Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:35:49 GMT

سه دقیقه با اقتصاد- ۲ شهریور ۹۸

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۴۹۰

سه دقیقه با اقتصاد- ۲ شهریور ۹۸

سه دقیقه با اقتصاد- ۲ شهریور ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار اقتصاد بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر؛ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات از پروژه عمرانی فاز اول مرکز داده پیام در منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

در این مراسم محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک با اشاره به اینکه پروژه مرکز داده پیام از ابتدای تیر سال گذشته آغاز شده و ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، درباره این پروژه گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز داده پیام افزایش ظرفیت مراکز داده، ارائه خدمات تجمعی به سازمان‌های بزرگ صاحب داده؛ مانند: بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و تسهیل دسترسی به خدمات پایگاه داده از طریق خدمات ابری و سرورهای اختصاصی است.

وی در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر اینکه آسیاتک در ساخت فاز نخست این مرکز داده، ۹هزار میلیارد سرمایه‌گذاری کرده است، درباره آن تصریح کرد: این مرکز داده ۵۵۰ رکی با ظرفیت هر رک ۶ کیلووات در محدوده‌ای به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در حال ساخت است. توان برق کل فاز اول این پروژه، پنج هزار کیلووات است و ۶ دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت هر دستگاه ۱۶۷۵ کیلووات و ۱۲ دستگاه UPS که توان هر یک از آنها ۶۰۰ کیلووات است برای تامین برق این مرکز داده طراحی و تعبیه شده است. مرکز داده پیام در رده ۳ استاندراد TIA-۹۴۲ قرار دارد و سطح افزونگی سیستم الکتریکال آن N+۱ است.

مدیرعامل آسیاتک در بخش دیگری از این مراسم به معرفی مراکز داده میلاد، میرعماد، آزادگان و رایمون پرداخت.

معاون وزیر ارتباطات نیز در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد؛ با بیان اینکه پیام همیشه به عنوان یک منطقه برای ایجاد قطب داده مطرح مورد توجه است، توضیح داد: راه‌اندازی مرکز داده در اولویت وزارتخانه است، هدف این است که با به حداقل رساندن فرآیندها، مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه توسعه این مراکز را برطرف کنیم.

اکبر قنبرپور، مدیرعامل مرکز ویژه اقتصادی پیام دباره تمهیدات انجام گرفته برای استقرار مراکز داده در این منطقه گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰ شرکت به این مرکز اضافه و در مجموع، اکنون ۱۶ واحد در قطب مرکز داده پیام مشغول فعالیت هستند. 2 نیروگاه برای ارائه خدمات به شرکت‌های مرکز داده فعال شده‌اند که امکان تامین برق را به‌صورت مستقیم برای متقاضیان فراهم کرده است.

کد خبر 6088469

دیگر خبرها

  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!