Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@18:54:03 GMT

واکنش وزارت خارجه به آزمایش موشکی میانبرد آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۲۹۲۵

واکنش وزارت خارجه به آزمایش موشکی میانبرد آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه به آزمایش موشکی میانبرد آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تقبیح و محکومیت اصرار آمریکا بر یکجانبه گرایی و خروج از پیمان های بین المللی و تضعیف حقوق، قواعد و هنجارهای بین المللی، از آزمایش موشک میان‌برد آمریکا در روزهای اخیر که با فاصله کمی پس از خروج آن کشور از «پیمان منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه» موسوم به INF انجام شد، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: این اقدام آمریکا ممکن است باعث رقابت تسلیحاتی در سطح جهانی شده که علاوه بر تشدید بی ثباتی و تهدید صلح و امنیت و بین المللی، هزینه های سنگین اقتصادی بر کشورهای دیگر تحمیل خواهد کرد که نتیجه آن کاهش سطح رفاه اقتصادی مردم در جهان است.

موسوی از جامعه بین المللی و همه کشورها خواست به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و خروج این کشور از معاهدات بین المللی که گامی به عقب در مناسبات بین المللی محسوب می شود واکنش مناسب نشان دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و یافتن گورهای دسته جمعی در این بیمارستان واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد: تداوم ارتکاب جنایت‌های جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را که آخرین مورد آن یافتن گورهای دسته جمعی در مجتمع بیمارستانی ناصر بود محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: شکست جامعه بین‌الملل در فعال‌سازی سازوکارهای مجازات و حسابرسی در خصوص نقض قانون از سوی اشغالگران تنها به نقض بیش‌تر قوانین و ویرانی بیشتر از طرف آنان می‌انجامد.

گفتنی است ظهر امروز منابع فلسطینی از خارج کردن پیکر ۳۵ شهید دیگر از یک گور جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، با کشف پیکر این ۳۵ شهید، شمار پیکرهای کشف شده از گور جمعی محوطه بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر افزایش یافت.

روز گذشته نیز پیکر ۷۳ شهید دیگر از گور جمعی محوطه بیمارستان ناصر خارج شد.

در حالی که خبر کشف گورهای دسته جمعی در نزدیکی مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس باعث شد برگ دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی آشکار شود سازمان ملل بدون محکوم کردن تل آویو تنها به ابراز نگرانی بسنده کرد.

نیروهای امدادگر فلسطینی پس از عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر شناسایی کردند.

پیش‌تر سلامه معروف مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه از احتمال وجود ۷۰۰ شهید در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر خبر داده بود.

کد خبر 6087056

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین