورد فیزیکی رسید، به فرزندتون بیاموزید بهتر است دست خود را بالا بیاورد و بگوید نزن.
با آموزش این رفتار به فرزند خود، شما به او می‌آموزید که در رابطه با دیگران میتواند حد و مرز مشخصی قرار دهد و از خود دفاع کند.
اگر طرف مقابل به کار خود ادامه داد، فرزند شما باید محیط را ترک کند. با این کار به فرزندتان می‌اموزید که انسان‌هایی در زندگی سر راه ما قرار خواهند گرفت که دچار اختلالات رفتاری هستند، و عاقلانه‌ترین واکنش این است که با این افراد درگیر نشویم.
ترک کردن محیط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دلیل بر بی عرضگی او می‌باشد.تنها نشان میدهد شخص فرق خوب و بد، و درست و غلط را می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دعوای کودکان اختلالات رفتاری سن کودک کتک زدن کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم

شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سؤال بکند که حالا شما از این بچّه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‌ام! امّا قانع نیستم، راضی هستم خیلی، قانع نیستم. توقّعِ «زیادی» هم نیست.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • عکس دیده نشده کودکی ترانه علیدوستی در آغوش پدر