Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:11:29 GMT

سندرم پای بی‌قرار احتمال خودکشی را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۲۰۰

سندرم پای بی‌قرار احتمال خودکشی را افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مبتلایان به سندرم پای بی‌قرار بیشتر در معرض خودکشی و خودزنی هستند.

به گزارش ایسنا، محققان با بیان اینکه مبتلایان به سندرم پای بی‌قرار سه برابر بیشتر احتمال دارد به خودکشی و خودزنی اقدام کنند تاکید کردند نباید فراموش کنیم که بین سلامت جسم و روان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

در این بررسی محققان آمریکایی به ارزیابی اطلاعات بیش از ۲۴ هزار مبتلا به سندرم پای بی‌قرار و ۱۴۵ هزار نفر دیگر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ یک از این افراد تجربه اقدام به خودکشی یا خودزنی نداشتند.

یافته‌ها نشان داد در مدت زمان انجام این مطالعه احتمال خودکشی یا خودزنی در مبتلایان به این سندرم در مقایسه با افراد دیگر نزدیک به سه برابر بیشتر بوده‌است. هرچند، در این مطالعه رابطه علت معلولی تایید نشده‌است.

یکی از محققان این مطالعه گفت: با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگری از قبیل افسردگی، اختلالات خواب و بیماری‌های شایع مزمن، سندرم پای بی‌قرار همچنان عامل مستقلی در اقدام به خودکشی و خودزنی است. همچنین، علت دقیق این ارتباط مشخص نیست اما نتایج بدست آمده به شکل‌گیری تحقیقات بیشتر در فهم بهتر این مکانیزم کمک می‌کند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، بر اثر این سندرم بیمار در پاها احساس ناراحتی دارد و موجب می‌شود همواره مجبور به حرکت دادن آن‌ها باشد که این وضعیت در طول شب هم ادامه دارد و بر کیفیت خواب اثر می‌گذارد. همچنین علت بروز این سندرم مشخص نیست اما مطالعاتی که در گذشته انجام گرفته حاکی از ارتباط بین این بیماری و کمبود آهن همچنین پایین بودن سطح دوپامین در مغز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سندرم پای بی قرار خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟ / اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سمیه گلپور اظهار کرد: در حال حاضر مطالبه ما این است که حداقل هر سه ماه یکبار شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و متناسب با نرخ تورم دستمزد را گام به گام ترمیم کند.

وی به ایسنا افزود: درست است که نتوانستیم متناسب با نرخ تورم دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم و نمایندگان کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند ولی برای اثبات صداقت خود به جامعه میلیونی کارگری و با توجه به اینکه نرخ تورم ثابت نیست از وزارت کار می خواهیم جلسات شورا را حداقل هر سه ماه تشکیل دهد و نسبت به ترمیم حقوق کارگران حداقل بگیر اقدام کند.

گلپور درباره برخی دیدگاه ها که گفته می شود اگر نمایندگان کارگر جلسه شورا را ترک نمی کردند رقم دستمزد بیشتر از ۳۵ درصد بسته می شد گفت: شنیده ایم‌ که چنین مطالبی گفته شده است ولی معتقدم این نوعی فرافکنی است. اتفاقا طبق گفته نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرما وقتی دیدند گروه کارگری به افزایش ۳۵ درصدی رضایت نمی دهند و خواستار افزایش بیش از آن بودند اعلام کردند ما از ۳۵ درصد بالاتر نمی‌رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی کنند، پس کمتر از ۳۵ درصد تصویب شود. آیا این عاقلانه است که در جلسه گفته شود دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می دهیم بعد گروه کارگری جلسه را ترک کنند و بروند؟

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد:آنچه ما متوجه شدیم چه بسا اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی کردند حداقل مزد کمتر از ۳۵ درصد تصویب می شد لذا در صورت تمایل و حسن صداقت گروه کارفرمایی‌ و دیگر شرکای اجتماعی ما و گروه کارگری برای تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار و چانه زنی جهت نزدیک شدن مزد به نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد است، اعلام آمادگی می کنیم.

به گفته گلپور افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد شاید در فصل بهار ۴۰ درصد معیشت خانوارهای کارگری را پوشش دهد در حالی که جهش تولید که به عنوان شعار امسال انتخاب شده با تکیه بر نیروی کارگر محقق می شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887921

دیگر خبرها

  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • دانشمندان موفق به کشف دلیل خستگی مزمن شدند
  • دانشمندان سرانجام موفق به کشف دلیل خستگی مزمن شدند
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟ / اعلام جزییات
  • احتمال افزایش خروجی سد دز