Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:14:56 GMT

وضعیت حجاج ایرانی در عربستان رضایت‌بخش است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۶۴۱

وضعیت حجاج ایرانی در عربستان رضایت‌بخش است

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 581 هزار و 95 موردخدمات پزشکی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در عربستان سعودی خبر داد .

محمودرضا فقیهی در گفت وگو با ایسنا  دراین باره گفت: تاکنون 1705 زائردر بخش های  اورژانس، داخلی مردان، داخلی زنان و ccu بستری شدند و از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در کشور عربستان بهرمند شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حج وعمره  مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: پزشکان متخصص بصورت ۲۴ ساعته دردرمانگاه ها و بیمارستان ها در  بخش های داخلی، طب  اورژانس، زنان ، ارتوپد ، عفونی ، دندانپزشکی ، قلب ، روانپزشک و چشم  35 هزارو 451 زائر را ویزیت کردند . همچنین براساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی ، درمانی و امدادی تا صبح امروز  286 هزار و 570 زائر در مطب های مجموعه هاتوسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند .

وی افزود : بیش از 33هزار و 419 نفر از زائران نیز برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه ، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده اند.

به گفته  فقیهی،  157هزار و 370 مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب ، قند خون و فشارخون ، تزریقات ، پانسمان، سرم تراپی ، گچ گیری ، بخیه و همین طور بیش از 8هزارو 154 ماموریت واحد امداد وانتقال بیمارستان برای انتقال بیماران ودرخواست آمبولانس داشته ایم .

معاون حج وعمره  مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت داروخانه در مدینه و مکه و گفت :  بیش از 25 هزار و 614 نسخه در بیمارستان و 32 هزار و 798 نسخه در درمانگاهها پذیرش شده است .
مدیر عملیات حج تمتع 98 با اشاره به زائران بستری در بیمارستان سعودی نیز گفت :  درحال حاضر 13 زائر دربیمارستان سعودی بستری هستند و روند درمانی حجاج ایرانی توسط پزشکان رابط عرب زبان درحال پیگیری است و با بهبودی حال زائران به کاروان ها اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: وضعیت همه حجاج ایرانی  رضایت بخش است و انشاالله با سلامتی کامل به ایران باز خواهند گشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حج 98 عربستان مدينه مكه حج هلال احمر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد شریفی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته، افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسؤولان ارشد دانشگاه، رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روزهای آینده شیوه‌نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعه درمان فارس را شبکه ای گسترده شامل ۷۱ بیمارستان با هشت هزار و ۱۹۰ تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و مؤسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

سال گذشته بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بودند

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمامی خدمات موردنیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام ۵۱۳ پزشک فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام ۷۳۹ پیوند عضو، ۱۳۰ جراحی کاشت حلزون شنوایی ،۳۸۰ پیوند قرنیه ،۱۸۰ پیوند مغز استخوان، انجام بیش از ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ام. آر. ای و ۵۰۰ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارائه شده مجموعه‌های درمانی در سال ۱۴۰۲ بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در فارس سال گذشته تعطیل شدند

شریفی با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵۵۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده از تعطیلی بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

وی گفت: سال گذشته پروانه بهره برداری ۴۱۷ مؤسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه تحویل داده شده است.

کد خبر 6084651

دیگر خبرها

  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره
  • اولین گروه پزشکان حج و زیارت عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی