Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:26:37 GMT

برگزاری مراسم درهای باز مساجد در نیوزیلند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۴۳۷

برگزاری مراسم درهای باز مساجد در نیوزیلند

مراسم درهای باز مساجد همزمان با برگزاری هفته آگاهی اسلامی در نیوزیلند و در راستای تلاش‌ برای شکستن مرزها میان جوامع مختلف در این کشور، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «kelstongirls»، مراسم درهای باز مساجد همزمان با برگزاری هفته آگاهی اسلامی در نیوزیلند برگزار می شود.

 

رهبران اسلامی در نیوزیلند اعلام کردند که مراسم درهای باز مساجد در راستای تلاش ها برای شکستن مرزها میان جوامع مختلف در این کشور، تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدف از برگزاری این مراسم از بین بردن تصورات غلط و نفرت علیه اسلام و مذهب در کشوری است که حدود چند ماه پیش شاهد حملات تروریستی به دو مسجد در شهر کریستچرچ بود.

 

رهبران اسلامی در مراسم درهای باز مساجد که امروز (شنبه، دوم شهریور) برگزار می شود،پذیرای همه افراد فارغ از دین و مذهب آنها هستند. همه کسانی که علاقه مند به یادگیری درباره اسلام هستند می توانند در این مراسم شرکت کرده و پرسش های خود را از رهبران اسلامی بپرسند.

 

در مراسم درهای باز مساجد بر زیبایی ها و صلح آمیز بودن دین اسلام تاکید می شود.

 

«افتخار محمد» در این باره گفت: فهم بهتر از یکدیگر می تواند به ایجاد جوامعی با انسجام قوی تر و جلوگیری از گسترش نفرت میان جوامع کمک کند.

 

این عضو رهبران اسلامی در نیوزیلند تصریح کرد: با برگزاری این برنامه ها می توان از وقوع اتفاقاتی مانند تیراندازی های کریستچرچ، جلوگیری کرد.

 

گفتنی است، هفته آگاهی اسلامی از سوی دولت نیوزلند و با همکاری فدراسیون موسسه های اسلامی نیوزلند در حال برگزاری است.

 

هدف از این برنامه یک هفته ای، گسترش محبت و شکیبایی در میان مردم و جوامع مختلف در نیوزیلند است.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر روز جهانی مسجد روزنامه هفته دولت مساجد غدیر روز جهانی مساجد مسجد عید غدیر خم روزنامه ها مراسم درهای باز مساجد کریستچرچ نیوزیلند مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر درخشنده شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی هفته هنر انقلاب اسلامی و رونمایی از طرح مرکز تخصصی تئاتر مسجد افزود: همزمان با ایام سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» این طرح رونمایی شد.

وی گفت: با همکاری امامان مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت نیروی هنرمند انقلابی گروه‌های تئاتر در مسجد تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام درخشنده گفت: ازآن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

وی با تاکید بر پاسداشت مجاهدت‌های شهید آوینی ادامه داد: باید با الگوگیری از راه و مسلک شهید آوینی نسبت به هنر و هنرمندان که در عرصه هنر انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام درخشنده تصریح کرد شهید آوینی معتقد بود که هنر عین تعهد، تقید و مسئولیت پذیری است و بر این باور که هنرمند بدون تقید است خط بطلان می‌کشید.

وی گفت: در این مراسم از هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی شامل شاعر، ستایشگر، نقاش، هنرمندان تئاتر، گروه سرود و غیره تقدیر شد.

به گزارش مهر، مرکز تخصصی تئاتر مسجد با حضور حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسؤولان مازندران رونمایی شد.

کد خبر 6081553

دیگر خبرها

  • برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز