Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@21:54:57 GMT

جای صنعت و گردشگری در خلیل آباد خالی است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۷۵۹

جای صنعت و گردشگری در خلیل آباد خالی است

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه در بخش های کشاورزی شهرستان پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی داریم ولی جای دو حوزه صنعت و گردشگری در شهرستان هنوز خالی است، گفت: از هفته آینده نشستی با عنوان یکشنبه های تولید برنامه ریزی شده که با حضور سرمایه گذاران و مدیران برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران دستگاه های اداری و نهادهای شهرستان خلیل آباد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: شعار محوری هفته دولت در سال جاری "خدمت جهادی در توسعه اقتصاد و فرهنگ" است.

وی با بیان اینکه برنامه محور بودن سال ۹۸ خواسته ما از مدیران در ابتدای انتصاب بود، خاطرنشان کرد: پایش اولیه اجرای برنامه های سال ۹۸ مدیران در پایان شهریور ماه انجام خواهد شد و در پایان سال ملاک ارزیابی مدیران بر این اساس خواهد بود.

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه تولید ایده و برنامه محور بودن باعث پیشرفت خواهد شد، تصریح کرد: تمام مدیران مجموعه شهرستان خلیل آباد باید دولت شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه کار خود در تمام امور قرار دهند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در بخش های کشاورزی شهرستان پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی داریم ولی جای دو حوزه صنعت و گردشگری در شهرستان هنوز خالی است، اذعان کرد: در بخش های صنعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گردشگری باید کارهای بیشتری انجام شود.

قاسم پور با بیان اینکه صداقت و امانت از خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر بود و امروزه این صداقت و امانت باید بیشتر شود، عنوان کرد: قول ها و وعده هایی که به مردم داده شده به اندازه وسع و توان باشد و این قول ها و وعده ها باید عملیاتی شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران رویکرد اقتصادی را مد نظر داشته باشند، تشریح کرد: از هفته آینده نشستی را با عنوان یکشنبه های تولید برنامه ریزی خواهیم کرد و این نشست با حضور سرمایه گذاران از هر کجای کشور و علاقه مند به سرمایه گذاری در شهرستان و مدیران برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری برگزار خواهد شد.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه ها در درون شهرستان سرگردان هستند و امروز دولت بیش از هر زمانی نیاز دارد تا بخش خصوصی به آن کمک کند، بیان کرد: باید برای سرمایه گذار تولید ایده داشته باشیم و اگر سرمایه گذار درگیر بوروکراسی اداری شود قطعاً نمی توان آن را جذب کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه بحث اول امروز کشور مباحث اقتصادی است و گروه مشاوره ای در فرمانداری با مباحث اقتصادی برای مشاوره به سرمایه گذاران وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از ظرفیت های نهفته خوبی در درون روستاها است که می توان از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری

فرماندار شوش در نشست پنج ساعته شورای تامین شوش با مدیران شرکت کاغذ پارس، تعدیل ۱۰۰ کارگر شرکت کاغذپارس را غیرقابل قبول دانست و گفت: تصمیم نادرست مدیران هلدینگ کاغذ پارس امنیت معیشتی خانواده‌ها را زیر سوال برد و موجب دغدغه مردم در این شهرستان شد.

محسن حویزه با تاکید بر حمایت تمام قامت مسوولان این شهرستان برای کمک به افزایش ظرفیت تولید و گره گشایی از مسایل مبتلا به شرکت‌های فعال در شوش افزود: مدیریت شهرستان شوش تا کنون نهایت همکاری را با واحد‌های تولیدی فعال در این شهرستان برای گره گشایی از مسایل و افزایش ظرفیت تولید آنها داشته است و این همکاری با قدرت بیشتر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعدیل کارگران در سال جهش تولید غیرقابل پذیرش است بیان کرد: تمام کارگران تعدیل شده شرکت کاغذ پارس باید از فردا به سر کار خود بازگردند و مشغول تولید و فعالیت شوند.

قرارداد‌های یک ماهه با کارگران خلاف صریح قانون است

فرماندار شوش با انتقاد از قرارداد‌های یک ماهه شرکت کاغذ پارس با کارگران این شرکت تاکید کرد: بساط قرارداد‌های یک ماهه که خلاف صریح قانون است باید در شرکت کاغذ پارس جمع شود و قرارداد با کارگران باید به طور مستقیم و بدون شرکت واسطه و بر اساس ضوابط قانونی باشد.

فرماندار شوش با تاکید بر اینکه شرکت کاغذ پارس سه ماه فرصت دارد تا قرارداد با کارگران خود را اصلاح کند افزود: به عنوان رییس شورای تامین شوش به مدیران شرکت کاغذ دستور می‌دهم بر اساس قانون کار طی سه ماه مکلف هستند، با اصلاح قرارداد‌ها حداقل مدت زمان قرارداد کارگران را به ۸۹ روز افزایش دهند.

شرکت کاغذپارس نسبت به ایجاد اشتغال در شوش باید پاسخگو باشد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از تصمیم مدیران هلدینگ کاغذ پارس برای اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت افزود: تصمیم نادرست مدیران این شرکت تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی فراوانی برای شهرستان داشته و حتی شیرینی پاسخ قاطع سپاه به جنایات اسراییل را تحت الشعاع قرار داد.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولان شرکت کاغذ پارس که بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ مدیریت این شرکت را به عهده گرفته اند باید نسبت به ایجاد اشتغال در این شهرستان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ دولتی شوش در دوران دولت قبل را خیانت به این شهرستان گفت: شرکت هفت تپه به ثمن بخث به برخی افراد نور چشمی واگذار شد و این واگذاری غیرکارشناسی، تولید و اشتغال را به نقطه‌ای رساند که تجمعات کارگری هفت تپه به سرخط اخبار بین المللی تبدیل شد و متاسفانه این رویه در شرکت کاغذپارس نیز در حال تکرار شدن است.

کعب عمیر افزود: نحوه واگذاری شرکت‌های بزرگ شوش در قالب اصل ۴۴ خیانتی بزرگ به این شهرستان بود که در دولت روحانی و با ضعف مدیران وقت استانی رقم خورد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام کارگران اخراج شده کاغذ پارس باید امروز به کار خود بازگردند گفت: مسایل مبتلا به شرکت کاغذ پارس را در سطح ملی و با استفاده از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنم.

وی ادامه داد: انتظار از مدیران شرکت کاغذپارس این بود که قبل از تصمیم به اخراج کارگران مسایل مبتلا به خود را مطرح تا موضوع در سطح ملی و با نشست با مسوولان و وزرای مرتبط را پیگیری کنیم.

کعبر عمیر گفت: بسیاری از شرکت‌های فعال در شوش که در روند تولید آنها اختلال ایجاد شده بود، پیش از گسترش مشکل، با طرح موضوع با مسوولان شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستانی، استانی و ملی، مسایل گره گشایی شد.

اخراج کارگران را تحمل نمی‌کنیم

کعب عمیر تصمیم مدیران هلدینگ در اخراج کارگران را تنش زا و مغایر با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای تحقق جهش سال دانست و گفت: بسیاری از قوانین کارگری از جمله طبقه بندی مشاغل و مزایای کارگری به کارگران کاغذ پارس داده نشده است که این روند باید به سرعت اصلاح شود.

نماینده مردم شوش در مجلس با انتقاد از نحوه قرارداد شرکت کاغذپارس با کارگران این شرکت افزود: قرارداد کارگران فعال در کاغذ پارس، با شرکت واسطه‌ای به نام ملایار و آن هم یک ماهه تنظیم می‌شود که هر ۲ اقدام خلاف قانون است.

شرکت پارس طبیعت سلولز به عنوان یکی از شرکت‌های ذیل هلدینگ کاغذ پارس شوش برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

صاحبان سهام شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در مجمع عمومی سالیانه این شرکت در اواخر اسفندماه سال گذشته، تعدیل و تعیین تکلیف نیرو‌های مازاد در شرکت پارس طبیعت سلولز به منظور حفظ حیات و بقای این شرکت را به تصویب رساندند.

در راستای اجرای این مصوبه، مسوولان شرکت پارس طبیعت سلولز در ۲۶ فروردین ماه امسال فهرست نیرو‌های مازاد را اعلام کردند که از ابتدای اردیبهشت ماه قرارداد حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت تمدید نشده است.

گروه صنایع کاغذ پارس در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این شرکت تا سال‌ها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود، اما به دلیل صدمات وارده در دوران جنگ تحمیلی و نوسازی و بازسازی نشدن در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت که در نهایت سهام این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند