Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، چندی پیش معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که چهارشنبه ۱۳ شهریور روز آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان با هدف سنجش میزان آمادگی آنها برای شروع سال تحصیلی است.

این درحالی است که گزارش ها از ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران حاکی از آن است که حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان استان در سامانه سناد ( سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت نام نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سامانه که به اختصار به نام سناد شناخته شده است در آدرس http://www.snd.medu.ir از تابستان سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده و وظیفه جمع آوری اطلاعات دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش و ثبت نام آنها در مدارس کل کشور را به عهده دارد.

به گفته مسئولان ثبت نام آموزش و پرورش استان مازندران مشکلات فنی، نرم افزاری و قطعی های پی در پی سامانه سناد اصلی ترین مسئله در تاخیر ثبت نام های استان مازندران و دیگر استانها است. 

رئیس ستاد ثبت‎‌نام آموزش و پرورش مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه سناد، ۴۳۱ هزار و ۴۰۹ دانش آموز استان در این سامانه ثبت نام شدند که شامل ۸۰ درصد از دانش اموزان استان است. 

سید حسین نصیری با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۹۸ هزار دانش اموز در مقطع ابتدایی، متوسطه اول ، متوسطه دوم و فنی و حرفه ای کار و دانش در مازندران داشتیم، افزود: امسال پیش بینی می شود ۵۰۶ هزار دانش اموزان در مازندران ثبت نام شوند. 

وی با بیان اینکه تاکنون اغلب دانش آموزان مدارک ثبت‌نامی و تحصیلی خود را به مدیران مدارس تحویل داده اند،افزود: اما متاسفانه به دلیل اشکالات سیستمی هنوز در سامانه سناد ثبت نام نشدند. 

رئیس ستاد ثبت‎‌نام آموزش و پرورش مازندران گفت: متاسفانه برخی اشکالات سیستمی و بروزرسانی ها و همچنین تغییرات دائمی، در روند ثبت نام توسط مدیران مدارس اشکال ایجاد می کند. 

نصیری ثبت نام الکترونیک دانش آموزان را یکی از اصلی ترین شرایط برای قبول دانش آموزان در مدارس عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه فرصت قانونی ثبت نام تا ۱۵ شهریور است ، اما عملا تا ابتدای مهر فرصت برای ثبت مشخصات دانش اموزان در سناد داریم.

دانش آموزان برای اول مهر نگران نباشند

رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش مازندران که مسئول سامانه سناد در استان است به خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموزان برای ثبت نام نگران سامانه سناد نباشند. 

رضا درخور با بیان اینکه تحویل مدارک ثبت نامی به مدیران به نوعی ثبت نام محسوب می شود، افزود: در کنارمشکلات فنی، برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای یکپارچه سازی این سامانه از جمله در حوزه ثبت نام و ابلاغ نیروی انسانی مدارس مشکل اصلی سناد است. 

وی همچنین استقرار نظام آموزشی جدید و ایجاد یکسری تغییرات اجباری در سامانه سناد را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: سعی خواهیم کرد تا قبل از نیمه شهریور حداکثر دانش آموزان را ثبت نام کنیم. 

رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به این سوال که در صورت آغاز سال تحصیلی و اعلام سامانه سناد برای عدم پذیرش دانش آموز، تکلیف چیست ؟ گفت: از این بابت نگرانی وجود ندارد و احتمالا تا ابتدای مهر همه دانش آموزان ثبت نام خواهند شد و اگر هم مشکلی باشد حتی بعد از مهر نیز سامانه برای موارد خاص باز است. 

درخور تاکید کرد: ملاک اصلی برای ثبت نام نمرات و بررسی های مدیر و کارشناسان مدرسه است و سامانه سناد حکم ثبت اطلاعات برای آنلاین بودن آن را دارد که البته در جای خود بسیار با اهمیت است.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۴ دولت دغدغه مشترک ۶ وزیر بوده است؛ اما در طول این مدت به ادبیات مشترک درباره مفهوم عملیاتی اجرای سند تحول بنیادین نرسیده‌اند، حال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراحل ترمیم سند را به‌صورت کامل پشت سر گذاشته و تغییرات بسیار جدی‌ای نسبت به قبل داشته است.

بازنگری ماموریت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه بخش اهداف، ماموریت‌ها به‌صورت خیلی جدی مورد بازنگری قرار گرفته است، عنوان کرد: بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در فصل هفتم ماموریت‌ها بود، در سرجای خود قرار گرفته است.

تولید شاخص در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سنجش اجرایی سند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین بخشی که در بازنگری سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است، تولید تعدادی شاخص درون خود سند برای سنجش اجرایی سند است، تصریح کرد: با تصویب این شاخص‌ها، گزارش وضعیت خوبی از آموزش و پرورش به‌صورت ادواری قابلیت انتشار خواهد داشت. همچنین موضوع اجرای سند را به‌صورت روشن همراه با آمار دقیق مرتبا رصد و گزینش کند.

امانی طهرانی با اشاره به جزئیات شاخص‌ها، ادامه داد: شاخص‌های متعددی‌اند که با اهداف ده‌گانه سند و زیرنظام‌های ۶ گانه و راهکار‌های مربوط به هر یک از این اهداف ده‌گانه که در سند جدید هستند، مرتبط است.

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

وی با بیان اینکه به مدارس، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره اول متوسطه توصیه می‌کنم که بر تمرین‌های تمرکزی کار کنند، اظهار کرد: همچنین باید تکنیک‌های خواندن همراه با درک و فهم را یاد بگیرند و تلاش کنند که بهره‌وری خود را در یادگیری افزایش دهند.

امانی طهرانی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از ابزار‌های فراوانی که آنها را با فضای مجازی مواجه می‌کند، دوری کنند، عنوان کرد: این ابزار‌ها تمرکز دانش‌آموزان و ماندگاری ذهنی را کاهش می‌دهد و باید خانواده‌ها این موضوع را کنترل کنند تا دانش‌آموزان تحصیل باکیفیت و با موفقیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب فضای مجازی، ادامه داد: این یک هشدار جدی برای نظام آموزشی کشور محسوب می‌شود و دانش‌آموزان زیادی را تحت تاثیر پیام‌های آشفته و ازهمگسیخته قرار می‌دهد و تمرکز و یادگیری آن‌ها افت پیدا می‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌کنیم دانش آموزان وقت خود را به درستی مدیریت کنند و مطالعات جدی داشته باشند. همچنین در یادگیری با هم‌کلاسی‌هایشان تلاش کنند تا در یک کار تیمی با یکدیگر درس بخوانند و به موفقیت برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی