Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم قرآن‌کریم در دو استان خبرداد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، میهمان برنامه "افق" شبکه رادیویی قرآن بود و گزارشی درباره فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود به کاهش اعتبارات این معاونت اشاره کرد و گفت: در سال 98 اعتبارات برنامه‌ای این معاونت 14 میلیارد تومان بود و این یعنی اعتبار امسال به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده است؛ البته بدانید که کاهش اعتبار هیچ‌گاه باعث نشد تا از برنامه‌های جاری کاسته شود و مثلاً با وجود کاهش چشمگیر اعتبارات سال 98، میزان پرداختی بیمه فعالان قرآنی به قوت خودش باقی ماند.

فقهی‌زاده درباره میزان هزینه‌کرد نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز گفت: امسال برای تامین هزینه‌های نمایشگاه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم اما با همراهی دوستان و جلب مشارکت‌های موسسات و بانک‌های دولتی و غیر دولتی بخشی زیادی از هزینه‌های نمایشگاه تامین شد. حدود 7 میلیارد و 400 میلیون در بخش‌های مختلف نمایشگاه بیست و هفتم هزینه شد که 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان آن از طریق حمایت‌های مشارکتی تامین شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم قرآن‌کریم در نقطه از کشورمان خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال 98 را یا در استان دیگر برگزار خواهیم کرد و یا اینکه علاوه بر پایتخت، استان دیگری را برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم انتخاب می‌کنیم که به احتمال زیاد، استان آذربایجان شرقی میزبان نمایشگاه سال آینده خواهد بود.

فقهی‌زاده درباره تداخل برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه قرآن گفت: در سال 99 هیچ مشکلی از این نظر نداریم و به‌طور قطع نمایشگاه کتاب در فصل پاییز برگزار خواهد شد و نمایشگاه قرآن بدون تداخل در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرآیند ادغام اتحادیه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: تصمیم جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر این است که هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی، هنری و قرآن و عترت، مسئولیت صدور مجوز به موسسات را برعهده بگیرد. یکی از اقدامات معاونت قرآنی وزارت ارشاد در طول این سال‌ها این بوده که تلاش کند موسسات را از نظر کیفی رشد دهد و همواره حمایت‌های آموزشی و مالی از موسسات داشته باشد.

انتهای پیام/

 

R1444/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: آثار ۲۲ ناشر در این نمایشگاه به نمایش درآمده است و در کنار آن، برنامه‌ها و غرفه‌های مختلفی نیز برپا شده است.

مسعود ویژه با بیان اینکه از همه علاقمندان و ناشران سراسر استان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است، گفت: بخش عمده این نمایشگاه کتب قرآنی، ادعیه، کتب مذهبی و سایر محصولات مذهبی بوده و در بخش‌های دیگر نیز غرفه‌های جانبی شامل کتب در بخش‌های مختلف فرهنگی، دفاع مقدس، بازی‌های فکری، غرفه حامی یابی کمیته امداد، مشاوره، عرضه صنایع دستی و محلی برپا شده است.

او ضمن ابرازامیدواری برای حضور چشمگیر مردم استان همدان از نمایشگاه قرآن و عترت گفت: همه تلاش ما این است که این نمایشگاه‌ها مستمر بوده و آن را همه ساله در سایر شهرستان‌های استان نیز داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد