Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: تئاتر لایه های درونی و فطری معانی و پدیده‌ها را واکاوی و تفسیر و قرائتی چندبعدی را روایت می‌کند. این هنر مردمی، مواجهه ساده حواس را دست مایه ارتباط با پدیده ها، مفاهیم بنیادین و کلیدی می سازد و با همین رویکرد، سطوح توانایی و لایه های ذهنی بشر را در بستر زمان، توسعه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نمادی از صبوری فداکاری و مقاومت ایران اسلامی را به زبان شیوای تئاتر بیان می‌کند و در مسیر رشد و تکامل خویش با کیفیت گزینی، توجه به گونه های مختلف فرهنگ اقوام ایرانی و نیل به نهادینه شدن اقتصاد هنر می‌تواند موجب رونق کسب و کار کاری هنری در لوای گردشگری هنری در شهر مرزی مریوان به عنوان کانون و مرکز ثقل این رویداد واقع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز بر تداوم و استمرار این رویداد کلان هنری کشور با رویکردی بین المللی، در برنامه‌ ای میان مدت مریوان را به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی خاورمیانه معرفی می‌کند تا از گردهمایی بزرگ هنرمندان داخل و خارج کشور صدور پیام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که همان همگرایی، نوع دوستی و صلح جهانی است را شاهد باشیم.

وی افزود: اکنون همزمان با گرامیداشت هفته دولت شاهد هنرنمایی هنرمندان ساعی تئاتر خیابانی از سراسر نقاط میهن عزیزمان و ۱۵ کشور خارجی در این رویداد هنری هستیم، با تقدیر و تشکر از این همت والا به روح پر فتوح شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای استان کردستان و شهر مریوان درود می‌فرستم و خرسندم که بار دیگر توفیق برگزاری بزرگترین رویداد تئاتر خیابانی کشور در شهر آلاله های سرخ مریوان نصیب خانواده تئاتر کشور شده است.

از خداوند متعال موفقیت روز افزون هنرمندان سخت پوشش این مرز و بوم و سربلندی و افتخار آفرینی فرزندان ایران اسلامی را خواستارم.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی تئاتر خیابانی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی ضمن تبریک روز بناهای تاریخی گفت:  در حال حاضر علاوه بر ثبت ملی قلعه  تاریخی سنگان ، ۱۱۰ محوطه تاریخی در شهرستان اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد گردشگری کشور ثبت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب باغات گیلاس و اهمیت برگزاری جشنواره گیلاس در معرفی شهرستان که زمینه توسعه را هموار خواهد کرد گفت: امسال نیز جشنواره گیلاس باشکوهتر از سنوات گذشته در شهرستان با مشارکت مردم و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

همچنین امروز بمناسبت روز بناهای تاریخی فرماندار شهرستان اشنویه از قلعه تاریخی سنگان دیدار و  از خانواده مرحوم حاج محمدامین زرزا تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • رویداد مهم کشتی ایران در مریوان
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه