Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:42:52 GMT

کردستان کم‌ترین بهره را از منابع و بودجه کشور می‌برد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۸۳۱

کردستان کم‌ترین بهره را از منابع و بودجه کشور می‌برد

استاندار کردستان گفت: استان کردستان به واسطه زیرساخت کم دانشگاه‌ها، کم‌ترین بهره را از منابع و بودجه کشور داشته است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: مدت‌های زیادی چشم انتظار این سفر به استان کردستان بودیم چراکه تصمیمات وزیر علوم در توسعه دانشگاه کردستان بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان کردستان به واسطه زیرساخت کم دانشگاه‌ها، کم‌ترین بهره را از منابع و بودجه کشور داشته است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت توسعه دانشگاهی استان تصریح کرد: باید در حوزه دانشگاهی استان تحول ایجاد شود.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه دانشگاهی سایر استان‌ها انجام شده اما کردستان بنا به دلایلی در این زمینه موفق به استفاده از ظرفیت‌های خود نشده است.

وزیر علوم در سنندج: اصلاح قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها مجدداً از طریق مجلس پیگیری می‌شودکردستان| وزیر علوم: دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی وابسته به نهادهای دولتی تعطیل شدندمهندس ایرانی شاغل در گوگل؛ دانشگاه شریف حتی از دانشکده‌های آمریکا هم برتر است

مرادنیا با اشاره به ظرفیت‌های استان، خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اختصاص مقطع دکتری به حداقل 40 رشته یکی از امور موثر در دانشگاه کردستان است در غیراینصورت نباید انتظار تغییر و توسعه را داشت.

وی اظهار کرد: افزایش اعتبار سرانه دانشگاه از دیگر راهکاری موثر برای توسعه دانشگاه کردستان است.

استاندار کردستان گفت: در این دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته ادبیات کُردی پذیرش دانشجو انجام شده و حال جامعه استان کردستان و خواستار پذیرش این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان هستند.

مرادنیا خاطرنشان کرد: در صورت امکان، یک‌رشته در دانشگاه کردستان به عنوان بِرَند از همان ابتدا با زبان انگلیسی تدریس شود.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف از کاشت نهال ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی و همچنین توسعه فضای سبز دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی انجام شد ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و مراقبت از منابع طبیعی که خداوند برای سلامتی انسان‌ها قرار داده یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای سبز و هوای پاک سلامت خودمان و فرزندانمان و سلامت کره زمین را تضمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود